Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe in Bordeaux te geraken met tandem? - Forum Wereldfietser

Hoe in Bordeaux te geraken met tandem?

Natuurlijk is fietsen de voor de hand liggende optie ;) , maar dat zou betekenen dat we daar onze vakantie aan moeten besteden en het idee is om van Bordeau langs Canal du Midi naar Sete te fietsen.

Het liefst gaan we met de trein, maar is dat te doen zonder 100x overstappen?
Is de bus een alternatief? Wie heeft ervaring daar mee?
Of het vliegtuig, maar eigenlijk willen we liever niets demonteren.

Wat zijn jullie ervaringen / tips?
doubletravel schreef: maar eigenlijk willen we liever niets demonteren.
tips?
Gewoon comfortabel met de trein en de tandem en bagage opsturen met Soetens Transport naar Bordeaux.
Info: Tel. 06-53713539 Zie ook: http://www.fiets-vervoer.nl
Niet goedkoop, maar wel gemakkelijk.
Vanuit Sète moet je dan wel terugtreinen naar Bordeaux; maar dat is een trein waar fietsen in mee kunnen.
Je kan ook eens op treinreiswinkel.nl kijken.
Vorig jaar met onze fietsen van Zwolle naar Tours gereisd met de trein. Eerst van Zwolle naar Roosendaal, daar overgestapt op de trein naar Antwerpen. Daar weer overgestapt op de trein naar Lille en vanuit Lille verder gereist met de TGV naar Tours. (zelfde richting naar Bordeaux). Overstappen op de diverse perrons was niet moeilijk, al hadden we daar ook voldoende ruimte voor ingeruimd. Vanuit Lille zijn er maar een paar TGV's die fietsen mee (kunnen) nemen. Als een tandem ook mogelijk is weet ik niet. Wij hebben alles via de Treinreiswinkel geregeld. Misschien wel wat duurder maar was oo perfect geregeld.
In ieder geval al een fijne reis toegewenst
He die Soetens is ook wel handig. Dat wist ik nog niet.
Wim
Brengt de fietsbus je niet in de buurt?
Met een beetje gedoe gaat de tandem gewoon mee.
Groet,
Niko
nikopaul schreef:Brengt de fietsbus je niet in de buurt?
De fietsbus van Cy­cle­tours gaat in 2011 tot Carcassonne.
Bedankt alvast voor deze tips!
Soetens klinkt interessant. We willen eind mei / begin juni. Cycletours gaat helaas pas vanaf eind juni naar Carcassonne.
De treinreiswinkel moeten we inderdaad nog langs.
Michael W schreef:
nikopaul schreef:Brengt de fietsbus je niet in de buurt?
De fietsbus van Cy­cle­tours gaat in 2011 tot Carcassonne.
Hij gaat ook naar St. Jean-p-d-p, en dat gaat vast langs Bordeaux. Je kunt de chauffeurs vragen of ze genegen zijn je ergens bij een stopplaats te droppen. Ik heb dat vaak gezien en ook wel eens gedaan. De meeste chauffeurs zijn de kwaadsten niet. Verwacht echter niet dat ze met de bus met aanhanger voor jou de stad in rijden, even stoppen kan niet overal met zo'n ding. Bij een stopplaats langs de tolweg kan wel, al is ontsnappen per fiets dan weer een avontuur :D
Leon
Leon schreef:Hij gaat ook naar St. Jean-p-d-p, en dat gaat vast langs Bordeaux. Je kunt de chauffeurs vragen of ze genegen zijn je ergens bij een stopplaats te droppen. Ik heb dat vaak gezien en ook wel eens gedaan. De meeste chauffeurs zijn de kwaadsten niet. Verwacht echter niet dat ze met de bus met aanhanger voor jou de stad in rijden, even stoppen kan niet overal met zo'n ding. Bij een stopplaats langs de tolweg kan wel, al is ontsnappen per fiets dan weer een avontuur :D
Leon
Is ook een optie en dan vanuit Carcassonne terug met de bus. Ik zou dat echter wel al in NL regelen zodat je onderweg niet verrast wordt door een chauffeur die daar geen zin in heeft en gewoon doorrijdt naar St.-Jean-Pied-de-Port. 8)

Voor doubletravel geen optie omdat hij vroeger in het jaar wil gaan.
Michael W schreef:Ik zou dat echter wel al in NL regelen zodat je onderweg niet verrast wordt door een chauffeur die daar geen zin in heeft en gewoon doorrijdt naar St.-Jean-Pied-de-Port. 8)
Dan krijg je te maken met de flexibiliteit van een telefoonjuffrouw met een boekingssysteem. Graniet.
Leon
Afgelopen zomer zijn wij met een tandem + Bob Yak vanuit biarritz via bordeaux terug gereisd naar Nederland met de trein. Dat was inderdaad met veel (7x) overstappen omdat een tandem niet in de TGV mag. We hebben er dan ook 2 volle dagen over gedaan en dat was de snelst mogelijke route. Het was wel goedkoop. Dag 1 zijn we tot aan Parijs gekomen en hebben daar op de camping gestaan. Op dag 2 waren we 's avonds pas in Arnhem.

Soetens hebben we ook overwogen maar ik weet nog dat het erg prijzig was voor een tandem (240 euro) met bob yak (nog eens 60 euro). Zeker omdat je dan zelf nog het personenvervoer betaalt terwijl je bij de treinoptie hooguit 30 euro extra betaalt voor je tandem.

Oftewel een snellere en comfortabele reis heb je als je voor Soetens kiest, je betaalt echter bijna 3 x zoveel. Trein is lekker goedkoop maar wel meer gedoe vanwege overstap en overnachting. Daarnaast geeft een tandem nog wel eens problemen bij het inladen in de trein.
Kijk ook eens op www.nederlanders.fr Daarop staan regelmatig advertenties van mensen die ruimte hebben in allerlei busjes en wat willen meenemen voor een ander. Soms gratis, soms tegen vergoeding. Wel vaak op korte termijn.