Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietshelm spanje/visum mauretanie - Forum Wereldfietser

fietshelm spanje/visum mauretanie

Half september vertrek ik eindelijk naar Africa. Is een fietshelm verplicht in Spanje en is het nog steeds moeilijk een visum voor Mauretanie in Marrocco te krijgen?
Nee, een fietshelm is niet verplicht in Spanje...wij hebben er in al die jaren fietse in ieder geval niets van gemerkt.

Een Mauritaans visum kun je nu zelfs aan de grens krijgen máár ik zou daar ook weer niet teveel op rekenen. Dit soort regels kunnen wel eens veranderen. Een visum voor Mauritanië kun je zonder problemen in NL/België krijgen. Kijk ook op www.visum.nl wanneer je denkt dat het je alleen niet lukt.
Een helm is volgens de Spaanse wet wel verplicht. Alleen weet neiemand hoe die uitgevoerd moet worden en ontbreken er allerlei richtlijnen. De politie in Sapnje controlleerd nog steeds niet. :o :idea: :P :oops: :? 8) :idea: :arrow: :wink: :cry: :lol: 8) :( :o .

Marco Meijerink schreef:Nee, een fietshelm is niet verplicht in Spanje...wij hebben er in al die jaren fietse in ieder geval niets van gemerkt.

Een Mauritaans visum kun je nu zelfs aan de grens krijgen máár ik zou daar ook weer niet teveel op rekenen. Dit soort regels kunnen wel eens veranderen. Een visum voor Mauritanië kun je zonder problemen in NL/België krijgen. Kijk ook op www.visum.nl wanneer je denkt dat het je alleen niet lukt.
shit......altijd illegaal gefietst in spanje........ :P 8O :mrgreen:

Even ligt off-topic.

Mijn vriendin en ik fietsen als we op reis zijn eigenlijk altijd met helm. Ik heb daar minder problemen mee dan zij, daar ik al eerder begonnen ben met fietsen en met een helm fietsen. Maar uiteindelijk doen we het voor onze eigen veiligheid, niet omdat de wet in het betreffende land het voorschrijft. Ik ben dan ook benieuwd hoe men hier over denkt.
Draag je een helm omdat het moet, of omdat je daar bewust voor kiest?
Bedankt voor de info, maar via de visumburo's in NL is het alleen mogenlijk een visum te krijgen met ticket of carnett voor de auto, niet voor fietsers. Is dit in Marrokko makkelijker?
Carnet voor de auto?????

Toen wij naar Mauritanië fietsten (1999) was het officieel verboden om zonder uitreispapieren (vliegticket) een visum aan te vragen of over land ernaar toe te reizen.
Maar dat geldt voor zo ontzettend veel landen. Als je je daardoor laat afhouden dan kom je als fietser nergens. Mauritanië wil gewoon zeker weten dat je ook weer uit het land gaat (er zijn niet zoveel mensen die er willen blijven!!) en dat je voldoende geld hebt om te kunnen leven.
Bij het aanvragen van een visum moet je alleen gedatailleerde informatie geven als daar echt om wordt gevraagd. Zeker niet het woord "fiets" gebruiken wanneer je niet zeker weet dat de ambassade het net zo leuk idee vindt als jij.
Wij hebben gewoon een visum aangevraagd zonder exacte specifikaties. De visumdienst neemt bij de aanvraag van het visum een fictief vliegticket mee zodat de diensdoende ambtenaar kan afvinken dat hij een vlieticket heeft gezien......Iedereen tevreden!
Regelmatig ondernemen fietsers de tocht naar mauritanië en tot nu toe kregen ze allen een visum.

Ik heb zowel positieve als negatieve verhalen gehoord over het aanvragen van een Mauritaans visum in Marokko. Zelf heb ik er geen ervaring mee dus daarmee kan ik je niet verder helpen.

Marco, heb je het visum in Breda of in Amsterdam gehaald?
We hebben de spullen (paspoort, ingevulde formulieren, pasfoto's, etc) opgestuurd naar Het Visumburo, Postbus 2861, 1000 CW, Amsterdam.
Neem even eerst contact met ze op om de juiste procedure te bepalen. Tel.nr. is: 020-4657502.

Groete,
Marco
Het visumburo in Amsterdam zei dus tegen mijn dat ze me geen visum konden geven zonder ticket e.d.. Ik zal het dus gewoon maar opsturen en kijken waar het schip strandt.
Er zijn overigens nog meer visumburo's. Kijk ook op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Zie de pagina Web-links op onze eigen website voor het adres. Of kom naar het Nazomerweekend (zie aganda activiteiten op onze site) op 23-25 augustus. Wij zijn er dan ook en misschien kunnen we je dan aan nog meer informatie helpen...
succes,
marco

Ik kan dan helaas geen vrij krijgen (mijn laatste werkdagen), iedereen bedankt voor de info en tot over een jaar (misschien)

Hoi Cor,

Dit mailtje kreeg ik binnen van Rene en Hilde. Wellicht heb je er wat aan.....



hi marco
Ik wil effe kwijt , wat ik nu over het onderwerp te weeten ben gekomen.
Via de deutsche ambassade in Nouakschott (amb-allemagne@toptechnology.mr) heb ik aandwoord , dat een visum direkt aan de grens te koop is,je hoeft aleen de Passport een het bewijs van inenting tegen geele koorts.
via de africa expeditie experten Daerr in Duitsland kan ik vermelden dat de konvoiplicht is opgeheeven , en het visum aan de grens te krijgen (rkh.daerr@t-online.de).Ik denk als eer nog oonzekerheid is allebei effe mailen.

het beste en salaam reñe

PS: het lukt mij niet direkt via de nieuwsbrief van de wereldfietser te reageeren......graag Help !

Ook groetjes van Hilde (¿remember?) Wij zijn nu in Granada!! Groet aan Lisette!

thanx
Ik heb een visum kunnen krijgen via V&V visumdienst in Ulvenhout zonder problemen zoals in Amsterdam.
Een visum voor mauritanie is in marokko zonder probleem te verkrijgen bij het consulaat in Casablanca. Het adres is 382 route d el jadida. Op weekdagen open van 9.00 tot 11.00, sochtends kopen, smiddags ophalen. Het visum kost 100 dirham, ong. 10 euro en is een maand geldig ingaand op de dag van aanschaf. Een visum voor 2 maanden kostte me 40 euro. Ook is het nu volgens het consulaat inderdaad mogelijk een visum aan de grens te kopen voor 50 euro. Geen vliegticket meer nodig. Het konvooi naar de grens is ook afgeschaft.

gerrit