Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santiago de Chile naar het Zuiden met Turbus - Forum Wereldfietser

Santiago de Chile naar het Zuiden met Turbus

Traject: Santiago de Chile - Temuco
Datum: 6-12-2008
Vervoerstarief fiets: Bij het kopen van het buskaartje werd ons verteld dat we 3000 pesos per fiets moeten betalen bij de chauffeur. De Chauffeur heeft nergens om gevraagd, dus gratis.
Verpakkingswijze fiets: Zat nog in de fietsdoos, of de fiets los mee kan weet ik dus niet.
Fiets tevoren aangemeld?: Ja, bij het kopen van het kaartje.
Ervaringen: Goed, geen problemen.
Er gaan veel bussen naar het Zuiden en er zijn ook veel bestemmingen. Er zijn ook veel soorten bussen: normaal, comfortabel en semi slaap. Ik denk dat het handig is om een bus te kiezen met veel bagageruimte (dus geen dubbeldekker).
Met de trein naar het zuiden kan ook, maar of je tot Temuco kunt komen weet ik niet. Let op, vanuit Santiago rijdt ook een 'Metrotren' naar het zuiden, maar hier mogen officieel geen fietsen in mee (het is ons wel gelukt).
Wouter schreef:Traject: Santiago de Chile - Temuco
Datum: 6-12-2008
Vervoerstarief fiets: Bij het kopen van het buskaartje werd ons verteld dat we 3000 pesos per fiets moeten betalen bij de chauffeur. De Chauffeur heeft nergens om gevraagd, dus gratis.
Verpakkingswijze fiets: Zat nog in de fietsdoos, of de fiets los mee kan weet ik dus niet.
Fiets tevoren aangemeld?: Ja, bij het kopen van het kaartje.
Ervaringen: Goed, geen problemen.
Er gaan veel bussen naar het Zuiden en er zijn ook veel bestemmingen. Er zijn ook veel soorten bussen: normaal, comfortabel en semi slaap. Ik denk dat het handig is om een bus te kiezen met veel bagageruimte (dus geen dubbeldekker).
Met de trein naar het zuiden kan ook, maar of je tot Temuco kunt komen weet ik niet. Let op, vanuit Santiago rijdt ook een 'Metrotren' naar het zuiden, maar hier mogen officieel geen fietsen in mee (het is ons wel gelukt).
De treinen rijden niet meer tot Temuco, maar tot Concepcion.
Fietsen mee in bussen naar het zuiden is geen probleem. Ik ben in diverse etappes met de bus teruggereisd naar Santiago en met verschillende maatschappijen. Mijn fiets kon gewoon mee: een doos is dus niet noodzakelijk (mijn fiets gaat dus noooooooit in een doos!).
De bussen zijn prima. Op de langere afstanden waren twee chauffeurs aan boord die elkaar om de 200 km afwisselden.