Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wild kamperen in frankrijk. Goed plan? - Forum Wereldfietser

Wild kamperen in frankrijk. Goed plan?

Hallo Ik vraag me af hoe het zit met wildkamperen in frankrijk.
Ik ga van Basel naar Bordeaux fietsen, ben een vrouw en solo. kan dat? mag je wild kamperen in frankrijk? iemand tips?
groetjes carolien

Wild kamperen is geen enkel probleem. Zorg er wel voor dat je vlak voor het donker wordt pas een plekje vindt (lastig in de zomer). En natuurlijk uit zicht.
Je kunt er ook voor kiezen om heel duidelijk in zicht te gaan staan in een bijvoorbeeld in een stadspark of zo. Maar vind je het eng, vraag dan aan mensen of je bij hun huisje je tent op mag zetten. Dat brengt vaak warme en leuke contacten met zich mee.

je stopt gewoon met fietsen als je op bent en dan zet je je tent op. waar dan ook ;) wildkamperen is het mooiste wat er is!!

ok, dat klinkt goed, maar het is dus legaal in frankrijk?

Nee. Wildkamperen is beslist niet legaal in Frankrijk. Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.

Dick

wildkamperen is volgensmij alleen legaal in de noordelijke landen (noorwegen/zweden ed)
maar als je gewoon een tentje achter een paar bomen neerzet in een weiland en je laat geen rommel achter, gaan de mensen echt niet zeiken hor ;)

Ik heb alleen maar goeie ervaringen met wild kamperen. Inderdaad, gewoon ophouden met fietsen en een mooi plekje zoeken. Want ik ook vaak doe is gewoon aan dorpsbewoners vragen waar ik mijn tent op kan zetten. Dat heeft ook een aantal mooie plekje opgeleverd.