Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets mee naar België vanuit Roosendaal of Essen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets mee naar België vanuit Roosendaal of Essen

HFvdS schreef:
do 09 jan, 2020 16:12
keesswart schreef:
do 09 jan, 2020 16:01
HFvdS schreef:
do 09 jan, 2020 15:10
Nu nog uitzoeken of dit proces in de praktijk snel genoeg werkt zodat je gewoon op het station je kaartje telefonisch kunt bestellen...
Succes! 30 jaar geleden was dit een handig alternatief geweest voor het stationsloket. :? :
Benieuwd welke smartphone jij 30 jaar geleden had...
Precies, en ook vandaag de dag is het niet handig als je geen smartphone hebt.

Om € 7,50 boekingskosten te besparen moet je dus een smartphone aanschaffen ??

Zo'n 30 jaar geleden had je tenminste nog verspreid door het land op de iets grotere knooppuntstations (zoals Amersfoort) een echt buitenland-loket ... ik was maar wat blij met dat ouderwetse loket.

De bestel-gang van zake is overigens zoals ik eerder al beschreef (incl het thuis printen).
De NS zou pas echt klantvriendelijk zijn als men voor de dwaas zoals ik, en voor de achteloze toerist uit verre landen, een eenvoudige extra routine zou invoeren: Je komt bij het loket en hebt kennelijk acuut een fietsbiljet nodig (of je bent de taal maar beperkt machte of ...). De loketist belt of mailt even met Utrecht, hij print het biljet uit en rekent af. Dan is ook de ongelukkige zonder credit-card of smartphone geholpen.
Via een min of meer vergelijkbare route kon men in Stockholm een kaartje leveren dat vreemd genoeg in Stockholm niet, en wel in Kalmar, in de computer zat -- het vroeg wat overtuigingskracht, en creativiteit van de lokettist.
Bridgestone SM schreef:
do 09 jan, 2020 16:33
Precies, en ook vandaag de dag is het niet handig als je geen smartphone hebt.

Om € 7,50 boekingskosten te besparen moet je dus een smartphone aanschaffen ??

Zo'n 30 jaar geleden had je tenminste nog verspreid door het land op de iets grotere knooppuntstations (zoals Amersfoort) een echt buitenland-loket ... ik was maar wat blij met dat ouderwetse loket.
Je kan ook de bijlage uit je email printen. Hoef je alleen een PC en een printer in je fietstas te stoppen. Past goed bij Kees' telefoon die je dan beter op je stuur kunt monteren want je fietstassen zitten nu wel vol denk ik...
Opgelet, de grote vernieuwingswerken duren voort in 2023 en 2024.
Dat houdt in dat je alleen dit jaar al gedurende 18 [correctie] weekends geen "trage" trein naar België kunt nemen via Roosendaal en/of Essen. Dan kun je enkel de fiets meenemen op de Beneluxtrein (IC-Brussel), maar daar zijn maar 4 fietsplaatsen, en in juli-augustus moeten die 4 plaatsen (ver op voorhand) gereserveerd worden. Fietsen is gelukkig ook een optie.

https://www.hln.be/essen/tot-eind-2023- ... ~aea14b87/
DriesO schreef:
wo 03 mei, 2023 11:41
Opgelet, de grote vernieuwingswerken duren voort in 2023 en 2024.
Dat houdt in dat je alleen dit jaar al gedurende 18 weken geen "trage" trein naar België kunt nemen via Roosendaal en/of Essen.
Ik heb begrepen dat alleen in het weekend hier geen treinverkeer mogelijk is, al is 18 weekends wel veel. Doordeweeks rijden er dan wel treinen tussen Roosendaal en Antwerpen,