Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tip ! lichtgewicht reishanddoekje - Forum Wereldfietser

tip ! lichtgewicht reishanddoekje

Inmiddels heb ik het reishanddoekje van xenos aangeschaft en getest. Ik ben er zeer tevreden over.

lichtgewicht
droogt snel
neemt goed vocht op

Dus voor wie het nog niet wist:

xenos
2,95 (goedkoper heb ik nog niet gezien)

kijk op: http://www.xenos.nl/ en klik dan op actuele folder.

Fijne vakantie!

Pluspunt vind ik ook dat hij zacht en soepel is. Eerder had ik wel van die vaatdoek-dingen. Alleen waren ze nog een stuk harder dan een gemiddeld Ballerina-doekje. Niet echt geweldig dus.

De Xenos-handdoekjes zijn gemaakt van microvezel/wonder-doekjes materiaal. Maar wel een groter oppervlak voor dezelfde prijs. En je krijgt er ook nog een netje bij om hem in op te bergen!

Wij gebruiken een kunststof "Vileda"dweil met gaatjes. Bij bijv. Blokker verkrijgbaar. Bij douchen eerst warm maken onder de warme straal (als die er is) en dan goed uitwringen.
Tussen twee wasbeurten drogen is minder belangrijk.

Er is ook een superabsorberende washandje. Hiermee kun je je ook goed afdrogen. Nog compacter kan bijna niet! En door de vorm droogt het ook nog eens makkelijk af.

Zal wel aan mij liggen, maar ik zie de handdoek niet staan in de folder.

Ik gebruik zelf de handdoek van Rubytec, die bevalt me erg goed. Absorbeert veel vocht, met uitwringen is tie zo goed als droog.
puur oplichterij die handdoeken van rond de 20 euro in de speciaalzaken.
ik nam altijd een goedkope dweil bij zo n goedkope textielzaak, neemt goed vocht op bij afdrogen, even uitwringen en zo weer droog, lichtgewicht.

Nu heb ik ook die van xenos gekocht, laat ik niet liggen voor die prijs, echt goedkoop en nog goed ook en ook nog in een handig netje.

staat gewoon nog in de folder op hun site 8O

www.xenos.nl >actuele folder>eerste bladzijde>je kan er op klikken>uitvergroot.

groetjes, Ellen R.

ja ik had ze ook mee die xenoshanddoekje, van eentje heeft nu iemand anders veel plezier want die heb ik ergens achter gelaten.
Als je handen en de handdoek droog zijn voelt het erg irritant maar in de praktijk valt het erg mee.

Gouden tip, thanks!!

De Xenos handdoekjes bevielen ons ook uitstekend, beter nog dan de dure 'sporthandoeken'uit de speciaal zaak.

Het enige nadeel van de xenos handdoeken is dat ze niet binnen 5 minuten weer droog zijn.
Maar dat nemen we dan maar op de koop toe.

ik zag net op de website van xenos in hun actuele digitale folder dat de lichtgewicht handdoeken nog steeds verkocht worden.

nog altijd voor 2,95 (40 x 80)

60 x 120 kost 5.50

absolute bodemprijzen dus, ik heb ze zelf ook en ben er zéér tevreden over!

Een schopje.
Ik zag net in de folder dat ze weer van die 'superabsorberende' handdoeken hebben en badlakens.
Voor 2,95 resp. 7,95.

Behalve handdoekjes hebben ze nu ook hoofdlampjes bij de Xenos, voor een bijzonder vriendelijk prijsje. Drie standen, en kantelbaar...
Hoe blauw het licht is heb ik nog niet uitgeprobeerd.

ik heb jaar geleden handdoekje van Xenos gekocht, inderdaad lekker goedkoop.
Bij fietsen en bij zeilen gebruikt, nadeel wat ik ervaren heb is dat deze handdoek snel muf gaat ruiken/stinken, ondanks dat ik het na gebruik altijd naspoelde en nooit nat opborg (aan boord blijft het natuurlijk wel vaak lang vochtig, zeker vergeleken met sneldrogend achter op de fiets).
Dit nadeel hoor ik eigenlijk nooit over de 'dure' uitvoeringen.

Mijn ervaring is eerder andersom. Ik vind dat mijn Rubytec handdoekje sneller een luchtje krijgt dan mijn Xenos handdoekje.
Daar staat tegenover dat de Rubytec sneller opdroogt en beter absorbeert als hij alleen uitgewrongen is.
Gerd

ik heb vorige week Rubytec lichtgewicht handdoekjes aangeschaft, maar heb een vraag: is het verstandig om deze eerst te wassen voor gebruik? Met normale theedoeken moet je dit altijd wel eerst doen omdat ze anders niets opnemen. Is dit ook het geval bij de lichtgewicht handdoeken of kun je deze direct gebruiken?
alvast bedankt!

everslagers schreef:ik heb vorige week Rubytec lichtgewicht handdoekjes aangeschaft, maar heb een vraag: is het verstandig om deze eerst te wassen voor gebruik? Met normale theedoeken moet je dit altijd wel eerst doen omdat ze anders niets opnemen. Is dit ook het geval bij de lichtgewicht handdoeken of kun je deze direct gebruiken?
alvast bedankt!
Wij hebben twee weken geleden nieuwe, ongewassen Rubytec handdoeken meegenomen op vakantie en ik merk geen verschil met gewassen handdoeken behalve de geur. Ze nemen direct vocht op.

Wij gebruiken ook de Rubytec handdoeken, maar dan in combinatie met een Bodyflik Een soort kam om het water van je lichaam te kammen, klinkt vreemd ik weet het, maar het werkt best goed.

Maurice

Hoi!

Draadje is al 3 jaar oud :D

Inmiddels is er al weer flink veel verbeterd aan de lichtgewicht handdoekjes. EN ze zijn nu stukken goedkoper.
Maurice schreef:een Bodyflik Een soort kam om het water van je lichaam te kammen, klinkt vreemd ik weet het, maar het werkt best goed. Maurice
Een bodyflick? Hahahaha :D Hoe de mensheid iedere keer weer het wiel opnieuw uitvindt. Dat ding is al minstens 2000 jaar geleden uitgevonden. En het heet Strigil.

Afbeelding

Dat ding gebruikten de Grieken en Romeinen na het baden om vuil, olie, zweet en water te verwijderen :D


Neem eens een kijkje in het oudheidkundig museum in Leiden, daar hebben ze er een paar.
Lekker licht gewicht van brons, een stuk duurzamer dan dat plastik geval ;)

Whisky

Maurice schreef:Bodyflik Een soort kam om het water van je lichaam te kammenMaurice
Ik gebruik daar altijd m'n eigen handen voor. Eerst daarmee het overtollige water verwijderen en dan drogen met een handdoekje