Additionally, paste this code immediately after the opening tag: geen fietsen meer in de treinen van NS - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

geen fietsen meer in de treinen van NS

340 berichten
Het staat je natuurlijk altijd vrij met de fiets naar het startpunt te reizen. Zo kan je het weekend mooi een beetje oprekken.
Leon schreef:
do 07 mei, 2020 10:40
Mijn vriendin zetten de speech van Rutte op een gegeven moment stil en sprak verbaasd uit dat hij het alleen over risico's voor ouderen en kwetsbaren had
Je (en Rutte) hoeft je niet echt zorgen te maken over de ouderen... doen ze zelf namelijk ook niet gezien het gedrag van velen van hen ;)
Fedor schreef:
do 07 mei, 2020 17:54
Leon schreef:
do 07 mei, 2020 10:40
Mijn vriendin zetten de speech van Rutte op een gegeven moment stil en sprak verbaasd uit dat hij het alleen over risico's voor ouderen en kwetsbaren had
Je (en Rutte) hoeft je niet echt zorgen te maken over de ouderen... doen ze zelf namelijk ook niet gezien het gedrag van velen van hen ;)
Tja, je kunt de speeches helemaal ontleden en dan vind je altijd wel iets dat niet perfect is.

Ik heb begrip voor het koorddansen bij zo'n toespraak en vond het zelfs een goede, krachtige en hoopvolle persconferentie.

Oja, het ging over fietsen mee in de trein. 😉
Je (en Rutte) hoeft je niet echt zorgen te maken over de ouderen... doen ze zelf namelijk ook niet gezien het gedrag van velen van hen ;)
Dat is juist de reden dat wij ons er wel zorgen over moeten maken. Het zijn namelijk jouw en mijn ouders :D .
willem.m schreef:
do 07 mei, 2020 09:13
August schreef:
do 07 mei, 2020 09:03
Symboolpolitiek zou ik zeggen, ...
Of signaalpolitiek. En ik geef de NS daar groot gelijk in. Het moet helder zijn dat de treinen voorlopig niet voor recreatief gebruik zijn. Dagjestoeristen die met de fiets op het perron lopen en in de trein stappen: dat geeft het verkeerde signaal af.

Dus blijf lekker vanuit huis fietsen (of wandelen) en geniet van wat je hebt.
Ben vanaf zondag niet meer op het forum geweest. Het grote voordeel is dat er al veel zinnige en minder zinnige dingen zijn gezegd. De eerste categorie heb ik plusjes gegeven, na dit draadje eens doorgelezen te hebben. Scheelt heel wat tijd t.o.v. mee discussiëren :wink:

Maar nu on topic, ik denk dat het inderdaad helder moet zijn dat de treinen voorlopig niet voor recreatief gebruik zijn en dat de NS dat signaal hier inderdaad mee afgeeft.

Hopelijk is dat in de zomervakantie voorbij, zodat je niet per sé een rondje hoeft te fietsen om weer thuis te komen na twee of drie weken fietsvakantie.
Maar als het zo blijft, dan is het niet anders. Dan maar een rondje fietsen.

Er zijn ook mensen in een beroepsgroep werkzaam die de afgelopen weken verplicht thuis gezeten hebben, het nu hopelijk weer razend druk krijgen, de schade daarmee proberen in te halen, over een paar maanden dan juist aan vakantie toe zijn, maar het zich niet kunnen veroorloven vanwege de financiële achterstand die ze opgelopen hebben.
En dan zeuren wij hier over het feit dat de fiets (tijdelijk) niet meer mee mag in de trein.... :| :|
math schreef:
do 07 mei, 2020 11:23
Ik moet toch hartelijk lachen om Wereldfietsers die een stukje met de trein mee willen liften voor toerisme in eigen land !
Eens.

Praktisch, zoek ik een suggestie/ ideeën/ mogelijkheden om op mijn fiets mijn mtb mee te nemen. Dan kan ik op d fiets naar uitdagende mtb routes.

Afbeelding
Het slaat helemaal nergens op. De fiets mag al alleen buiten de spits mee. Als ik op zondagochtend in de trein stap is er bijna niemand.
Zelfde geldt voor de mondkapjes. De experts zeggen dat het eigenlijk geen zin heeft en dat het zelfs contraproductief kan zijn.
De NS is weer terug bij het laten rijden van treinen in plaats van het service gericht vervoeren van reizigers.
En zo jagen ze mensen weer de auto en het vliegtuig in.
Beste Petert, wat wil je nu eigenlijk zeggen, beetje stampvoeten om toch je zin te krijgen.
Ik denk dat we voorlopig even geen andere keus hebben.
Misschien mogen we ooit weer de fiets meenemen in de trein, misschien ook niet, so be it !
Mvg
Willem
Misschien kan men een uitzondering maken voor mensen die het niet met het beleid eens zijn. :idea: :wink:
Mooi artikel in Trouw over klagen. “Klagen moet, klagen doet je goed”.
413F3C81-CC3E-40FB-88E6-5D5030C8600F.jpeg
willem.m schreef:
za 09 mei, 2020 10:17
Misschien kan men een uitzondering maken voor mensen die het niet met het beleid eens zijn. :idea: :wink:
Laten we daar een app voor bouwen :wink:

Terugkomend bij de NS. Mij lijkt een geschikter idee om mensen te laten reserveren voor de trein, in het weekend bijvoorbeeld inclusief fiets. Dit idee kwam op nadat ik vanochtend langs de spoorlijn Utr-A’dam fietsten. Alle treinen waren leeg, dat kost onnodig veel geld. Daar kan de IT techniek vast een bijdrage aan leveren.
DeFiets schreef:
za 09 mei, 2020 15:46
willem.m schreef:
za 09 mei, 2020 10:17
Misschien kan men een uitzondering maken voor mensen die het niet met het beleid eens zijn. :idea: :wink:
Laten we daar een app voor bouwen :wink:

Terugkomend bij de NS. Mij lijkt een geschikter idee om mensen te laten reserveren voor de trein, in het weekend bijvoorbeeld inclusief fiets. Dit idee kwam op nadat ik vanochtend langs de spoorlijn Utr-A’dam fietsten. Alle treinen waren leeg, dat kost onnodig veel geld. Daar kan de IT techniek vast een bijdrage aan leveren.
Ik heb idd. al een enquête over een reserveringsapp gehad, met doel het (kort) van te voren reserveren van je trein. Wat ik daar van vind. Mij lijkt het niets, want ik heb geen smartphone en ben ook niet van plan om deze aan te schaffen, dus ik heb dat ook als reden ingevoerd van het waarom van het opzeggen van mijn weekendvrij abonnement.
Het gaat niet om een reserveringsapp maar om een website: https://www.ns.nl/reisinformatie/reisregistratie.html
Voor de dagjes uit mensen kunnen we hier wel een carpool topic openen :D

Wie heeft er een fietsendrager en een auto met de stoelen 1,5 meter uit elkaar? :lol:
Zolang het advies / beleid van NS / OV is: maak alleen voor noodzakelijke reizen gebruik van het OV / de NS, begrijp ik de regel.

Vandaag twee waterbussen genomen (ook OV), met alleen maar fietsers, en dat waren volgens mij vrijwel uitsluitend recreatieve fietsers.
eindgebruiker schreef:
za 09 mei, 2020 18:18
Het gaat niet om een reserveringsapp maar om een website: https://www.ns.nl/reisinformatie/reisregistratie.html
Men is mij middels een enquête gevraagd, wat ik ervan zou vinden als er evt. in de toekomst een app komt. NS Panel. Een enquête wil nog niet zeggen dat het ook doorgaat, men gaat peilen wat men er van vindt. Als niemand het wat vindt, houdt men daar rekening mee. Als velen het wel wat vinden, gaat het wellicht wel door.

(Ik heb idd. al een enquête over een reserveringsapp gehad, met doel het (kort) van te voren reserveren van je trein. Wat ik daar van vind. Mij lijkt het niets, want ik heb geen smartphone en ben ook niet van plan om deze aan te schaffen, dus ik heb dat ook als reden ingevoerd van het waarom van het opzeggen van mijn weekendvrij abonnement.)
Wie heeft er een fietsendrager en een auto met de stoelen 1,5 meter uit elkaar?
Daar kan ik aan voldoen, echter gebruik hem weinig om ergens te gaan fietsen omdat ik het liefst van A naar B fiets. En met de trein naar A en van B, dat wordt nu lastig, niet alleen omdat NS het verbiedt, maar ook omdat ik het OV even mijd.
Polling schreef:
za 09 mei, 2020 20:26
Zolang het advies / beleid van NS / OV is: maak alleen voor noodzakelijke reizen gebruik van het OV / de NS, begrijp ik de regel.

Vandaag twee waterbussen genomen (ook OV), met alleen maar fietsers, en dat waren volgens mij vrijwel uitsluitend recreatieve fietsers.
Dat is alleen een aanname die niet helemaal klopt. Iemand die een fiets op zijn eindstation moet hebben om vandaar met de fiets naar het noodzakelijk werk te gaan mag dit nu ook niet. Hetzelfde bij andere bijzondere situaties.
Arriva ziet dit wel in en uit het gesprek dat ik met hun klantenservice had nemen zij de NS regel niet over.
In de ‘normale’ tijd deden ze dat ook niet., omdat het overgrote deel in de spits van en naar het werk reed, en dan mocht de fiets al niet mee.
Je hebt gelijk als je het principieel ziet, de praktijk is dat de mensen die met de fiets in het OV gaan buiten de spitsuren, voor het overgrote deel recreatief reizen (of reisden) en een deel van de anderen heeft ook geen cruciaal beroep, waarmee de noodzakelijkheid van het reizen op zijn minst betwijfeld kan worden.

Kijk, ik vind de regel ook jammer en onnodig, de fiets zorgt voor de nodige afstand en in een trein volgens corona passen altijd fietsen.