Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spoorlijn 42 Luik-Gouvy-Luxemburg bedreigd - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Spoorlijn 42 Luik-Gouvy-Luxemburg bedreigd

Terra schreef:
do 23 jul, 2020 13:12
Dus hij stond in zijn recht, maar de trein was verder ook helemaal leeg op de fietsers na.
Een vervelende ervaring, zeg! Maar wat er bij de volgende stations richting Luik nog meer passagiers waren ingestapt? Gouvy, Vielsalm, enz.
Ik heb enkele malen op deze lijn gereisd, vaak was de trein leeg tussen Gouvy en Troisvierges. Daarvoor en daarna waren er meer mensen aanwezig.
Terra schreef:
do 23 jul, 2020 13:12
Toch wat teleurgesteld in de Luxemburgse treinen en personeel.
We zijn vanuit Roermond naar Troisvierges gefietst. Mooie en populaire route.
Plan was om van Troisvierges de trein terug te pakken naar Luik. Deze rijdt 1X 2 uur.
Er stonden meerdere bepakte fietsers op het perron. Met enig passen en meten konden de fietsen prima staan in de verder lege trein. De conducteur vond van niet. De veiligheid was in het geding. De fietsers die onafhankelijk van elkaar reisde zagen het probleem niet. De gangen waren goed te passeren en uitgangen. Er ontstond discussie met de conducteur en de fietsers. Conducteur ging steeds meer op zijn strepen staan en alle fietsen moesten eruit. Hij dreigde politie erbij te halen en het werd steeds meer een principe ding. Hij weigerde te vertrekken. Er hing een klein stickertje dat max twee fietsen waren toegestaan. Dus hij stond in zijn recht, maar de trein was verder ook helemaal leeg op de fietsers na. Na 10 min vertraging en gearriveerde politie zijn een aantal fietsers met fiets uitgestapt. Toen ik de conducteur aanhoorde en begrip toonde voor zijn veiligheidsargument, mocht ik met de fiets in de trein mee. Een aantal fietsers verbaasd achterlatend op het perron. Het volgende station werd de overhitte conducteur afgewisseld.
Niet rechtvaardig en vrij willekeurig hoe hier mee om gegaan werd. Er is nog veel te bereiken voor fietsende treinreizigers
Het volgende station is Gouvy. Dat is in België. Daar komt een Belgische conducteur op de trein.
Ik zou dit probleem melden bij de Luxemburgse fietsersbond: Lëtzebuerger Vëlos-Initiativ, www.lvi.lu
Ik fiets de volgende keer die 8 of 10 km wel om in België in te stappen, Als je pech hebt is de trein natuurlijk vol, maar je hebt dan geen Luxemburgse conducteur.
Martin E. van Doornik schreef:
do 23 jul, 2020 15:41
Terra schreef:
do 23 jul, 2020 13:12
Dus hij stond in zijn recht, maar de trein was verder ook helemaal leeg op de fietsers na.
Een vervelende ervaring, zeg! Maar wat er bij de volgende stations richting Luik nog meer passagiers waren ingestapt? Gouvy, Vielsalm, enz.
Ik heb enkele malen op deze lijn gereisd, vaak was de trein leeg tussen Gouvy en Troisvierges. Daarvoor en daarna waren er meer mensen aanwezig.
Klopt later op het traject waren er meer fietsers die instapten, en rugzaklopers en hele hordes scouts etc. De Belgische conducteur vond het allemaal geen probleem. En het ging ook prima.De meeste mensen deugen, ook trein reizigers...
[/quote]
Het volgende station is Gouvy. Dat is in België. Daar komt een Belgische conducteur op de trein.
Ik zou dit probleem melden bij de Luxemburgse fietsersbond: Lëtzebuerger Vëlos-Initiativ, www.lvi.lu
[/quote]

Je tipt werkt Bert!
Ik heb Luxemburgse Fietsersbond gemaild en kreeg snel een reactie terug dat ze de situatie gaan bespreken met treinorganisatie CFL

Dear Johan,

Thank you for your message.
It seems weird that the trainmanager would act like this, but it certainly does not paint a good picture of Luxembourg as cycling tourism destination (an image that is currently being worked on).
If it is ok with you I will also forward the message to the national train service (CFL) and ask for their comment on the situation.

Best regards,
Philippe Herkrath