Additionally, paste this code immediately after the opening tag: trein naar Polen - Forum Wereldfietser

trein naar Polen

Goeiemiddag,

Ik wil in augustus een tochtje van 2 weken met de fiets door Polen doen. Ik was er al eerder en vond het heerlijk, nu wil ik ook een deeltje met de fiets verkennen. Ik wil starten in Gdansk en terugkeren vanuit Warschau.
Ik vertrek vanuit Belgie.
Bij welke aanbieder van treintickets kan ik naar jullie ervaring best bestellen? Het zou de 1e keer worden dat ik een internationale treinreis maak.

Grts
Frederik
Kun je in België op een van de grote stations geen internationale kaartjes kopen?

Misschien is https://www.treinreiswinkel.nl/ een optie. Neem eens contact met de Treinreiswinkel op.

Succes.

Jan
Hoi Frederik,

de meest aangewezen instantie (voorzover mij bekend) is de NS treinreiswinkel. Als je hen een mail stuurt met je reisplannen, maken zij een offerte met de meest geschikte (trein)reisroute. Ik zou wel ruim van tevoren boeken i.v.m. beperkte fietsruimte (en zeker in de zomerperiode)

nb ik zie net dat dezelfde suggestie net al gedaan werd.
Frederik,

Je kan ook eens gaan stoeien met bahn.de.
Je weet dan - met wat geluk - alvast wat er mogelijk is.
Eventueel kan je dan ook treinkaartjes in Duitsland bestellen.

Groeten BSM
Merci!
Ik ga dan maar zo snel mogelijk bestellen zodat mijn fiets ook mee kan :)

Grts
Frederik
njanse schreef:
vr 14 jun, 2019 13:00
de meest aangewezen instantie (voorzover mij bekend) is de NS treinreiswinkel.
Voor alle duidelijkheid: de Treinreiswinkel is geen onderdeel van de NS, maar een zelfstandige verkoper van treinreizen. Dat doen ze vaak beter dan bij de NS, zeker als je een fiets mee wilt nemen. Wel kan het uitmaken of je geholpen wordt door iemand met veel ervaring of door iemand die nog niet alle valkuilen kent (zie dit draadje).

Zie hier voor fietstreinverbindingen met Polen.
Ik heb al eens een offerte gevraagd bij de treinreiswinkel. De Nmbs (Belgische spoorwegen) biedt geen tickets naar Polen aan.

Alvast bedankt voor de tips!
Fredu schreef:
za 15 jun, 2019 18:28
Ik heb al eens een offerte gevraagd bij de treinreiswinkel. De NMBS (Belgische spoorwegen) biedt geen tickets naar Polen aan.
Frederik,
Ik neem aan dat de NMBS/SNCB wel tickets naar bijvoorbeeld Berlijn aanbiedt ?
Je zou ook dan een aanvullend ticket bij de DB kunnen kopen, of met wat meer zoekwerk zelfs alles bij de DB.

Ik keek even voor je op bahn.de naar de verbinding Berlijn - Gdansk, en er zijn daar in ieder geval een paar vlotte verbindingen die fietsen meenemen.
 
DB BAHN - Verbindungen - Berlin-Gdansk.png
 
Warschau - Berlijn levert ook een aantal vlotte verbindingen op.

België <=> Berlijn + fiets is overigens "lastiger", bahn.de moet je daar niet om een fiets vragen, dan raakt ie in de war, kies je "géén ICE" dan krijg je verbindingen die meest ook fietsen meenemen.

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
za 15 jun, 2019 19:06
Fredu schreef:
za 15 jun, 2019 18:28
Ik heb al eens een offerte gevraagd bij de treinreiswinkel. De NMBS (Belgische spoorwegen) biedt geen tickets naar Polen aan.
Frederik,
Ik neem aan dat de NMBS/SNCB wel tickets naar bijvoorbeeld Berlijn aanbiedt ?
Je zou ook dan een aanvullend ticket bij de DB kunnen kopen, of met wat meer zoekwerk zelfs alles bij de DB.

Ik keek even voor je op bahn.de naar de verbinding Berlijn - Gdansk, en er zijn daar in ieder geval een paar vlotte verbindingen die fietsen meenemen.
 
DB BAHN - Verbindungen - Berlin-Gdansk.png
 
Warschau - Berlijn levert ook een aantal vlotte verbindingen op.

België <=> Berlijn + fiets is overigens "lastiger", bahn.de moet je daar niet om een fiets vragen, dan raakt ie in de war, kies je "géén ICE" dan krijg je verbindingen die meest ook fietsen meenemen.

Groeten BSM
Kan idd ook een interessante optie zijn! Ik heb al eens snel gekeken op de website van DB maar kon de optie om de fiets toe te voegen niet vinden. Ik zal vav nog maar eens proberen.

Grts
De tickets zijn geboekt!
Ik heb mijn reisplannen wel nog gewijzigd. Ik neem nu de trein richting Suwalki in het oosten van Polen. Ik zou ook nog een stukje Wit- Rusland willen doen op aanraden van een collega die er al geweest is.
De tickets zijn uiteindelijk geboekt via NS treinreiswinkel. Ik heb ook via DB geprobeerd, maar zij konden mij geen fietsplaats reserveren voor de terugrit.
De totale reis komt op 190€, vanuit mijn woonplaats Brugge naar Suwalki heen en terug.

Alvast bedankt voor de tips!!

Grts
Frederik
Net mijn treintickets ontvangen:
Als ik het goed begrijp ziet mijn route er zo uit:
5-8
Brugge-Antwerpen
Antwerpen-Breda
Breda-Deventer
Deventer-Berlijn
Berlijn-Warschau
Overnachten in Warschau
6-8
Warschau-Suwalki


Het wordt dus flink wat overstappen. Hopelijk zal alles vlot verlopen.
Ik begin er al flink naar uit te kijken! Maar dan vooral naar het moment dat ik in Suwalki op mijn fiets ga kunnen springen :)

Oh ja de tickets Suwalki- Warschau voor de terugrit konden nog niet gereserveerd worden. Deze zullen als "Bahntix" aangemaakt worden en kan ik dan in Berlijn uit de automaat halen. Heeft hier iemand ervaring mee?

Grts
Frederik
Fredu schreef:
do 20 jun, 2019 10:30
De tickets zijn uiteindelijk geboekt via NS treinreiswinkel.
Ongetwijfeld iritante wijsneuzerigheid, maar Treinreiswinkel is niet van de NS dus...ze hebben daar WEL verstand van fietsen vervoeren namelijk. Als de NS fietsen eens net zo bekwaam zou aanpakken als de mensen van de Treinsreiswinkel, was de wereld een mooiere plek. Ik kan het niet laten om dit te posten...geen aanval op wie dan ook en zeker niet op Fredu...maar ik vind de NS gewoon een lompe en incompetetente club als het gaat om fietsen.
captain_fabulous schreef:
ma 15 jul, 2019 10:53
Fredu schreef:
do 20 jun, 2019 10:30
De tickets zijn uiteindelijk geboekt via NS treinreiswinkel.
Ongetwijfeld iritante wijsneuzerigheid, maar Treinreiswinkel is niet van de NS dus...ze hebben daar WEL verstand van fietsen vervoeren namelijk. Als de NS fietsen eens net zo bekwaam zou aanpakken als de mensen van de Treinsreiswinkel, was de wereld een mooiere plek. Ik kan het niet laten om dit te posten...geen aanval op wie dan ook en zeker niet op Fredu...maar ik vind de NS gewoon een lompe en incompetetente club als het gaat om fietsen.
Af en toe je hart luchten is gezond! ;)

Jullie zijn toch hét fietsland bij uitstek? In België (Nmbs) valt het eigenlijk goed mee wat fietsenvervoer betreft. Nog nooit problemen mee gehad.