Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Materiaal grondzeil - Forum Wereldfietser

Materiaal grondzeil

Afgelopen week hebben we onze MSR Muttha Hubba uitgeprobeerd en dat is goed bevallen, alhoewel we (nog) geen bui hebben gehad.
Bij de tent heb ik de footprint die ik onder de tent gebruik. Jammer daaraan is dat deze *alleen* onder het slaapgedeelte ligt. In beide voorportaaltjes kniel je gewoon in de modder of het gras. En daar wil ik wat aan doen.

Ik wil nl het grondzeil uitbreiden met een stukje zodat de voorportaaltjes ook een grondzeil hebben. Dit heb ik al met los plastic uitgeprobeerd maar liever wil ik het van dezelfde stof als de footprint.

Mijn vraag is of iemand weet waar je dat materiaal kan kopen. Of als je een suggestie hebt voor een ander materiaal wat ook licht en waterdicht is, dan hoor ik het graag. Mocht je nog een oude footprint hebben liggen waar je niets meer mee doet en wel vanaf wil, dan ben ik ook geïnteresseerd.
Hans, zelf gebruik ik al jaren een beetje stugge zwarte folie van Bever; zonder footprint; na een jaar of 7 is het wel aan vervanging toe. Ze hebben het op de rol en is standaard geloof ik iets van 2 of 2,5 meter breed. Gewicht is me niet bekend, bij mij weegt alles niets en samen teveel. Dat dunne plastic hebben ze ook maar dat is duidelijk mindere kwaliteit.
Had Hans net al een PB gestuurd maar voor ieder ander die ook interesse heeft;
Een vriendin van me deed het volgende, gebruik het grondzeil van een oude kapotte tent (je kan natuurlijk ook een ultra goedkope tent gebruiken) om de boel uit te breiden. FF de naaimachine erover en klaar!
Je misschien kunnen kijken naar vliegerstof; dat wordt per meter verkocht en lijkt volgens mij erg op tentstof.
niet geldig voor de grammenjagers onder ons, maar: bache (of 'bashe') -stof is prima als grondzeil. Een stukje voor een gemiddelde voortent, zal wel enkele honderden grammen wegen, dus ultralicht is het niet te noemen. Voor enkele euro's verkrijgbaar bij de betere doe het zelver : )
Sylnylon is bij vliegerwinkels maar ook bij tentateliers als Esvo of Tatteljee per meter te koop: http://www.esvocampingshop.com/nl/tentd ... wicht.html
Wim
Ik heb bij Globetrotter een footprint van een andere tent gekocht en die mbv de naaimachine op maat gemaakt. Destijds hadden ze een paar footprints voor € 10 in de aanbieding. Bij de fourniturenhandel is wel band en rond elastiek te krijgen. Versterk de hoeken met een extra laag en gebruik seamseal om eventuele naden waterdicht te krijgen.
Die Beverfolie is erg goed. Let op dat als je een materiaal gebruikt dat niet bedoeld is voor grondzeil, dat er geen weekmakers inzitten.
Die kunnen de coating van je binnentent aantasten.
Dan daalt de waterbestendigheid binnen een jaar van 5.000 mm. waterkolom naar 1000 mm. waterkolom :cry:
Extremtextil.de :D