Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ligstuur op je trekkingfiets? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

ligstuur op je trekkingfiets?

Hey, bedankt. Dat is vrijwel hetzelfde stuur. Gaat dus makkelijk passen.
Voor een paar tientjes wil ik het toch eens proberen. Mocht het onveilig voelen kan hij altijd nog op m'n solofiets.
Afbeelding
Abacus schreef:Hoe het op een tandem voelt weet ik niet, maar ik heb al jaren bovenstaand ligstuur en die bevalt uitstekend (het is waarschijnlijk ook nog de goedkoopste die er te vinden is). Extra voordeel van de doorlopende buis is dat je bovenaan in de ronding je gps kunt monteren, dan hoef je niet steeds zo naar beneden te turen.
Deze net in het dorp gekocht voor E 10,- en op de tandem gezet. Solo fietst dat prima. Als de regen weg is maar eens samen uittesten. Laat het resultaat nog wel even weten.
Das niet te duur ;)
Hopen dat het bevalt
iemand enig idee wat voor mooi ligstuurtje dit is? De eerste die ik zie waarbij een stuurtasje is "geintegreerd".
Afbeelding
http://www.pbase.com/canyonlands/image/116834818
Is het overigens niet mogelijk om, als je magura hebt, een aftakking te maken in de remleiding naar een 2e set remgrepen op je ligstuur. een soort y splitsing? geen idee of dit al bestaat.
Lijkt iets van zelfbouw waarbij de stuurtas dmv een soort sleuven op de liggers is geschoven.
Diederik Thier schreef:Is het overigens niet mogelijk om, als je magura hebt, een aftakking te maken in de remleiding naar een 2e set remgrepen op je ligstuur. een soort y splitsing? geen idee of dit al bestaat.
je kunt bij HS33 (niet bij de schijfremmen, niet met het huidige model rampengrepen) de grepen doorlussen door greep 1 aan te sluiten op het onluchtingsschroefje van greep 2
AB schreef:iemand enig idee wat voor mooi ligstuurtje dit is? De eerste die ik zie waarbij een stuurtasje is "geintegreerd".
Woodrup is een custom framebouwer en de drie dragertjes zijn rood, net als het frame.........
Afbeelding

Zo'n soort ligstuurtje op mijn fiets lijkt mij ook erg lekker voor rechte stukken tegen de wind in.

Weet iemand of zoiets ook mogelijk is op mijn stuur: (Riser van Koga Signature)

Afbeelding

Is 25,4 mm maar daar zijn opvulstukjes (shims) voor begrijp ik. Waar ik meer mee zit is dat het stuur in een kleine kromming loopt. Is het dan toch mogelijk om een ligstuur te monteren op een manier dat het goed zit/ligt?
schagchelstraat schreef:
Zo'n soort ligstuurtje op mijn fiets lijkt mij ook erg lekker voor rechte stukken tegen de wind in.

Weet iemand of zoiets ook mogelijk is op mijn stuur: (Riser van Koga Signature)

Afbeelding

Is 25,4 mm maar daar zijn opvulstukjes (shims) voor begrijp ik. Waar ik meer mee zit is dat het stuur in een kleine kromming loopt. Is het dan toch mogelijk om een ligstuur te monteren op een manier dat het goed zit/ligt?
Als je in het midden een recht stuk hebt van ongeveer 10 cm. dan past een simpel (maar prima) ligstuur van bijv. Halfords er gewoon op.
Ik heb ook een ligstuur op de fiets, die heb ik bij futurumshop.nl besteld het is een opzetstuur van profile design de t1+, bevalt goed, zeker bij wind maak ik er gebruik van, weet niet of ze hem nog hebben in het assortiment, mijn kaart leg ik er gewoon over heen.

Afbeelding
cotweetje schreef:Ik heb ook een ligstuur op de fiets, die heb ik bij futurumshop.nl besteld het is een opzetstuur van profile design de t1+, bevalt goed, zeker bij wind maak ik er gebruik van, weet niet of ze hem nog hebben in het assortiment, mijn kaart leg ik er gewoon over heen.

Afbeelding
En zonder voortassen heb je nog minder last van "wind tegen". :)
Hehehe daar heb je helemaal gelijk in :lol: en als je fiets zonder voortassen stuurt het veel lekkerder, maar voor een tocht van 2 weken neem ik als snel (te)veel mee, ik neem ook "nette" kleren mee voor als ik wil wandelen of als ik een keer in een hotel wil slapen.

Rechtsvoor: kleren.
Linksvoor: eten.
Linksachter, slaapzak pannetjes en reperatiespullen.
Rechtsachter: regenkleding,toiletspullen,ehbo,rugtas,wandelschoenen, boek, tekenboekje.
cotweetje schreef:Ik heb ook een ligstuur op de fiets, die heb ik bij futurumshop.nl besteld het is een opzetstuur van profile design de t1+, bevalt goed, zeker bij wind maak ik er gebruik van, weet niet of ze hem nog hebben in het assortiment, mijn kaart leg ik er gewoon over heen.

Afbeelding
Had je voor dit opzetstuur shims nodig om hem goed vast te zetten of heb je een dikke stuurpen op deze fiets? Ben benieuwd naar ervaringen met dat soort opvulstukjes (shims). Het is toch belangrijk dat zo'n opzetstuur goed vast zit want er komen veel krachten op tijdens het gebruik...
Nu toch even een reactie op de vraag over gebruik op een tandem. Ik zou het niet durven. Wij hadden vroeger een tandem: dan heb je toch heel wat meer hefboom nodig. Dus hoewel ik dol ben op racesturen, heb ik er nooit een gemonteerd op de tandem. Hetzelfde geldt voor erg voorover zitten. Ook dat betekent dat je minder controle hebt. En je wilt juist zoveel mogelijk controle. Kortom , ik zou het afraden.
Wim
schagchelstraat schreef:Had je voor dit opzetstuur shims nodig om hem goed vast te zetten of heb je een dikke stuurpen op deze fiets? Ben benieuwd naar ervaringen met dat soort opvulstukjes (shims). Het is toch belangrijk dat zo'n opzetstuur goed vast zit want er komen veel krachten op tijdens het gebruik...
Yep, ik had een ritchey stuur gekocht en bij het opzetstuur zaten shims, soms verschuift die een een cm of 2 naar boven/beneden en dan zet ik hem weer vast(er). Versnellen van stilstaand doe ik met de zij-bar ends en als je het met beleid doet zit het goed vast, ik gebruik hem wel op vlak landschap en pak er geen heuvels mee, daar heb je er weinig van in r'dam ;) maar beter als alternatief :)
Hallo Joop en Wendy, ik weet niet of jullie nog actief zijn op dit forum maar heb een vraag. Ik ben onder de indruk van de eigen aanpassingen van het ligstuur met de dwarsverbinding en bevestiging voor de stuurt. Hoe hebben jullie dit zo gemaakt en met name hoe zorg je voor sterke schroefverbindingen . Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Johan Douma