Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flixbus - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Flixbus

175 berichten
Je fiets is een gebruiksartikel en ik ga ervan uit dat wanneer mijn fiets aan een Flixbus hangt, Flixbus verantwoordelijk is als mijn fiets verdwijnt, zelfs als in de "kleine lettertjes" staat dat dit niet zo is.
fud0 schreef:
zo 26 aug, 2018 22:05
Na dat filmpje over dat ze bagage uit het bagageruim hebben gestolen, ik meen vanuit Parijs, ben ik er niet zo 'happig' meer op, om idd. een fiets 'los' achter zo'n bus te laten hangen.
Ik denk dat het een slecht idee is je wereldbeeld mede te laten bepalen door de filmpjes ziet op youtube, wat vroeger bijzonder was (gebeurt bijzonder weinig) zijn nu de hits op youtube.

fud0 schreef: In een trein heb ik ook een veiliger idee. Je doet hem op slot en er is toch een conducteur op de trein die af en toe heen en weer loopt en 'nieuwe reizigers' checkt die in de nacht instappen of tot laat in de avond zijn er vaak nog treinreizigers wakker die af en toe een blik werpen op de fietsen. Overdag kun je dat zelf heel handig doen bij stops of je zit op een plek dicht bij de fietsen.
Je doet hem op slot en zet hem op de drager van de bus waar hij nog verder vast wordt gezet, en er is toch een chauffeur die 'nieuwe reizigers' checkt die in de nacht instappen, verder zijn er instappers, uitstappers en rokers die af en toe een blik werpen op de fietsen tijdens de stop. Overdag kun je dat zelf heel handig doen bij stops of je gaat op de achterbank zitten.
Okay, ik waag 't erop.
Bert van Sprang schreef:
zo 26 aug, 2018 22:28
Je fiets is een gebruiksartikel en ik ga ervan uit dat wanneer mijn fiets aan een Flixbus hangt, Flixbus verantwoordelijk is als mijn fiets verdwijnt, zelfs als in de "kleine lettertjes" staat dat dit niet zo is.
Ik ga daar niet van uit, dat flixbus daar verantwoordelijk voor is, zeker tegenwoordig niet meer, mensen en organisaties kunnen alles draaien en verdraaien zoals het hen uitkomt en als mijn fiets gestolen wordt van de bus of zwaar beschadigd raakt, krijg ik daarmee precies dezelfde fiets weer voor terug of het bedrag om hem weer zo te krijgen? Vast niet. En als het op een HEEN weg gebeurt, heb ik gewoon geen (bruikbare) fiets en kan ik weer naar huis..
ik ben sceptisch, klopt, misschien te..(idd. Daulagari :) ) maar goed, een beetje met gezond verstand relativeren is misschien wel goed idd. ik ben misschien te extreem van, wat kan er allemaal wel niet gebeuren, maar ik heb dat bv.( totaal) niet bij een trein. Ik houd niet van "onnodige problemen' of 'onnodige stress' maar wie weet ben ik na 1x proberen (toch)OOK wel OM :)
willem.m schreef:
zo 26 aug, 2018 19:40
Dat wordt geen ebike want die mag niet met flixbus mee.
Gezien de toenemende e-bikers-markt zal dat vast nog wel veranderen.
Deze week met de Flixbus gereisd van Rotterdam naar Brussel.Toen de bus kwam aanrijden zag ik dat hij geen fietsdrager achterop had. Oh Oh. Maar de chauffeur zei: "Je bent de enige fiets vanochtend, daar ga ik de drager niet voor monteren, de fiets mag onderin in een aparte ruimte". Prima, een heel bagagevak onderin voor mijn fiets en bagage.
De reis verliep soepel, geen vertraging, chauffeur die rustig reed en blijkbaar trof ik het met mijn medepassagiers, het was doodstil in de bus.De rit kostte €9 voor mij en €9 voor de fiets. Geen geld dus.

Vanaf Brussel ben ik in drie dagen terug gefietst naar huis. Via knooppunten, de LF9 en de LF11. Leuke route, in België veel langs jaagpaden.

Samenvattend een positief oordeel voor de Flixbus, hoewel de rit natuurlijk maar kort was.

Jan
Review:
Ben afgelopen nacht met de Flixbus van Amsterdam Sloterdijk naar Dresden gegaan (deze Flixbus had als eindbestemming Praag).
De 'busterminal' bij Sloterdijk was wat chaotisch, veroorzaakt door de verschillende manieren waarop chauffeurs (niet) op een bord de bestemming en stops aangeven. Maar toen ik eenmaal door had welke bus ik moest hebben, ging de afhandeling van bagage en fiets (achter op zo'n rek geschikt voor 6 fietsen, voor de zekerheid een simpel kabelslot omgedaan) door de twee Tjechische cauffeurs erg soepel, snel en vriendelijk.
De bus zat gelijk goed vol, met veel mensen uit Duitsland die een dagje Amsterdam hadden gedaan. Jammer genoeg zat er ook een Duitse junkie bij die in Amsterdam was gaan 'shoppen'. De Duitse politie hield een controle bij de grens en pikte hem eruit. Het duurde 45 minuten voordat ze met hem en zijn bagage wegreden. Wel jammer want ik sliep al, maar Flixbus kan hier natuurlijk niets aan doen. Ook aan de beroerde wegkwaliteit van Duitse wegen kan Flixbus niets doen.
Mijn bus stopte bij de eerste benzinepomp in Duitsland, Hannover, Halle, Leipzig en dus in Dresden. Misschien vergeet ik nog een plaats. Tussendoor heb ik denk ik een uur of 5 geslapen, mede dankzij oordopjes, buff over mijn ogen, Exped-kussentje en veel ruimte. Ik had geluk omdat ik voor een paar euro extra een stoel helemaal vooraan (bovendek) had gereserveerd, stoelen die sowieso al meer beenruimte hebben, en bovendien kwam er niemand meer bij (terwijl de bus verder goed gevuld was).
De afhandeling in Dresden verliep ook netjes. Een half uur na vertrek had ik mijn tassen, waar ik gisteren in de haast alles in had geflikkerd, wat beter georganiseerd, en iets later fietste ik door het centrum van Dresden naar de Elbe waar ik aan een veel te lange etappe begon. Maar ook daar kon Flixbus niets aan doen.

Al met al ben ik erg positief!

Willem (niet gesponsord door Flixbus)
Afgelopen zomer ben ik naar Garmisch-Partenkirchen gefietst. Na een paar dagen klimmen wilde ik terug met de Flixbus. Na enig zoeken een bus gevonden naar Dusseldorf waar de fiets mee kon. Bij busreizen tússen landen kan de fiets vaak niet mee, zoek je een reis tot een plaats vlak bij de grens binnen het land dan kan fiets meestal wél mee. Prijs was 29 euro incl. fiets. Kom daar maar eens om bij de trein ! Dusseldorf - Arnhem heb ik Abelio trein genomen (elk uur en fiets kan uiteraard altijd mee). Reis ging verder prima, fiets op een rekje achterop, geen probleem. Ik ben nooit bang voor diefstal. Wel problemen met de chauffeur: die vergat de passagiers af te zetten in Dusseldorf en reed in een ruk door naar Duisburg 50 km verderop. Daarna reed de bus nog een keer terug en werden wij pas afgezet. Chauffeurs zijn wel een stelletje rauwdouwers die geen Duits spreken. Kaart lezen kunnen ze ook niet.

Eigenlijk is de Flixbus nog het beste te vergelijken met een bus in een ontwikkelingsland: het is altijd weer de vraag wat voor bus het is, of het toilet werkt en hoe laat je aankomt. Ik vond de Flixbus juist een verademing, alsof ik weer ergens in een tropisch land in een bus stapte waarvan ik niet eens wist waar die nu eigenlijk precies heen ging. Nou ja als ie maar de juiste kant op ging, we zagen dan wel waar die ergens stopte. Er was dan altijd wel een andere bus waarmee je verder kon reizen. Alleen jammer dat er geen straatverkopers in de flixbus komen om je wat eten en drinken te verkopen.

Al dat gezeur over fietsen die gestolen kunnen worden en bussen die iets later aankomen of mensen die hun stuks bagage gaan zitten tellen: als je dat een probleem vindt kun je beter thuis achter de geraniums blijven zitten. Het leven moet wel een beetje een avontuur blijven.
Ben eind juni vanaf Utrecht naar Bayreuth gegaan samen met mijn vrouw.
We waren te laat om dat goedkoper met de trein te boeken.
Het is wel even uitzoeken of er een bus gaat waar nog fietsen bij kunnen. Dan maar een dag eerder of later.
Probleemloos verlopen met zeer ontspannen chauffeurs. ik mocht de fietsen zelfs niet op zetten. hij deed dat en heel precies.
Amboro schreef:
di 18 dec, 2018 19:51
Afgelopen zomer ben ik naar Garmisch-Partenkirchen gefietst. Na een paar dagen klimmen wilde ik terug met de Flixbus. Na enig zoeken een bus gevonden naar Dusseldorf waar de fiets mee kon. Bij busreizen tússen landen kan de fiets vaak niet mee, zoek je een reis tot een plaats vlak bij de grens binnen het land dan kan fiets meestal wél mee. Prijs was 29 euro incl. fiets. Kom daar maar eens om bij de trein ! Dusseldorf - Arnhem heb ik Abelio trein genomen (elk uur en fiets kan uiteraard altijd mee). Reis ging verder prima, fiets op een rekje achterop, geen probleem. Ik ben nooit bang voor diefstal. Wel problemen met de chauffeur: die vergat de passagiers af te zetten in Dusseldorf en reed in een ruk door naar Duisburg 50 km verderop. Daarna reed de bus nog een keer terug en werden wij pas afgezet. Chauffeurs zijn wel een stelletje rauwdouwers die geen Duits spreken. Kaart lezen kunnen ze ook niet.

Eigenlijk is de Flixbus nog het beste te vergelijken met een bus in een ontwikkelingsland: het is altijd weer de vraag wat voor bus het is, of het toilet werkt en hoe laat je aankomt. Ik vond de Flixbus juist een verademing, alsof ik weer ergens in een tropisch land in een bus stapte waarvan ik niet eens wist waar die nu eigenlijk precies heen ging. Nou ja als ie maar de juiste kant op ging, we zagen dan wel waar die ergens stopte. Er was dan altijd wel een andere bus waarmee je verder kon reizen. Alleen jammer dat er geen straatverkopers in de flixbus komen om je wat eten en drinken te verkopen.

Al dat gezeur over fietsen die gestolen kunnen worden en bussen die iets later aankomen of mensen die hun stuks bagage gaan zitten tellen: als je dat een probleem vindt kun je beter thuis achter de geraniums blijven zitten. Het leven moet wel een beetje een avontuur blijven.



Inderdaad, was dit niet een forum voor WERELDfietsers? Reizen is altijd een onzekerheid en reizen met de fiets al helemaal. Maar is dat niet juist de charme? Dat je uit de sleur van alle dag stapt en niet weet wat er die dag op je pad komt? Jammer wel van die straatverkopers. :P
Frans & Dieuwertje schreef:
vr 08 mar, 2019 09:08
Amboro schreef:
di 18 dec, 2018 19:51
Afgelopen zomer ben ik naar Garmisch-Partenkirchen gefietst. Na een paar dagen klimmen wilde ik terug met de Flixbus. Na enig zoeken een bus gevonden naar Dusseldorf waar de fiets mee kon. Bij busreizen tússen landen kan de fiets vaak niet mee, zoek je een reis tot een plaats vlak bij de grens binnen het land dan kan fiets meestal wél mee. Prijs was 29 euro incl. fiets. Kom daar maar eens om bij de trein ! Dusseldorf - Arnhem heb ik Abelio trein genomen (elk uur en fiets kan uiteraard altijd mee). Reis ging verder prima, fiets op een rekje achterop, geen probleem. Ik ben nooit bang voor diefstal. Wel problemen met de chauffeur: die vergat de passagiers af te zetten in Dusseldorf en reed in een ruk door naar Duisburg 50 km verderop. Daarna reed de bus nog een keer terug en werden wij pas afgezet. Chauffeurs zijn wel een stelletje rauwdouwers die geen Duits spreken. Kaart lezen kunnen ze ook niet.

Eigenlijk is de Flixbus nog het beste te vergelijken met een bus in een ontwikkelingsland: het is altijd weer de vraag wat voor bus het is, of het toilet werkt en hoe laat je aankomt. Ik vond de Flixbus juist een verademing, alsof ik weer ergens in een tropisch land in een bus stapte waarvan ik niet eens wist waar die nu eigenlijk precies heen ging. Nou ja als ie maar de juiste kant op ging, we zagen dan wel waar die ergens stopte. Er was dan altijd wel een andere bus waarmee je verder kon reizen. Alleen jammer dat er geen straatverkopers in de flixbus komen om je wat eten en drinken te verkopen.

Al dat gezeur over fietsen die gestolen kunnen worden en bussen die iets later aankomen of mensen die hun stuks bagage gaan zitten tellen: als je dat een probleem vindt kun je beter thuis achter de geraniums blijven zitten. Het leven moet wel een beetje een avontuur blijven.
Inderdaad, was dit niet een forum voor WERELDfietsers? Reizen is altijd een onzekerheid en reizen met de fiets al helemaal. Maar is dat niet juist de charme? Dat je uit de sleur van alle dag stapt en niet weet wat er die dag op je pad komt? Jammer wel van die straatverkopers. :P
Ik wilde 'm al nomineren voor de beste forumbijdrage van 2018. Alleen is daar geen rubriek voor.
Ik wilde 'm al nomineren voor de beste forumbijdrage van 2018. Alleen is daar geen rubriek voor.
Inderdaad, een beetje tegengeluid voor de routeboekjes fietsende e-bikers die tegenwoordig het forum domineren kan geen kwaad :wink: :wink:
Berger schreef:
vr 08 mar, 2019 16:31


Inderdaad, een beetje tegengeluid voor de routeboekjes fietsende e-bikers die tegenwoordig het forum domineren kan geen kwaad :wink: :wink:

He gelukkig noem jij de routes en routeboekjes - ik durfde het niet. :lol:
Vind de vraag -is er al een route?-, altijd zo vreemd. Elke pad, weg of begaanbaar iets is toch een route. :P Ik tuur altijd lekker kort of iets langer van te voren op een kaart en ga dan fietsen. Bevalt de weg dan rijd ik hem verder, bevalt hij niet of blijkt het onmogelijk dan neem ik een andere - of bus/trein ik naar een andere regio. Maar soms ook sleep ik mijn fiets gewoon even verder door de rivierbedding of geitenpad, of pas met 80 omgevallen bomen tot een beter punt. Tent altijd mee, dus zolang er water en eten is, redden we ons wel. Erg leuke ontmoetingen of belevenissen vaak daardoor ook. Zoals die keer in Roemenie toen voor de zoveelste keer de weg die toch echt op de kaart stond ineens ophield en versperd was door 80 omgevallen bomen. Het was al poging 5 om over die berg te komen. We hebben doorgesleept totdat we over de top waren waar we een heel verbaasd boerenkoppel met paard en wagen tegenkwamen. Ze vroegen 'zijn jullie verdwaald?" Waarop wij antwoordde, nee nu niet meer. Bleek al in geen jaren meer een hond over die weg gekomen te zijn :lol:. In het piepkleine dorpje was een winkeltje met eten en bier. Onze tent mochten we op een weilandje naast de rivier opzetten waar we ons onder de brug gewassen hebben waarna we een koud biertje met eveneens koude bonen maaltijd uit blik gegeten hebben. Want toen we wilden gaan koken bleek onze brander van de fiets gevallen te zijn gedurende onze 80 bomen tocht. We hadden niet veel zin meer om te gaan zoeken .... Trouwens vaak zijn dit soort onverwachte 'tegenvallers' of de momenten waarop je denkt 'waarom doe ik dit?' dus de ook de zware k*t zoals een sneeuwstorm met geen zicht op schuilplaats ect., juist degene waar je nog het meest aan terugdenkt en over lacht met vrienden. :P

He lekker helemaal in stijl van het WF forum dit, van het onderwerp Flixbus naar je-fiets-door-rivierbeddingen en over-80-omgevallen-bomen-de-pas-over-in-Roemenie- sleuren. :lol:
Bij mij ging het zo: ticket geboekt voor de nachtbus naar Bordeaux, 10 dagen voor vertrek, met één stuk bijkomende bagage. Geen fietsplekken, dus ik dacht die extra bagage te kunnen upgraden naar speciale bagage (fiets in tas) middels het verplichte telefoontje 48 uur voor vertrek. Toen ik contact opnam met de klantendienst was in eerste instantie alles ok, alleen moest ik wel zelf nog die vooraf geboekte bagage cancelen op de site, in ruil voor een voucher. 10 minuten later belde ik terug maar toen bleek er plots géén plek meer te zijn voor de fietstas: de bezetting van de bus was opgelopen tot 80 procent en dan mag/kan er geen speciale bagage meer bij. Officieel was ik dus gesjareld (reeds geboekte aansluitingen enzovoort).
S'Avonds naar het flixstation, een biljet van 20€ in de aanslag om eventuele principevastheid bij de chauffeur te ondermijnen. Bleek overbodig, de tweede chauffeur schoof alles wat hem aangeboden werd in de bagageruimte en deed er verder het zwijgen toe. Een gelijkaardig verhaal hoorde ik intussen van iemand die van Parijs naar Brussel reed, al moest die wel wat discussiëren. Het risico is dus reëel dat je fietstas niet geboekt kan worden (toch in Brussel), maar dat hoeft geen probleem te zijn. Zo vroeg mogelijk bellen (47u59), geen dure aansluitingen op het spel zetten en een plan B voorzien lijkt me wel aangewezen.
Ik zou graag vanuit Luik naar Colmar reizen met fiets maar zowel in de app als op de websiteplanner zie ik niet of mijn fiets mee gaat kunnen. Ik heb ook al andere trajecten nagekeken of er daar wel meer info is wat de fiets betreft. Hoe boek ik de fiets? En hoeveel zekerheid heb ik dat mijn fiets mee kan. Ik zou 55km fietsen naar Luik en vanuit Colmar een weekje in de Vogezen gaan fietsen.
In de app kan je bij "passenger" in het zoekscherm ook nog fietsen toevoegen, ik zie dat er wel plek is.
C74D43A8-72F9-454D-9008-A2EE043F5751.png
CarlW schreef:
wo 24 apr, 2019 20:04
S'Avonds naar het flixstation, een biljet van 20€ in de aanslag om eventuele principevastheid bij de chauffeur te ondermijnen. Bleek overbodig, de tweede chauffeur schoof alles wat hem aangeboden werd in de bagageruimte en deed er verder het zwijgen toe. Een gelijkaardig verhaal hoorde ik intussen van iemand die van Parijs naar Brussel reed, al moest die wel wat discussiëren. Het risico is dus reëel dat je fietstas niet geboekt kan worden (toch in Brussel), maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Dat is precies hoe het vervoer in Roemenië in 2002 geregeld was!
Leon schreef:
do 09 mei, 2019 12:16
CarlW schreef:
wo 24 apr, 2019 20:04
S'Avonds naar het flixstation, een biljet van 20€ in de aanslag om eventuele principevastheid bij de chauffeur te ondermijnen. Bleek overbodig, de tweede chauffeur schoof alles wat hem aangeboden werd in de bagageruimte en deed er verder het zwijgen toe. .... .
Dat is precies hoe het vervoer in Roemenië in 2002 geregeld was!
Het zijn misschien ook op de Flixbus Roemeense chauffeurs
Waarbij we moeten uitkijken om niet ook hier een China-discussie te krijgen.
Die veel te goedkope, uitgebuite, chauffeurs slopen het traditionele spoorweg-systeem.


Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
do 09 mei, 2019 12:59
[Waarbij we moeten uitkijken om niet ook hier een China-discussie te krijgen.
Die veel te goedkope, uitgebuite, chauffeurs slopen het traditionele spoorweg-systeem.
Inderdaad. Laten we svp vooral de mogelijkheden zien van twee complementaire vervoersvormen (trein en bus). Een discussie over flixbus vs trein past in een apart draadje.
egopro schreef:
do 09 mei, 2019 12:11
In de app kan je bij "passenger" in het zoekscherm ook nog fietsen toevoegen, ik zie dat er wel plek is.

C74D43A8-72F9-454D-9008-A2EE043F5751.png
Dankjewel, prachtig, wel goed verstopt onder passagier.