Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flixbus - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Flixbus

175 berichten
Ik heb geen voordragers, wel een foto hoe mijn fiets aan de bus hangt. Volgens mij voordrager geen enkel probleem. Afbeelding
Watte? Gaan die fietsen echt zo achterop de bus?
Ziet er goed uit. Nou maar geen aanrijding krijgen.... Ik zou nog wel een spanbandje of wat meenemen....
cyclingreddevil schreef:Ziet er goed uit.
Mocht ik binnenkort een flixbus zien met een fiets er op ga ik toch eerst eens kijken :?
Het was een origineel Thule rek, niets mis mee.
Nee dat zag ik maar die zijn niet bedoeld om zo te monteren toch?
Bert van Sprang schreef:Het was een origineel Thule rek, niets mis mee.
Hmmm... Ziet eruit als een standaard consumentenrekje zoals je dat normaal gesproken horizontaalop een personenauto zet. Komen toch heel andere krachten bIj vrij dan wanneer je 'm verticaal gebruikt zoals hier. Maar ze zullen er wel over nagedacht hebben... Toch? Afbeelding
Maarre... Is de fiets wel met een slot op de een of andere manier gekoppeld aan de bus?
Heb 11 mei Flixbus geboekt naar Parijs. :idea:

Inclusief fiets was dat 27 euro. :D :)
Vertrek 7:35 Rotterdam CS
Aankomst 14:25 Parijs

vanaf Parijs verder via Orleans en Tours naar Santiago 8)
Boeken was geen enkel probleem, je kunt gewoon aanvinken of je je fiets mee wilt nemen, al dan niet gedemonteerd.
Toen ik vorige week terugkwam uit Berlijn zag ik zo'n Flixbus. Hij had een gewone fietsdrager, weliswaar voor vier fietsen, achterop. Die was gemonteerd aan een stalen frame dat op de achterkant van de bus leek geschroefd. Ik kon geen foto maken, zat achter het stuur....
ilex schreef: Boeken was geen enkel probleem, je kunt gewoon aanvinken of je je fiets mee wilt nemen, al dan niet gedemonteerd.
Wat ik wel lastig vind, ik heb er in dit topic volgens mij al eerder over gezeurd, is dat het zoeken naar een bus die fietsen mee neemt een soort van schieten met een blinddoek voor is. Ik heb daarstraks bijvoorbeeld geprobeerd een bus van Tours naar Nederland te vinden die ook fietsen mee wil nemen. Over een periode van een week of drie in augustus heb ik niets gevonden. Onduidelijk is dan of het überhaupt niet kan, of dat ze al helemaal zijn volgeboekt. Ik kan me dat laatste voor zo'n lange periode eigenlijk niet goed voorstellen, maar misschien zit ik er helemaal naast.
PeterVanRijn schreef:
ilex schreef: Boeken was geen enkel probleem, je kunt gewoon aanvinken of je je fiets mee wilt nemen, al dan niet gedemonteerd.
Wat ik wel lastig vind, ik heb er in dit topic volgens mij al eerder over gezeurd, is dat het zoeken naar een bus die fietsen mee neemt een soort van schieten met een blinddoek voor is. Ik heb daarstraks bijvoorbeeld geprobeerd een bus van Tours naar Nederland te vinden die ook fietsen mee wil nemen. Over een periode van een week of drie in augustus heb ik niets gevonden. Onduidelijk is dan of het überhaupt niet kan, of dat ze al helemaal zijn volgeboekt. Ik kan me dat laatste voor zo'n lange periode eigenlijk niet goed voorstellen, maar misschien zit ik er helemaal naast.
Is mij ook al opgevallen dat je vaak niet de fiets kunt reserveren. Ik reis af en toe met de flixbus naar Berlijn. Prima vervoermiddel, maar zie vaak dat er helemaal geen fietsendragers op de bus zitten (Op ZOB Berlijn en daar komen heel veel flixbussen samen). Best jammer, anders zou ik vaker de fiets meenemen. Ik neem het risico niet om wel een ticket te boeken en de fiets kan alsnog niet mee.
Vandaag met Flixbus en fiets terug van Parijs naar Nederland. Bus vertrok vanaf Port Maillot, vlak bij de camping in Bois de Boulogne. De bus had een normale fietsdrager voor op de trekhaak, deze lag toen de bus aankwam in het bagageruim. De bus was laat vanwege de drukte en de chauffeur daarom erg druk met van alles en nog wat en daarom fiets zelf op de drager gezet, wel chauffeur gevraagd het nog even te controleren. Na 6 uur in Breda uitgestapt met slechts een tussenstop in Brussel. Hoewel boeken erg makkelijk is, vind ook ik dat de site van Flixbus nog wel enige verbetering behoeft: dus bijvoorbeeld vanuit de kaart met alle trajecten kunnen aanvinken: fiets mee, rechtstreeks, minimaal aantal stops oid. Nu blijft het een beetje zoeken, echter vandaag weer helemaal tevreden!
Ik heb laatst dus geboekt voor Milaan. Ik vond de site eerlijk gezegd wel duidelijk, als je meteen aangeeft dat je de fiets mee wilt dan komt dat op het scherm te staan. Met de tussenstops en het overzicht na boeking geeft precies de stops, overstappunten en tijden aan. Als je de fiets niet boekt dan weet je tevoren niet of die wel of niet mee kan, staat ook duidelijk aangegeven. Het enige onduidelijke vond ik de wijze van fietstransport als je die wel boekt. Dankzij jouw foto Bert is het me duidelijk, die zouden ze idd voor de duidelijkheid op de site kunnen plaatsen. Nu moet ik nog wel afwachten of de fiets na zo'n lange rit ook goed aankomt.....
cyclingreddevil schreef:Ik heb laatst dus geboekt voor Milaan. Ik vond de site eerlijk gezegd wel duidelijk, als je meteen aangeeft dat je de fiets mee wilt dan komt dat op het scherm te staan.
Meteen even getest, want ik wil het graag goed begrijpen, en als het niet werkt zoals ik denk dat het zou moeten werken kan het ook aan mij liggen, nietwaar?
Dus ik geef op: van Rotterdam naar Milaan, 2 personen, 2 fietsen. Als heenreis iets medio juni, en terugreis niets.
Dan krijg ik toch echt eerst de melding "Er zijn geen fietsplekken beschikbaar". En pas na een aantal dagen doorgeklikt te hebben komt er een dag waarop ik wel kan boeken.
Ik vind dan, dat als je expliciet aangeeft dat je met de fiets wil reizen, dat ze ook alleen een overzichtje moeten geven van dagen waarop ik daadwerkelijk nog met de fiets kan boeken. Al die dagen dat er geen beschikbaarheid is heb ik toch niks aan?
Daarnaast is het me ook niet altijd duidelijk wat de betekenis is van die melding. Betekent dat alleen dat er op deze specifieke dag geen mogelijkheden zijn, of kan het ook betekenen dat er op dit traject geen mogelijkheden zijn? Want in dat geval kan ik meteen ophouden met zoeken. (Ik snap dat het naar Milaan dus wel kan, maar ik heb pas ook naar een bestemming gezocht waar ik echt geen enkele keer een positieve hit kreeg, dat was meen ik terug vanuit Tours naar Nederland.)
Anders even contact opnemen met de helpdesk. En hier de reactie posten. Ik ben ook wel benieuwd.
De helpdesk helpt niet erg, al geprobeerd.
Maar even een combinatie van mijn ervaringen met de site, en IT know how gecombineerd.
PeterVanRijn schreef:
cyclingreddevil schreef:Ik heb laatst dus geboekt voor Milaan. Ik vond de site eerlijk gezegd wel duidelijk, als je meteen aangeeft dat je de fiets mee wilt dan komt dat op het scherm te staan.
Dus ik geef op: van Rotterdam naar Milaan, 2 personen, 2 fietsen. Als heenreis iets medio juni, en terugreis niets.
Dan krijg ik toch echt eerst de melding "Er zijn geen fietsplekken beschikbaar". En pas na een aantal dagen doorgeklikt te hebben komt er een dag waarop ik wel kan boeken.
Dat is inderdaad precies hoe de site ook reageert als ik het probeer. En volgens mij (en ik heb zitten zoeken) is het de enige manier om te zoeken.
Ik vind dan, dat als je expliciet aangeeft dat je met de fiets wil reizen, dat ze ook alleen een overzichtje moeten geven van dagen waarop ik daadwerkelijk nog met de fiets kan boeken. Al die dagen dat er geen beschikbaarheid is heb ik toch niks aan?
Dat zou klantvriendelijk zijn, maar zo is de site niet gebouwd als ik het zo zie. Als hij zoekt, geeft hij je aan wat mogelijk is binnen de data die je hebt gekozen. Dus hij zoekt naar wat er op die datum rijdt en zoekt pas DAARNA in de gevonden resultaten, naar de data waar ook een fiets mee kan. En dat laat ie zien.
Anersom kan ie gewoon niet, als ik het zo inschat.
Daarnaast is het me ook niet altijd duidelijk wat de betekenis is van die melding. Betekent dat alleen dat er op deze specifieke dag geen mogelijkheden zijn.)
Ja dus. Elke keer dat jij een dag 'verschuift' zoekt de site opieuw, voor die specifieke dag.
Een knopje voor:
Laat alleen de lijnen zien waar fietsen op mee kunnen, en op welke dagen dat is, zou dus inderdaad een geweldige verbetering zijn!

Voor de duidelijkheid, ik werk dus niet bij Flixbus, maar na bijna 20 jaar in de IT kan ik best goed raden waarom sites dingen op een bepaalde manier doen of laten vind ik zelf ;-)
Ik ben het helemaal met Peter Van Rijn eens. Enkel als je een specifieke dag en een bepaalde route op het oog hebt en het meenemen van een fiets is dan en naar daar mogelijk, is de website ook duidelijk. Het is echter onmogelijk om op een vlotte manier te achterhalen op welke routes en wanneer men de fiets kan meenemen, dus soms kan men eindeloos zoeken naar (on)mogelijkheden.

Ook het overzichtsplan (dat kort geleden nog onvindbaar was) is niet van erg goede kwaliteit. Een duidelijke overzichtskaart (waar men ook kan zien op welke routes het meenemen van de fiets mogelijk is) zou fijn zijn.

Bij de lijst van haltes staan niet eens de landen vermeld en als men op details klikt krijgt men een google-plan waar men pas kan uitzoemen als men verder klikt.

Ideaal zou ook zijn als men bij het zoeken ook dichtbij gelegen locaties kan aangeven. Zeker voor fietsreizigers is 50 km verder vaak geen ramp. Maar dat vraagt dus op dit moment een aparte zoekactie.

Ik heb al (zonder fiets) met plezier met de Flixbus gereden (al trok de wifi op niets), maar aan de gebruiksvriendelijkheid van de website is nog veel werk.

Renaat
Gisteren ook eens geprobeerd van Parijs naar Breda. Chauffeur (een Amsterdammer) over m'n fiets: "Pleur je 'm der zelf in?".
Afbeelding
Afbeelding
Omdat de bus niet vol zat was er ruimte genoeg onderin. Was een leuke rit verder.
Renel, kon de fiets er niet staande in? En had je m tevoren aangemeld?