Additionally, paste this code immediately after the opening tag: digitale camera - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

digitale camera

Leon schreef: Maar uiteindelijk wil ik wel even kwijt dat de voornaamste factor voor goede foto's de fotograaf is. Ik zal daarom eens kijken of ik nog europafietsfoto's heb, dan mag de jury uitmaken of die mooi zijn :)
Groetjes, Leon
Waarom denk je dat ik geen foto's heb ingestuurd... :wink:

Ben benieuwd waar dat fotogravenland is :) .

Euh, Marco, fotograFENland is zo ongeveer overal waar mensen aan het discussieren slaan over foto's en foto's maken. Waar fotograVENland is weet ik niet, want ik heb nog nooit van de graven van foto gehoord.

Tot daar mijn lesje Nederlandse spelling.

Groetjes,

Astrid

Jarno schreef:
Leon schreef:Maar uiteindelijk wil ik wel even kwijt dat de voornaamste factor voor goede foto's de fotograaf is. Ik zal daarom eens kijken of ik nog europafietsfoto's heb, dan mag de jury uitmaken of die mooi zijn :) Groetjes, Leon
Waarom denk je dat ik geen foto's heb ingestuurd... :wink:
Goed, het zullen dan ook waarschijnlijk foto's zijn waar jij en ik géén van beiden opstaan :D :D :D

iXUS 400 had mijn voorkeur maar was nog niet aangekomen in Thailand vorig April het daarom de ixus V3 geworden. En.... na enkele weken was de....IXUS 400 wel te verkrijgen .... Shit, shit.......

Ben tevreden over deze camera en er staat veel meer op dan dat ik gebruik.

Min punten; op automatisch kan je de flits niet controleren.(extra belichten, bedoel ik).
Als het lichtje van de batterij aangaat dan is het eigenlijk al te laat.

Mensen,
Ik heb de canon Ixus 400 besteld. Ondanks de beperkte handmatige instellingen vind ik deze camera een prima toestel voor onderweg. De camera ligt goed in de hand, is compact, licht, voldoende robuust en maakt uitstekende foto's. De canon Powershot A80 vind ik te groot en te zwaar voor onderweg ofschoon zijn mogelijkheden groter zijn.
Nou, iedereen bedankt voor de inbreng.
Jan

Voor de liefhebbers. Ik heb mijn info onder andere gehaald van:

www.dpreview.com
www.belgiumdigital.be
www.steves-digicams.com
www.kieskeurig.nl
www.tweakersnet/pricewatch
www.preistrend.de
Groeten,
Jan

Wij zijn momenteel ook aan het uitzoeken wat de meest geschikte camera is voor ons. Daarbij kijk ik ook regelmatig bij Tweakers.net op de Pricewatch. Dit is een prijzenoverzicht die door bezoekers actueel wordt gehouden. Er is ook een speciale categorie voor digitale camera's.

Beste Jan,

in het blad ComputerTotaal van maart 2004 staat een vergelijking van een aantal 3Megapixelcamera's. Misschien is het nog een aanvulling op alle voorbij gekomen info.

Groeten,
Marcel

hoe kom je met een digitale camera waar geen AA of dergelijke batterijen in kunnen op een fietsvakantie aan stroom?

ik denk ook na over de aanschaf van een ixus 400 maar de accu opladen wrodt lastig op een eenvoudige camping

Dat valt volgens mij wel redelijk mee. De camping is vaak voorzien van douche/toilet gebouw en die is weer voorzien van stroomvoorziening voor bijvoorbeeld föhn en scheerapparaat. Daar zie ik vaak de mobiele telefoons aanhangen. Een batterij opladen van een camera lijkt me geen probleem.

Een extra accu lijkt me wel handig. En veel geheugen, voor als je niet al te regelmatig toekomt aan het versturen in een Internetcafe. Waar ze vast ook weer niet zitten te wachten op de honderden mb's aan foto's die je wilt versturen.

Wij hebben nog nooit zonder stroom gezeten.
Wat Jarno zegt kan ik alleen maar bevestigen. Wij maken ook veel gebruik van toiletgebouw of keuken op vakantie. Anders een paar reserve batterijen meenemen, en niet teveel flitsen. Als je niet flitst kun je heel veel foto's maken voor een baterij leeg is. En wat dacht je van een oplader op zonne energie? Te koop bij outdoor zaken en onderdelenzaken. Dan heb je helemaal geen stroom nodig.