Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flixbus - Forum Wereldfietser

Flixbus

175 berichten
Op dit moment ben ik met Flixbus onderweg van Amsterdam naar Passau en het bevalt me prima. Gisteren om 19:15 vertrokken en na 6 tussenstops, maar zonder overstappen hoop ik om 8:15 aan te komen. De fiets hangt prima achter aan de bus en de kosten zijn met € 65 prima. Minder relaxt als de Citynightline, maar relaxter als andere treinverbindingen of het vliegtuig. Dadelijk naar de Konditorei en dan richting Beierse Woud!
Ha die Bert,
Viel Spass bei Kuchen und Tee: https://www.youtube.com/watch?v=dLGbQpj0PZI
Is dat nou een toevalstreffer, dat je de fiets in de bus naar Passau kunt meenemen? Ik heb zomaar voor de gein een willekeurig aantal bestemmingen geprobeerd, en ook vanaf diverse startplaatsen, maar steeds krijg ik als antwoord "Er zijn geen fietsplekken beschikbaar". Is er een slimme manier om juist die bussen te zien waar wel fietsplekken zijn?
Bert van Sprang schreef:Minder relaxt als de Citynightline, maar relaxter als andere treinverbindingen of het vliegtuig. Dadelijk naar de Konditorei en dan richting Beierse Woud!
Dat wordt een dubbele espresso na een slapeloze nacht ;-). Of kun jij wel slapen in een busstoel? Tien jaar terug heb ik voor het laatst in een nachtbus gezeten. De hele dag voelde ik me toen enorm brak. Met slaappillen kan ik in een couchette nog wel goed slapen, maar in bussen en vliegtuigen zijn dat hooguit hazenslaapjes met nachtmerries...
Ik ben net terug uit Praag, met Flixbus: 64 euro inclusief fiets, drie dagen van te voren geboekt. Veel goedkoper zal het niet kunnen.
De kwaliteit is prima, met de hoeveelheid bagage die mee mag (2 stuks, max 30 kilo plus handbagage), stopcontacten en WiFi in de bus en het gratis omboeken.
Slapen in een bus lukt ook mij niet goed, maar je kan natuurlijk ook overdag reizen. Dan kan je ook fris en fruitig in de bus gaan zitten, i.p.v. moe en bezweet, zoals ik.
Als je goedkoop thuis wil komen is het een prima optie.
Ik heb ook lopen kijken naar Flixbus maar het valt me op dat er geen overzicht is van de lijnen of dat ik die in ieder geval niet heb kunnen vinden. Ja, ik ken de routeplanner maar ik was/ben flexibel in waar ik naar toe wilde/wil en dan is het handig te zien wat er zonder veel overstappen kan.

Verder viel het me op dat de planner vaak aan gaf dat de fiets niet mee kon, dus bij datzelfde lijnenoverzicht graag ook een vermelding of er fietsen mee kunnen ;-)
PeterVanRijn schreef:Is er een slimme manier om juist die bussen te zien waar wel fietsplekken zijn?


Een paar weken terug een ticket via de website naar Parijs geboekt maar de fiets kon niet. Gebeld naar kantoor maar niemand nam op. Op de afgesproken bushalte voor instappen keek ik de chauffeur lief aan en vertelde dat ik graag de fiets mee wilde maar op Internet en telefonisch niet kon reserveren. Hij glimlachte terug en zei ja, gratis. Ook in Parijs lukte het de chauffeur te overtuigen de fiets mee te nemen, ook gratis!

Geweldig personeel !

Afbeelding
Gisteren weer thuis aangekomen na een ruime week fietsen vanaf Passau. Ik vond de reis van Amsterdam (vertrek 19:00 uur) naar Passau (aankomst 08:00 uur) per Flixbus prima te doen en een goede aanvulling op andere bestaande mogelijkheden. Vooral het feit dat ik in een ruk van A'dam naar Passau kon komen en mijn fiets niet in hoef te pakken vond ik erg prettig. Hoewel het minder goed slaapt als in de citynightline (daar slaap ik door het geschommel als een roos) heb ik door de lengte van de rit voldoende rust gekregen om na een voedzaam ontbijt met een pot koffie de hele dag prima te kunnen fietsen. Ik heb ook geen overzicht kunnen vinden van doorgaande verbindingen cq verbindingen met fietsvervoer.

Moderator: wat mij betreft mag je dit onderwerp samenvoegen met het onderwerp met dezelfde naam van mbi69.
Door de vraag van Stef in een ander topic werd ik weer even op de Flixbus geattendeerd. Mijn vrouw en ik gaan komende zomer wellicht naar Passau fietsen, en dan is de Flixbus wel een handige mogelijkheid om weer thuis te geraken. Ik werd op hun website in de FAQ-afdeling wel aan het twijfelen gebracht want daar stond:

Bagage is beperkt tot 2 stuks bagage met een maximale grootte van 67 x 50 x 27 cm elk. Je mag maximum 30 kg per persoon meenemen.
Extra bagage: Per persoon kan indien er voldoende ruimte is nog een derde, extra stuk bagage worden meegenomen. Het mag niet groter zijn dan de maximale afmetingen van de overige bagage en niet meer dan 15 kg wegen.


Ik verwacht dat we elk een setje voor- en achtertassen bij ons zullen hebben, dus dat zou dan problematisch worden. Die 30 kg-grens zal het probleem niet zijn. Iemand hier ervaring mee?
Ik ben in 2016 met Flixbus rechtstreeks van Amsterdam naar Passau met de fiets achter aan de bus, dit is de makkelijkste manier maar niet goed te vinden op de website. Verder heb ik begrepen dat de fiets als extra bagage altijd in het bagageruim mee kan, maar bij navraag hierover krijg ik geen duidelijk antwoord.
Maar hoeveel stuks bagage had jij los van je fiets bij je Bert? Net als wij voor- en achtertassen? En gaf dat geen problemen?
Nee, ik had alleen voortassen. Maar je kunt je bagage toch altijd een "turken"-tas doen. (ik weet eigenlijk niet of deze term nog ethisch verantwoord is :oops: )
Afgelopen zomer had ik geen problemen met 4 stuks ruimbagage (2 fietstassen, een afneembare bagagedrager en een tent).

Ik denk dat het meestal wel kan, maar dat je uiteindelijk afhankelijk blijft van de welwillendheid van de chauffeur en de bagage van medereizigers.
Alle Flixbus-bestemmingen staan nu op google maps.
zie: http://verkeersbureaus.info/nieuws/2017 ... -420089561
Al gevonden hoe het werkt, bij routeplannen via googlemaps voorkeur voor busvervoer aangeven. Het mooie is dat je meteen alle alternatieven en de routes ziet.
Ha Bert,
Is het uiteindelijk allemaal goed gegaan met de fiets? Geen problemen met de voordrager?
Heb je de fiets nog wat ingepakt?
Ik heb geboekt voor komende juni naar Milaan.
Als je tips hebt voor de fiets op de flex dan graag.
groet,
Bernadette
Ha Bernadette,

Als je een fiets meegeboekt hebt, hangt de fiets in een degelijke drager achter aan de bus (vandaar dat er zo ook maar max 4 fietsen meekunnen.) Andere bescherming als degelijk afdekken van je leren zadel is niet nodig. Bij mij wilde de buschauffeur een blikken waarschuwingsbord aan mijn fiets hangen, dit had zeker mooie krassen veroorzaakt, dus wel verstandig even op te letten bij het ophangen.
-
Okido Bedankt Bert!
Bert van Sprang schreef:Ha Bernadette,

Als je een fiets meegeboekt hebt, hangt de fiets in een degelijke drager achter aan de bus .
Maar moet je de voordragers er af halen, of mogen die blijven zitten?