Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsbus OAD St Jacobs route - Forum Wereldfietser

Fietsbus OAD St Jacobs route

Ter info,
Ik las vandaag de neiuwsbrief van het St Jacobsgenootschap door en las dat OAD busreizen aanbied incl fietsvervoer voor, een naar mijn mening, redelijke prijs. Via deze link kun je meer info vinden.

http://www.oad.nl/overig/oad/pelgrimsroute-flyer.PDF

Doe er je voordeel mee :D
Inderdaad goede prijzen, alleen van dit zinnetje vraag ik me af, hoe groot/veel is een tent+ Ortlieb achtertassen? En met voortassen erbij? Iemand dat al eens opgemeten? Vast wel...


Uw bagage mag niet meer dan 20 kg wegen met een
maximale afmeting van 80x70x30cm
Gelukkig mag er ook handbagage mee de bus in, dus de grootste tas mee de bus in. Maar een gulle lach richting de buschauffeurs doet ook wonderen. En zo strikt zal men niet zijn. Mag het een onsje meer zijn........ vast wel. En 20 kg dat is op de fiets heel veel.
En die 20 kg is exclusief fiets.

Helaas is 22 juni, voor zover nu bekend, de laatste datum waarop ze heen rijden...
En gaat Cycletours (veel duurder) naar diverse bestemmingen pas 4 of 11 juli...
Tuurlijk, 1 achtertas kan zo mee de bus in, misschien met de stuurtas erbovenop gebonden...en 20 kg is best veel om mee te zeulen. Maar vond die dimensies wel grappig, alsof je voor je de bus in mag, eerst een torentje moet bouwen van je fietstassen om het op te meten :)
Oad is onlangs gestart met het aanbieden van de (fiets)buspendel naar St. Jean-Pied-de-Port (het startpunt van de Camino Francès naar Santiago de Compostela) en overweegt om de pendelbus ook na juni te laten rijden, maar dit is afhankelijk van het aantal boekingen.
Mocht u interesse hebben, dan verneemt Oad dit graag. U kunt een bericht achterlaten op de FB pagina: www.facebook.com/OadPelgrimsroute
captain_fabulous schreef:
Uw bagage mag niet meer dan 20 kg wegen met een
maximale afmeting van 80x70x30cm
Bij vluchten doe ik mijn Ortlieb tassen, tent, fietshelm en andere losse baggage in een Ikea Dimpa tas, met afmetingen 65x65x22 cm Die tas is enorm stevig (rip-stop plastic) en toch licht en gaat onderweg mee. Ik houd altijd ruimte over. De afmetingen van OAD lijken me daarom heel royaal.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10056770/
Deze buspendel is ook interessant voor fietsers die de Vélodyssée willen gaan doen.
Hoi,
Ik heb inmiddels de bus bij Cycletours geboekt, dus deze melding komt te laat. Had wel een keer willen meemaken hoe zo'n reis met OAD verloopt. Maar ik weet nu wel voor 99% zeker dat mijn busreis doorgaat.
Groet, Petra.
...ik heb contact gehad met OAD om een terugreis te boeken vanuit Bordeaux.... Er is geen garantie dat de bus daadwerkelijk gaat....er moeten minimaal 18 reizigers zijn.... Voor onze datum waren die er nog niet..... Dus ook geen garantie dat ze ons zouden oppikken....


Groet,


Henny
Weet iemand hoeveel van deze aangekondigde pendeldiensten er ook daadwerkelijk zijn gereden, aangezien er een minimum gold van 18 boekingen om een bus te laten rijden?