Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Basel naar Tilburg ervaringen...... - Forum Wereldfietser

Basel naar Tilburg ervaringen......

Hoi,

Ik wil komende zomer met de trein richting Basel reizen en vandaar het routeboekje van Benjaminse volgen dat naar Tilburg leidt.
Wie heeft hier ervaring mee en kan me tips geven?
Ik wil gebruik maken van campings, zijn die goed te vinden?
Wat vonden jullie van de route?
Andere zaken die jullie opgevallen zijn?
Zijn er interessante sites die ik kan bezoeken?
Goede verhalen?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes en voor ieder...............een heel mooi fietsjaar 2010!

Rob.
niemand een reactie??????
Ik krijg de indruk dat je ook de aanschaf van een GPS overweegt.
In dat geval is het vinden van campings in Europa geen probleem meer: http://archiescampings.eu/
Hier staan er 24.400. Maar ja, dan mis je wel het avontuurlijke gevoel van het 's avonds met een papieren kaart zoeken naar die campings; :wink:
Voor die route heb je geen gps nodig. De campings staan gewoon in het routeboekje, en heb ik vrijwel steeds goed kunnen vinden. Wel zijn er in n.o. Frankrijk niet veel.
Wim
Voor die route heb je dan ook geen routeboekje nodig. Vrijwel alle campings staan met bordjes aangegeven. Sommigen al vanaf 5 km. vóór de camping.
De route zelf zou je als knooproute van verschillende regionale/landelijke fietsroutes kunnen rijden. In geval van twijfel: houd de zon achter je :lol:. Misschien ontdek je dan meteen verbeteringen t.o.v. de route van Benjaminse.
Wij hebben vorige zomer een ronde gefietst van Roterdam, Ardennen, Luxemburg (langs de Moezel naar het zuiden) oversteek naar de Saar in Duitsland, zuidwaarts de Elzas door (route du Vin), voor Basel de Rijn over, door het Zwarte Woud (Staufen, Titisee,Freiburg) langs de Rijn noordwaarts.

Mooie route, goed te fietsen en campings zat.

Succes en veel plezier,
Wim
Nog vergeten; de RAVEL (RAil-VElo) route door Belgie is een aanrader. Goed te fietsen (mits "dikke banden") oude spoorlijn. Je komt niemand tegen en weinig klimwerk. Begint in de buurt van Malmedy en eindigt niet ver van de Luxemburgse grens.

Wim
ik weet hoe het rondom tilburg is.........

wij wonen daar........

als je iets specifiek wil weten mail me dan even..........
Ik fietste vorig jaar september de route terug van Basel naar Voorburg.
In principe is de route met de kaartjes van Benjaminse goed terug te fietsen. De paar keer dat ik verkeerd zat was mijn eigen schuld. Ik vond de route niet overal bezaaid met campings. Vanaf Mittersheim begint een gedeelte met geen winkels en is er ook voor een langer gedeelte geen camping te vinden. In de tekst wordt melding gemaakt van een spothotel/jeugdherberg bij Vigy, deze zit er inderdaad, volg de borden met de in de tekst genoemde afkorting. In principe ligt hij aan de route. Dit gedeelte van de route voert je door een verlaten gedeelte van Frankrijk, verwilderde akkers, verwaarloosde dorpjes en verroeste kruisbeelden. Indrukwekkend zo vlak bij huis en typisch iets wat je alleen zo op defiets ervaart.
Succes
Jos van Hulten
Hoi Jos,

Ook jij hebt het boekje in de omgekeerde richting gevolgd.
Is het niet ontzettend onhandig om die teksten in de omgekeerde volgorde te volgen?

Groetjes, Rob.
Hoi Rob,
De kaartjes zijn in principe voldoende om de route terug te rijden. Zoals je misschien ontdekt hebt staat achter in het boekje een korte beschrijving van de omgekeerde route. Neem deze omschrijving rustig door voordat je op pad gaat en noteer op het kaartje wanneer je de tekst moet raadplegen. Zoals ik al eerder schreef reed ik wel een paar keer even fout maar dan bleek telkens weer dat ik niet goed op het kaartje had gekeken.
succes
Jos