Eind april boekten we 2 busritten voor 2 personen met 2 fietsen:
- Brussel - München
- Venetië - Brussel
Beide bevestigd. Wij content.

HEENRIT:
We zouden 1 x moeten overstappen. Uiteindelijk hebben onze fietsen in 4 verschillende bussen gezeten, en niet altijd op een bikerack achteraan op de bus. in 3 van de 4 bussen moesten onze fietsen plat op elkaar liggen in het bagageruim.
We zijn er geraakt, en onze fietsen ook. Toegegeven, ik zat met een klein hartje in de bus wetende dat die fietsen konden beginnen schuiven op elkaar.


TERUGRIT:
Op dinsdag 6 augustus zouden we met de bus van Venetië naar België komen met 1 overstap in Milaan. 18 uur in totaal. Mooi.

Genietend van Venetië kregen we een sms van Flixbus op vrijdag 2 augustus, 4 dagen voor vertrek, maar met een weekend er tussenin: 'Due to a technical issue there will be no bike rack on your bus. Please call us on +49 ..... to find a solution'.

Mooi. Weer een uitdaging rijker.
Ik bespaar jullie het lange verhaal, maar vind het belangrijk hier ook mijn ervaring te kunnen delen.

Vele telefoons later, een massa aan internationale telefoontjes en kopzorgen terwijl we nog op reis waren, konden we volgende conclusies nemen m.b.t de service van Flixbus (zij zeggen een klanten - en fietsvriendelijk bedrijf te zijn)
- Flixbus verwacht van klanten dat ze zélf een internationaal nummer bellen (en betalen), in plaats van ons op te bellen.
- we kunnen onze centen terugkrijgen als we aangeven dat we niet meegaan (maar daarmee geraakten we niet in België)
- we mochten een alternatief voorstellen dat financieel in dezelfde lijn ligt als het bedrag dat we betaalden (= onmogelijk 4 dagen voor vertrek) .
- Flixbus heeft geen enkel initiatief genomen om op zoek te gaan naar alternatieven/ om in overleg te gaan met het busbedrijf waarmee ze samenwerkten.
De bottom line: 'sorry, sorry, sorry. Er is geen alternatief om op 7 augustus in Brussel te geraken. Regel het zelf'.

We hebben na elke telefoon met de klantendienst alles op papier gezet en gemaild. We hebben hier geen antwoord op gekregen. We waren echt op onszelf aangewezen.

Om zeker te zijn dat we op tijd zouden thuisgeraken, zijn we een dag en half vroeger vertrokken.
Bij thuiskomst kregen we een kort bericht terug: 'we hebben het erg druk. gelieve nog wat geduld te hebben, we sturen je zo snel als mogelijk een antwoord.' Moesten we dus zelf niets ondernomen hebben, én de financiële middelen niet hebben om terug tot thuis te geraken, ik denk dat we nog steeds in Venetië zaten.

Uiteindelijk hadden we een héél prettige rit naar huis, met de trein (zie ander draadje in 'fiets en trein': viewtopic.php?f=27&t=33667 )

Ik begrijp dat er iets mis kan lopen. Ik begrijp niet de manier waarop flixbus hiermee omgaat.
Zolang alles loopt, is flixbus een goedkope en makkelijke manier om te reizen.
Wanneer er iets verandert aan hun zijde, vind ik de manier waarop zij met klanten omgaan ondermaats. Dit is voor mij allerminst een klant- en fietsvriendelijk bedrijf. Voor ons dus geen flixbus meer. Ondanks een vroege boeking en bevestiging, is flixbus in staat je in de steek te laten. Tot vandaag kregen we antwoord op onze vraag om onze rit + extra kosten te vergoeden.

Wat wel:
ik dropte hier op het forum ons probleem, en kreeg heel waardevolle tips en feedback.
Dat verdient een DIKKE DANKJEWEL. We hebben er veel aan gehad, echt waar.