Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ideale fietstent ??? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ideale fietstent ???

Jaren lang ben ik op pad geweest met een fietspyama en dat ging ook prima maar dit gaat beter en ik neem de fietspyama nog steeds mee als extra grondzijl voor onvoorziene omstandigheden. Voorwiel er uit, zadel er af, bagage er af, alles in de tent dan heb je ook `n grote tent nodig. Mijn spullen gaan in de voortent want ik ben in de loop der jaren wat meer gesteld op comfort wat komt door mijn leeftijd, dus velo dome en fiets in de tent en op pad met een BOBkar. En, ik behoor tot de generatie die een fiets koopt of bezit die ze zich 40 jaar geleden niet konden veroorloven en daar ben ik dus best zuinig op.
Klaas Groot, www.megalos.nl

hebben drie jaar gefietst met Lafuma camp 3, grondzeil is nu zo lek als een zeef. Vorig jaar een Lowland Caribou XT aangeschaft, valt tot nu goed mee, maar het is uiteraard nog wat vroeg om een definitief oordeel te vellen. Het is wel een ruim tentje met een groot voorcompartiment en weegt toch maar ongeveer 3 kg.

rob schreef:hebben drie jaar gefietst met Lafuma camp 3, grondzeil is nu zo lek als een zeef. Vorig jaar een Lowland Caribou XT aangeschaft, valt tot nu goed mee, maar het is uiteraard nog wat vroeg om een definitief oordeel te vellen. Het is wel een ruim tentje met een groot voorcompartiment en weegt toch maar ongeveer 3 kg.
Ik hoorde toch goede commentaren over deze Lowland Caribou XT, dus zeker geen slechte aankoop lijkt me!

/moderated:
Gaarne geen afbeeldingen plaatsen in de signature.

Wat een gedoe al dat slopen en dan ook nog de bagage er af er is een veel betere oplossing!!!!
Klaas.

De macpac microlight als get mij vraagt is ook een heel goeie keuze, vooral als je alleen reist.

Ik ga altijd alleen en heb ook jaren gezocht naar een tent waar mijn fiets in kon, mtb, en heb een jaar of 5 geleden de velo dome van walrus gekocht. Niet goedkoop ik denk nu ongeveer € 375 of zo iets.
Niet super licht, ik meen 3,5 kg, maar mijn fiets en bobkar passen perfect in de voortent. Het is een 2 persoons maar ik zie geen 2 fietsen in de voortent staan, te klein.

Aan deze uitspraak van groot 41 wil ik toch een kanttekening plaatsen. Wij hebben deze tent ook, en we kunnen er prima twee fietsen in kwijt. Wij hebben hier meerdere malen gebruik van gemaakt, en dit is geen probleem. Het voordeel van een tent waar de fiets in kan,en waar een beetje leefruimte in zit, is voor mij minstens zo belangrijk als die ene extra kilo.

O.K. van mij krijg je gelijk want die ervaring heb ik niet, ga altijd alleen.
Op de plaats van de bob kan denk ook wel een fiets.
Vriendelijke groet van KLAAS
Huur eens `n bobkar: www.megalos.nl