Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verkrijgbaarheid brandstof voor Trangia in Duitsland - Forum Wereldfietser

Verkrijgbaarheid brandstof voor Trangia in Duitsland

Beste medefietsers,

Ik ga over een paar weken fietsen in de Eifel en wil mijn Trangia kooksetje meenemen. Van België weet ik dat je de brandstof (spiritus) hiervoor overal (supermarkten) gemakkelijk kunt verkrijgen, van Noord-Frankrijk is mijn ervaring dat het moeilijker te verkrijgen is.

Heeft er iemand ervaring met de verkrijgbaarheid van spiritus (voor Trangia set) in Duitsland, in mijn geval een specifieker gebied: de Eifel? Of is het raadzamer toch een benzinebrander mee te nemen?

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten, Vincent
Sommige Trangia-modellen hebben de mogelijkheid om in plaats van het spiritusbakje een gasbrandertje te gebruiken. Er moet in de buitenmantel (windscherm) een doorvoeropening voor de gasslang zitten. De aansluiting is Primus/MSR. Dan heb je gas als alternatief in plaats van benzine.
Afgelopen jaar in Duitsland gefietst, en geen problemen gehad met het kopen van spiritus.
Van andere landen kan ik me precies herinneren waar, maar van vorig jaar weet ik het niet. Dit zou er op kunnen duiden dat het geen probleem is.

En ik zou niet weten waarom de Eiffel afwijkt van de rest van Duitsland.

Peter
Een handige link bij het kopen van brandstoffen in het buitenland :

http://fuel.papo-art.com/

met aankooptips in wat voor soort winkel je moet zijn.

Fietsbob