Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trein van Oloron St Marie - Avignon - Forum Wereldfietser

Trein van Oloron St Marie - Avignon

Mijn vakantieplan voor deze zomer in September om de Jacobsroute te gaan fietsen tot Oloron St Marie.
Terug de veloroute dus soleil vanaf Aviignon
\
Graag wil ik weten of het makkelijk is om vanaf Oloron naar Avignon te gaan met de trein omdat de tijd wat te beperkt is om dat ook te fietsen en het schijnt nogal pittig te zijn.
Het kan wel, maar minimaal twee keer overstappen en bijna 11 uur onderweg. Vertrek bijvoorbeeld om 10:00 in Oleron. Overstappen in Pau en Toulouse, Aankomst in Avignon-Centre om 20:50 In Pau heb je ruim 2 uur overstaptijd, dus voldoende over een lunch. In Toulouse bijna anderhalf uur voor wat te drinken op een terras tegenover het station. Het zijn regionale TER-treinen, dus de fiets kan gratis mee. Reserveren kan niet.
Tip: reserveer een hotelkamer in Avignon en geniet nog even dan de stad.
Ik heb nog een verbinding gevonden en dat is via de Intercités van Toulouse richting Marseille. Deze trein gaat niet via Avignon, maar wel via Arles, onder Avignon. In deze trein kunnen fietsen mee, maar je moet wel reserveren.
Je kunt dan in Arles al beginnen aan de ViaRhôna. Deze fietsroute is bewegwijzerd. Bij Arles is het Vincent van Gogh bruggetje. Je kunt ook vanuit Arles een regionale trein nemen naar Avignon.
Schema
07:55 vertrek Oloron (TER, niet reserveren)
08:31 aankomst Pau
tijd voor koffie
09:52 vertrek Pau (TER, niet reserveren)
12:30 aankomst Toulouse
12:48 vertrek Toulouse(Intercités,reserveren voor de fiets)
15:56 aankomst Arles.
Geen tijd om wat te eten in Toulouse. Advies: neem wat te eten en drinken mee in de trein.

Reken er wel op dat de kans op tegenwind groot is als je van zuid naar noord langs de Rhône fietst. De Mistral kan hard blazen.

Reserveren voor de Intercités kan bij de Treinreiswinkel (www.treinreiswinkel.nl) of op een groter station in Frankrijk met servicebalie.