Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eten onderweg - Forum Wereldfietser

Eten onderweg

Vraagje aan de wereldfietsers:
Mocht je voor enkele dagen niet in staat zijn om eten in te slaan, wat neem je dan mee qua eten? Ik fiets nogal met een hongerige fietser! :)

Bedankt voor de reacties!
Elmar & Ellen

http://www.fietsjunks.nl

Hoi Elmar en Ellen,

Een paar "zakken" melkpoeder" en muesli/brinta/etc.
Zo zijn we heel wat woestijnen doorgetrokken.
In het buitenland (ook de derde wereld) kun je bijna overal melkpoeder krijgen en iets wat op muesli lijkt. Niet altijd even lekker maar wel voldoende om op te fietsen.

Groet,
Marco
Een kilootje pasta/rijst, een paar pakjes instantsoep, een paar pakjes boemboe nasi-groenten (gedroogd) en een paar zakjes falafelpoeder, eventueel nog wat eierpoeder... en je kunt dagenlang je honger stillen.

Groetjes,

Astrid

Het kunstje is natuurlijk dat je iets meeneemt waar je water aan moet toevoegen. Een pond droge pasta bevat veel kalorieen, en is aangevuld met pesto en strooikaas best lekker. Hretzelfde geldt voor gerechten op basis van rijst. Je moet natuurlijk wel zeker weten dat je makkelijk aan water kunt komen.....
Wim

Ik ga normaal altijd voor de zakjes (kant en klaar) pasta. Water koken, pasta erbij en klaar is je eten!
Verder müeslirepen etc.
En regelmatig kleine hoeveelheden eten ipv paar keer een enorme hoeveelheid.
Dat werkt bij mij (hongerige fietser, enorm snelle verbranding) altijd wel goed.

Groeten,
Freek

Favoriet bij ons:

-Afpassen per maaltijd voor twee persoon: een mok rijst, een mok kortkokende linzen. Samen koken, gedurende 15 á 20 min.
Ui bakken met teentje knofook zout en peper. Mengen.

-Prijstampot. Nodig :zakje aardappelpureepoeder voor twee personen.
Een dunne prij. Een vacuum pakje gerookt spek (blijft paar dagen goed)
Prij heel fijn snijden. Spekblokjes uitbakken. Puree volgens gebruiksaanwijzing. Mengen.

- Spruiten, wortelen, bleekselderij en prij blijven lang goed.
-Aangesneden paprika is volgende dag nog goed als het overgebleven deel niet wast en de zaatjes eruit haalt.
-Alphalpha bewaar je met een plastic zakje om de verpakking in het donker. Het blijft dan een paar dagen goed.

Smakelijk!

Nagekomen bericht uit de kombuis:

Dadels!

Hog eentje, gedroogde bananen. Erg klein, licht, voedzaam en niet duur in Frankrijk. Nr. 4 ligt helaas wel wat dwars in de bek, want ze zijn erg zoet. :(
Zonder gekheid: brood met niet al te vet beleg, vers fruit, fruitsap, koekjes en voor de zoete inval tegen de man met de hamer winegums.
Leon
Afbeelding

Zakjes instant-noedels. In Azie overal te koop.
Als ik al deze suggesties koppel aan de recepten van Sanja Edelaar in het tijdschrift, de koel-op-de-fiets-houden tips van Marianne Vincken het wereldfiets kookfestijn op het laatste weekend dan kan er onderhand een gedegen wereldfietsers kookboek worden samengesteld, met recepten en praktische tips.
Dankjulliewel voor de tips!
Nu zijn dit vooral maaltijden die jullie doorgeven, maar je stapt toch niet elke twee uur van je fiets om te koken?
Normaal eten wij zeker een broodje of 12 (als het niet meer is) met 2 personen, hoe vervang je zoiets dan?

Groetjes,
El & El

Bananen, bananen en nog eens bananen, afgewisseld met granenrepen. En als het echt heel warm is: geen eten maar cola, of water met instant ranja. Waar gaan jullie trouwens vertoeven dat jullie verwachten dagenlang geen eten te kunnen krijgen? Je zult toch aan drinkbaar water moeten geraken, en als fietser heb je op alle continenten toch meestal de bewoonde wereld binnen je bereik???

Groetjes,

Astrid

Wat voor mij altijd goed werkt zijn een grote zak pinda's in combinatie met een grote zak rozijnen.
Groetjes Anuschka
We zijn net terug van onze reis naar Barcelona en volgend jaar willen we eens buiten Europa fietsen. Nu vond ik dat we best wel veel eten nodig hadden onderweg om niet van onze fietsen te vallen! Dus wellicht dat we wel eens een dag of wat fietsen zonder de mogelijkheid om ons eten aan te vullen, vandaar de vraag.. kunnen we alvast dromen over onze volgende bestemming!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Fietsjunks El & El