Additionally, paste this code immediately after the opening tag: luik-bastenaken-luik of alpe d'Huez - Forum Wereldfietser

luik-bastenaken-luik of alpe d'Huez

Stel: je hebt het gekke plan opgevat om in het weekend van hemelvaartsdag óf de Alpe d'Huez op te fietsen óf de route van Luik-bastenaken-luik te rijden. maximale voorbereidingstijd is 2 maanden, met hoogstens gelegenheid om 2 keer per week ongeveer anderhalf uur te trainen, als het meezit. Beide ideeën zijn wellicht niet zo heel slim maar waar het om gaat is; zou iemand een suggestie kunnen geven wat het "haalbaarst" cq. slimst is met nog zo'n korte trainingsperiode voor de boeg, ervan uitgaande dat alleen getraind wordt op de betrekkelijke vlakke veluwe. alvast bedankt voor eventuele tips!

De Alp d'Huez is sportief gezien een uitdaging. Het is echter geen klim naar een fantatische col, maar naar een pretentieus ski-slaap en vermaakcentrum. Zij betalen veel geld voor de etappe-aankomst van de Tour de France en alle promotie. Als je daar gaat fietsen, dan zijn er in die omgeving veel fraaie cols te bedwingen. Met Hemelvaartsdag kunnen nog diverse van die cols nog gesloten zijn vanwege de sneeuw.
LBL is met Hemelvaart geen slecht idee. Eerste Pinksterdag is de massale tourtocht Tilff-Bastenaken-Tilff, maar het weekend ervoor heb je daar geen last van.

Hoi Ewout. Ik zou gaan voor de Alp, omdat 2 maanden trainen wel wat kort is voor een rit boven de 200 km die L-B-L toch is.
Met in je achterhoofd de vele Nederlandse successen op de Alp kom je zelfs ongetraind boven, mits je het nodige doorzettingsvermogen hebt. En laat je niet van de wijs brengen van al die snelle mannen die je dan voorbij fietsen. Die hebben het waarschijnlijk gemakkelijker dan jij dus jouw prestatie is zeker zo knap als die van hen. Succes! :D

irisbom schreef:Hoi Ewout. Ik zou gaan voor de Alp, omdat 2 maanden trainen wel wat kort is voor een rit boven de 200 km die L-B-L toch is.
Ik ken iemand die afgelopen zondag zijn eerste sezoensritje maakte: 200 km. Ikzelf moet de hele zomer mijn best doen om in september een dagtocht van 150 km in vlak gebied te kunnen volbrengen zonder ziek zwak en misselijk thuis te komen. Het is dus maar wat je basisconditie is.
Groetjes, Leon