Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Station Bergen weer uitgesteld - Forum Wereldfietser

Station Bergen weer uitgesteld

Het station Bergen (Henegouwen, Belgie) ligt al jaren op de schop. Het nieuwe station van Santiago Calatrava moest een van de kersen op de taart worden voor Bergen Culturele hoofdstad van Europa in 2015. De bouw heeft echter jaren stil gelegen, want het geld was op. Nog altijd staat er niet veel meer dan ruwbouw. Gelukkig zijn er voor fietsers hellingbanen gemaakt.
De oplevering is nu voorzien in 2021. Het ziet er wel indrukwekkend uit. En dat voor het beperkt aantal treinen dat op Bergen stopt.
Krijg een indruk: https://calatrava.com/projects/gare-de- ... ry&image=5
De Thalys op het plaatje klopt niet. Er gaat geen Thalys stoppen.
Ik hoop dat Calatrava heeft gedacht aan ruimte fietsliften. De Liftjes op zijn station in Luik zijn maar klein.
Mijn fietsen passen prima in de liften in Luik. Toch gebruik ik de lift daar relatief weinig, de rollenbanen zijn makkeijker.

Op dit moment is Mons inderdaad een chaos. Zeker omdat de stad de aan/afvoerroute niet heeft aangepast aan de nieuwe tijdelijke situatie. Wel is er een mooi schuin pad naar de loopbrug zodat je je fiets geen trappen op hoeft te tillen.
Ivo Miesen schreef:
di 29 okt, 2019 18:03
Mijn fietsen passen prima in de liften in Luik. Toch gebruik ik de lift daar relatief weinig, de rollenbanen zijn makkeijker.

Op dit moment is Mons inderdaad een chaos. Zeker omdat de stad de aan/afvoerroute niet heeft aangepast aan de nieuwe tijdelijke situatie. Wel is er een mooi schuin pad naar de loopbrug zodat je je fiets geen trappen op hoeft te tillen.
Er kan echt maar een fiets in de liften van Luik. Ik hoop dus dat dit in Bergen beter wordt.
bert sitters schreef:
di 29 okt, 2019 20:20
Ivo Miesen schreef:
di 29 okt, 2019 18:03
Mijn fietsen passen prima in de liften in Luik. Toch gebruik ik de lift daar relatief weinig, de rollenbanen zijn makkeijker.

Op dit moment is Mons inderdaad een chaos. Zeker omdat de stad de aan/afvoerroute niet heeft aangepast aan de nieuwe tijdelijke situatie. Wel is er een mooi schuin pad naar de loopbrug zodat je je fiets geen trappen op hoeft te tillen.
Er kan echt maar een fiets in de liften van Luik. Ik hoop dus dat dit in Bergen beter wordt.
In de liften op het station van Namen ook. Goed, ik reis meestal alleen dus mij valt dat niet zo snel op.

Als ik het designfilmpje van het station van Mons bekijk, https://youtu.be/ejPtP3dNvvU
dan zie ik per perron 2 liften van het type zoals in Luik en Namen. Verder zie ik geen rollenbaan zoals in Luik.
Liften zoals deze hier? Gefotografeerd 10 juni 2013 op Liège-Guillemins.

Foto 044-kl.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
do 31 okt, 2019 19:31
Liften zoals deze hier? Gefotografeerd 10 juni 2013 op Liège-Guillemins.


Foto 044-kl.jpg
Op basis van het filmpje verwacht ik zo'n liften, ja.