Additionally, paste this code immediately after the opening tag: sport - packer - Forum Wereldfietser

sport - packer

weet iemand of je de sport packer tas van ortlieb probleemloos op de voordrager van een 26'' kan monteren en vervoeren..?
Deze tas is net wat groter als de frontroller (totaal 30 liter i.p.v. 25 liter) en is hierdoor dus ook wat langer..

Ik weet niemand die de tas op voorraad heeft dus zal ik hem eventueel moeten bestellen en dan wil ik wel zeker zijn..

Dus als iemand ervaring heeft met de sport-packer hoor ik het graag.

mvg
Vincent
Geen probleem hoor.

Mijn fiets is een Snel 26", de voordragers zijn Tubus Tara en ik fiets met sport packers plus -tassen vooraan zonder enig probleem.
Ik zal de grondspeling nog opmeten vanaf de tassen en deze later posten.

Mvg,
Dirk

De sport packer is volgens de Ortlieb website 40 cm hoog en de frontroller 30cm. De vraag is echter waar dat verschil zit: boven de haken/drager, of eronder? Volgens mij is de sport packer vooral of uitsluitend boven de haken hoger dan de frontroller. Zelf heb ik frontrollers, en die heb ik even opgemeten: vanaf de onderkant van de tas tot precies onder de haak (dus met de duimstok binnenin de ophanghaak=bovenkant drager) is het 30,5 cm. Ik ben benieuwd hoe hoog/laag de sportpackers zijn, maar het zou me verbazen als ze hier onderuit komen.
Ik heb sportpackers zien staan bij diverse Bever vestigingen, voor het geval je het zelf wilt bekijken.
hartelijke groeten,
Wim Jongman

Kom gerust lans, neem je fiets mee naar binnen en probeer hem uit zou ik zeggen. (en drink ondertussen een kopje thee of koffie met een negerzoen)

Met vriendelijke groet

Eric Schuijt
Hmmm,

Klinkt toch wat dubieus. Ik had vorig jaar regelmatig last met front-rollers die langs (asfalt)bobbels en stoeprandjes schuurden... en ik heb dan nog een 28" Giant Expedition....

Ik zou dus inderdaad eerst maar even goed de proef op de som nemen...

Groetjes,
Astrid

Hier dan het uitsluitende antwoord.

Grondspeling tot aan de uiterste onderkant van de tas gemonteerd op mijn 26" van Snel = 17 cm.
Afstand onderkant tas tot aan de binnen bovenkant van de haakjes is evenals bij de frontroller ± 30 cm.
Het verschil zit 'm dus boven de haakjes.
In princiepe is hierdoor de grondspeling bij de front roller en de sport packer (plus) identiek.


Mvg,
Dirk

Die beperkte grondspeling van tassen op lowriders is bij fietsen met 26 inch wielen dus wel een beetje een probleem. Ondermeer daarom heeft Thorn, de Engelse bouwer van expeditiefietsen, dus ook een 'midloader' in het programma: http://www.sjscycles.com/store/vIndex.htm Helaas past die niet zomaar op een andere fiets dan een recente Thorn. Maar het is een goed idee, en heeft als extra voordeel dat de verende werking van een gewone stalen voorvork niet teniet gedaan wordt door de stijfheid van de drager (Thorn monteert zelf prachtige comfortabele traditionele voorvorken met gegoten kroon).
veel plezier met je Ortlieb tassen - je zult er geen spijt van hebben.
Wim Jongman

ik vind dit eigenlijk een beejte zinloze discussie. ik fiets zelf in afdalingen van alpenpassen 70 á 80 km/u naar beneden en ik heb nooit ergens last van.
Of je moet Vallentino Rossi willen nadoen ofzo, of je moet een andere drager kopen.
Tja Aart, dat heb ik ook vele malen gedaan en zonder problemen... maar het verschil zit 'm in het mooie gladde asfalt op die alpencols versus uitgesleten aardewegen en derdewereldsnelwegen, waar het wegdek bestaat uit een afwisseling van gaten en restjes uitgelopen pek.... dus het is maar wat je tegenkomt...

Groetjes,

Astrid

Alsjeblieft!! mijn 'probleem' is hierbij opgelost..
de sport-packer blijkt dus zijn extra inhoud boven de ophangbeugels te hebben... ben het later nog eens nagegaan op de webpages van ortlieb, daar kan je via een 360 view de front roller met de sport-packer visueel vergelijken. inderdaad zit het 'm in de hoogte boven de beugels.. ideale oplossing dus lijkt mij zo dus de sport-packer voor met zijn extra volume en gaas aan de zijkant!, en de back-rollers achter in combinatie met een rack-pack m of s
allee, gezijt bedankt allemaal

mvg
Vincent