Additionally, paste this code immediately after the opening tag: limes route vanaf wenen - Forum Wereldfietser

limes route vanaf wenen

hallo ik ben Hesta 47 jaar en fiets al een paar jaar alleen. Dat bevalt me best.
Na dat ik afgelopen jaar naar Santiago ben gefietst zou ik graag de limes route willen fietsen en dan ook door gaan tot Constanta. Ik vraag me alleen af of het als vrouw alleen veilig is om het stuk Wenen Constanta te fietsen. Ik heb een voorkeur voor kamperen. Eerlijk gezegd heb ik weinig tot geen ervaring met een andere manier van overnachten.
Wie heeft ervaring met deze route.
hesta
Hesta, zelf ben ik een man dus kan me moeilijk in jouw positie verplaatsen. Het oosten van Europa is echter denk ik wel anders dan Frankrijk en Spanje, naast de infrastructuur en geaardheid van de mensen (en dan niet de sexuele voorkeur) maar meer hoe men in elkaar steekt en wat de mens drijft. Spanjaarden en Fransen zijn over het algemeen nogal gepassioneerd/chauvinistisch zeg maar. In Hongarije heb ik dat heel wat minder ervaren (al was dat 10 jaar geleden). De levensstandaard ligt in deze landen een stuk lager dan wat je gewend bent, en je zal zien dat waar mensen minder te besteden hebben ze op de een of andere manier toch gastvrijer zijn dan in het westen. De taal kan en zal vaak een barriëre zijn, en ook zal het niet overal mogelijk zijn een camping te vinden, al zijn die in Hongarije ruim voor handen. Overnachten bij particulieren of goedkope hotels is vaak een prima alternatief. Als je een beetje verloren op een terras gaat zitten komen er vaak al mensen op je af om te vragen of je op zoek bent naar een slaapplaats. Vragen in het plaatselijke café is natuurlijk ook een goede manier, daarnaast weet al vrij snel de hele gemeenschap dat er ergens iemand op de fiets bij iemand in huis overnacht. Dit zorgt ook voor een stuk zekerheid, de sociale controle is er groter dan hier in Nederland. Enige waar je in Hongarije op moet letten is dat je fiets goed op slot staat (In Budapest is er op de camping zelfs een bewaakte fietsenstalling (en dat doen ze voor een reden).
Het Oostenrijkse deel tot aan Budapest is redelijk druk (met fietsers) met overal campings en redelijk vlak. Over Roemenië en de route specifiek heb ik geen info, maar die komt denk ik nog wel.
dat de levensstandaard en de infrastructuur anders en minder is dan in west europa dat weet ik en dat vind ik ook wel een uitdaging. Wat het taal probleem betreft daar heb ik altijd een klein zakwoordenboekje voor mee. Ik spreek alleen Engels en Nederlands.
Hoi ik heb de limes in zijn geheel gefietst en het is een schitterende tocht zeker het roemeense deel, de mensen zijn zeer vriendelijk en behulpzaam.
en ze spreken zeer goed engels ( jongere generatie) dit is dus niet het geval in hongarijen.
Ik vond ze in roemenie vriendelijker

tip neem iets mee voor de honden want die zijn niet zo vriendelijk een Dazer doet wonderen ( tenzij de hond doof is)

Soms wordt je er helemaal na gekeken lijkt soms onvriendelijk maar de rede is dat die somige menssen nog nooit een fietser met bagage gezien hebben.

Het kan soms zeer arm moedig zijn ,, maar roemenie is zeker een geweldig land waar je een mooi avontuur kan beleven kijk maar op mijn pagina en lees het verhaaltje, dit heeft trouwens in het blad de wereldfietser gestaan

groet marcel

http://www.wingeltje.nl/Fietstechniek/D ... limes.html