Additionally, paste this code immediately after the opening tag: R1 naar Berlijn - Forum Wereldfietser

R1 naar Berlijn

Wij willen over 4 weken vanuit de achterhoek de R1 oppikken (Vreden) om van daar de R1 naar Berlijn te fietsen(en terug). Hoe goed/duidelijk is deze bewegwijzering (R1) is het raadzaam om nog een begeleidend boekje aan te schaffen

Groetjes Astrid
De route is niet altijd even duidelijk aangegeven.
Ben regelmatig misgefietst ondanks dat ik boekje en kaart bij me had.
Ben nogal dromerig.
Zonder kaart vind je de kwijtgeraakte weg moeilijk terug.
Kaart en boekje geven veel info. Leuk!
Leuke route. Veel onverhard.
niko
Vorig jaar deels R1 en deels Hanzeroute gedaan. We zijn bij Lemgo overgestapt op de Hanzeroute, omdat op die route de campings op gunstiger, lees normale dagafstanden, van elkaar liggen. Ga je niet kamperen dan kun Bett und Bike's nemen en de R1 volgen.
Persoonlijk zou ik het boekje aanschaffen. De kaartjes er in zijn ism de bordjes voldoende om de route te vinden. Wij hadden nog Duitse fietskaarten mee, omdat we graag zelf het overzicht houden.
Mocht je gaan kamperen. In het boekje staat de camping bij Munster niet goed aangegeven. Controleer de juiste ligging op Google maps. De natuurcamping in Telgte 10km oostwaarts is kwa natuur prachtig, maar wij stonden midden juli helemaal alleen! Daar moet je wel van houden :wink:

info Hanzeroute http://www.hanzefietsroute.nl/index.htm

Zowel R1 als Hanze vond ik prachtige routes :!:
Ruud
Vorig jaar de R1 van Berlijn naar Zwillbrock (Winterswijk) gefietst. Mooie route. Ik zou beslist een boekje aanschaffen. Het is toch wel handig om te weten waar je fietst :wink: Bovendien staat er in zo'n boekje (Ik gebruikte die van Bikeline) nuttige info. Ook tref je in het boekje overnachtingsmogelijkheden aan. Kortom, die paar euro is het boekje wel waard.
Het boekje gebruikte ik in combinatie met een GPS-track.

Twee weken geleden de Hanzefietsroute van Brandenburg naar Keulen gefietst. Ook de moeite waard.

Jan
Dank jullie wel voor de reacties
We willen de route met de tent doen (kamperend) :roll:
Prima tip om route met Hanze route te kombineren (niet R1 heen en terug)
Van die pareltjes van natuurcampings hopen we er een paar tegen te komen (meer campingtips GRAAG!) :lol:
Beide boekjes zulllen we nav jullie tips aanschaffen
Fietskaarten van heel Germany hebben we al de deelkaarten van regio waar we doorkomen nemen we mee

Groetjes Astrid
In dat geval zou ik de R1 naar Berlijn doen en de Hanze terug. De Hanze is nl van Brandeburg naar NL beschreven. Omgekeerd rijden gaat, heb ik gedaan, maar is wat lastiger. Alle campings die in het boekje van de Hanze-route staan zijn goed genoeg, maar hou wel de campinginfo op de site in de gaten. Ook bevindingen van recente reizigers is daar te vinden. Dan wordt je niet verrast zoals ik vorige jaar (brug op de route weg) :oops:
Campings die er uitsprongen:
Lemgo - Mooie camping in het groen.
Hildesheim - Terrein van zwembad. Weekend en feestdagen kan druk met dagjesmensen zijn, maar 's ochtens heb je je prive zwembad :D
Rabke - Geen super mooie camping maar het ademt de sfeer van hoe het vroeger was. Saniter prima en naast gelegen sportcomplex heeft een prima restaurantje waar je voor een meer dan redelijke prijs heerlijk kunt eten.
Hotel und City-camping Am wasser - Zeker niet de mooiste camping, maar je zit lekker buiten de stad in het groen en Berlijn is vandaar uit makkelijk te bezoeken. De R1 komt redelijk dicht (paar kilometer) langs de camping .

Heel veel plezier!

Ruud
ruudvp schreef:Dan wordt je niet verrast zoals ik vorige jaar (brug op de route weg) :oops:
Dat kan gebeuren, pontje weg, pontje jaar later weer terug, geregeld is er een oude brug even een poosje weg etc etc

Even vóór waar die brug weg was (bij Haldensleben) zijn ze nu ook het kanaal aan het verbreden wat enig ongemak geeft. Zo is er altijd wel wat !! 8)

Afbeelding
© foto Jan Verbeek
ruudvp schreef: Rabke - Geen super mooie camping maar het ademt de sfeer van hoe het vroeger was. Saniter prima en naast gelegen sportcomplex heeft een prima restaurantje waar je voor een meer dan redelijke prijs heerlijk kunt eten.
Räbke is beter dan de camping die even vóór Helmstedt ligt !!
Kijk zo helpen we elkaar weer!

Zal eens door mijn oude foto's browsen, maar ik had daar helemaal geen asfalt vorig jaar.

Ruud
ruudvp schreef: Zal eens door mijn oude foto's browsen, maar ik had daar helemaal geen asfalt vorig jaar.
Klopt, 13 km goed berijdbare grindweg 8)