Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zwarte fietstassen - Forum Wereldfietser

zwarte fietstassen

Wereldfietsers,

Mijn blauwe Vaude tassen zijn aan vervanging toe. Nou vind ik de zwarte tassen van Ortlieb/Vaude erg mooi, maar vraag ik me af of de inhoud niet erg heet zal worden in warme streken. Klinkt logisch maar is dit echt zo? Iemand met ervaring? Alvast bedankt!

Ed

Fietstassen moeten rood zijn. Dan val je goed op in de velle zon!!!!

ik ben het met bert eens; rode fietstassen zijn het beste!! trouwens, het staat ook veel vrolijker :)
maar als je toch voor zwarte tassen gaat, is mijn ervaring gewoon positief hoor. mijn ouders hebben zwarte ortlieb tassen en we hadden nooit last van hitte in de tas ofzo, ook niet in Italie 35 graden.

Afbeelding

De nieuwe Agu Quarius wellicht? De kinderziektes van de eerste lijn zijn opgelost en de praktische 'gebreken' uit de tweede lijn zijn aangepast. Oftewel, mooie tassen en waterdicht.
verrefietsers schreef:zwarte tassen van Ortlieb/Vaude erg mooi, maar vraag ik me af of de inhoud niet erg heet zal worden in warme streken. Klinkt logisch maar is dit echt zo? Iemand met ervaring? Alvast bedankt!
Ed
Gekleurde tassen worden ook erg warm, dus daar zal het niet zo aan liggen. Ikzelf ben voor tassen in meer kleuren. Ik heb rode voortassen an groene achtertassen. Ik zie wel eens paren met allemaal rode tassen fietsen en kan dan al bijna de volgende conversatie horen uit hun tent: "Waar is de tandenborstel?"; "In de rode tas...." :D :D
Nee eerlijk: zwarte tassen hebben het nadeel dat ze van binnen erg donker zijn, dan kan ik uit ervaring beamen.
Leon

Ik ben het met Bert eens, als je fiestassen neemt, neem dan rode. Overdag ben je dan goed zichtbaar en 's avonds bijna niet. Omdat rood aan de uiterste rand van het kleurenspectrum staat zal de kleur bij minder licht, zijn deel van het kleurenspectrum niet reflecteren. Anders gezegd: in de schemer en in het donker zul je rood bijna niet zien. Let maar eens op in de avondspits als het donkerder wordt; een rode auto krijgt al snel een grauwe kleur. Dus rood is ideaal als je wilt vrijkamperen en niet gezien wilt worden. Overdag heeft rood dus een waarshuwende functie en rode tassen staan mooier op foto's (En ja Bert, ook al is De Wereldfietser in het zwart-wit....)