Additionally, paste this code immediately after the opening tag: paklijst - Forum Wereldfietser

paklijst

paklijst is verwijderd
paklijst is verwijderd
Hoi laagrijder,

Misschien ken je het al, maar je kunt ook heel lekkere en voedzame maaltijden bestellen bij de globetrotter via internet. Ruime keuze, heel makkelijk, niet te duur, heel voedzaam (wel handig in de bergen), lichtgewicht en errug lekker. Ze sturen het dan naar je toe. Ideetje... (en reclame, mag dat hier??). Veel plezier!

Maaike.

Drie reserve binnenbanden??? Vooropgesteld dat je voor en achter dezelfde bandenmaat hebt, lijkt me 1 binnenband + plakspullen echt voldoende.......
Enne..... vergeet je fietspompje niet!
Veertig mueslirepen lijkt me ook wat volimineus.... die dingen zijn toch overal te koop?
Ik neem ook altijd tieraps in 3 verschillende lengtes en een stuk ijzerdraad mee voor noodreparaties.
In plaats van een zaklamp heb ik een led-koplamp op mijn fiets (kan handig zijn in voorjaar/herfst) die eenvoudig is af te nemen en dan als zaklantaarn dient.
In mijn voedselvoorraad ook altijd een paar zakjes noodlesoep: net zo simpel te bereiden als cup-a-soup, maar veel meer voedingswaarde.
En tot slot: waarom een rvs- en een plastic beker?

Ik zou zelf met minder dan de helft weggaan bv iets als dit
http://www.sentient-entity.pwp.blueyond ... light.html

Reserve veters voor een tochtje van 10 dagen? LOL.
RVS beker, wat weegt dat? Ben je allergisch voor plastic?
Waarom neem je zoveel eten mee?
Er zijn genoeg winkels in Frankrijk/Italië.
3 binnenbanden? Ga je met een 20 inch fiets weg?

Wat zit er op de multitool wat je nodig hebt?
Ik zelf hou niet zo van multi-tools, lichte basis tools zijn voor mij voldoende.

Als je tips wilt voor veel lichtere spullen raadt ik je aan naar de ultra-light backpacking sites te gaan.
Begin met http://www.backpackgeartest.org/
volg de links naar veel meer ultra-light sites, bv de yahoo group.

Gelukkig ben je met de fiets dus hoef je het niet zo extreem te doen als de ultralight rugzakkers maar je kunt er wel heel veel tips uit vissen om je bagagegewicht drastisch te verlagen zonder aan luxe in te boeten.

Iedereen heeft zijn eigen ideeën wat hij/zij nodig heeft om prettig op vakantie te zijn.
Dat kun je alleen zelf inschatten.
Extra dik slaapmatje?
Een dik boek?
Een ministoeltje?

Veel plezier met je tocht.

paklijst is verwijderd

laagrijder schreef: Wat betreft winkels in het buitenland, het liefst rijd ik alleen in de natuur dus neem liever 2 kilo extra eten mee inplaats van iedere dag een dorp te moeten opzoeken voor eten, etc.

Veel dingen zijn dus ook persoonlijk maar toch heb ik het gevoel dat ik nog iets over het hoofd ziet of dat er nog wel wat praktische tips zijn waar ik niet aan gedacht heb.

Hoop dat jullie blijven schrijven voor mij maar ook voor andere lezers op dit onderwerp.

Bedankt !
Blijf je binnen Europa dan ontkom je er niet aan om altijd een dorp tegen te moeten komen.

En voor eten bereiden heb je veel water nodig, waar haal je dat vandaan?
Je neemt een hoop mee voor anderhalve week binnen Europa waar je struikelt over ..... (vul zelf in, de beschaving bv).
Waarom touw en een waslijn, op touw kan ook was hangen hoor desnoods op een scheerlijn.
En die big-shopper kan je ook wel thuis laten.
En waarom een hele ketting voor 10 dagen? Vertrouw je je fiets bij het begin al niet of zo, in dat geval heb vertrouwen.
Ik ben 25 dagen weggeweest met mijn Trek fuel, 24 (radiaal) voor en 28 dunne spaken achter.
Geen pech en dat was nog geen eens een trekking fiets maar een ‘gewone’ MTB.

Ik neem aan dat jij een soort bivak reis gaat maken, leuk succes.

Spaghetti meenemen naar Italie komt bij mij over als ijs meenemen naar de Noordpool. Je kunt trouwens overal instant-pasta gerechten kopen. Melkkannen voor 2 liter water lijkt mij ook wat overdone voor een korte tocht in Frankrijk. Overal is voldoende drinkwater.

paklijst is verwijderd

Robin76 schreef:Blijf je binnen Europa dan ontkom je er niet aan om altijd een dorp tegen te moeten komen.
Door de schaalvergroting wordt dat echter steeds minder. In Noord-Frankrijk wordt je bv nu al vaak gedwongen voor een winkel naar grote plaatsen te fietsen. Dat betekent dan al gauw een tiental kilometers langs rijen reclameborden rijden, bijna omvergereden door de vele auto's die ook op weg zijn daar de Super-U.
Groeten, Leon
Hoi Laagrijder,

Heerlijk, landen als Frankrijk. Ik ben net een maandje terug van 2 weken fietsen daar.

Ik gebruikt even de usenet-quotemethode (met >-tekens)

> 2 gaspatronen > Campingaz CV270
1 is vrijwel altijd genoeg in Frankrijk. de 2e koop je ongeveer als de 1e half leeg is.

> plastic mes, plastic vork, plastic lepel
Dat zou ik snel moe zijn.

> 2 plastic melkkannen á 2 liter (voor water)
Eén petfles in een petfleshouder lijkt me wel nuttig.

> 2 lichtgewicht reishanddoeken
Dat is eentje meer dan de meesten meenemen.

> fleece-kleed
Waarvoor?

> 3 reserve binnenbanden
Zie anderen.

> 3 bandenlichters plastic lichtgewicht
Ik heb er maar 2.

> ketting
Overbodig. Maar ga gewoon niet met een fiets op stap waarvan je weet dat er binnen 1000 km iets aan is versleten.

>plastic boodschappentas
Die krijg je in andere landen meer dan je zou willen.

>touw
Zit zoals gezegd aan je tent. Als je het echt nodig hebt dan kun je waarschijnlijk best met een paar scheerlijnen minder.

> sterk plakband
Hebben ze zelfs in krzygorsczywosc, dus niet meenemen.

>reserve-veters
:?:

>40 mueslirepen
Ik ben ze meestal na 3 stuks al moe.

>2 pakken spaghetti á 500 gram
Vermits een fietser voldoende heeft aan 150 g pasta bij een maaltijd heb je hier dus voor een hele week bij je!

>4 doosjes spaghettisaus
Zonde!!!! De winkels in de landen ten zuiden van ons blinken uit in een fantastisch assortiment aan heerlijk verse spullen!

>appelstroop in karton-beker
Die beker gaat stuk.

Op mijn site (zie hieronder) vindt je een meeneemlijst; misschien heb je er iets aan. Maar het betekent niet dat ik dat allemaal meeneem.

Groetjes, Leon

Winkeltjes vind je inderdaad niet overal meer. Afgelopen zomer hebben we in n.o. Frankrijk gefietst, en kwamen we soms dagen geen winkeltjes tegen. Net zomin als geldautomaten, cafes, restaurants, of hotels. Zelfs campings waren soms erg schaars (en hadden ook niet veel meer dan wijn en een paar blikjes ravioli....). Je weet dat er ergens in de omgeving wel zo'n enorme supermarkt zal zijn, maar die ligt inderdaad slechts zelden op je route. Voor ons, die fietsen met kleine kinderen en dus slechst geringe dagafstanden doen, was het soms een probleem.
Het is gek, want je denkt bij dit soort problemen in eerste instantie aan verlaten en onderontwikkelde gebieden. Juist in landen als Frankrijk is de dorpswinkel echter vaak volledig verdwenen, weggeconcurreerd door de weidewinkels. De locale bevolking is volledig afhankelijk van de auto geworden, en de fietser moet zich behelpen met pasta en zakjes gedroogde pesto.
Wim

paklijst is verwijderd

Waar is de paklijst naartoe? Ik wilde 'm net even bewaren.

ik heb de paklijst behoorlijk ingekort en na mijn vakantie zal die waarschijnlijk nog korter worden en dan zal ik de paklijst opnieuw plaatsen

Ik heb de paklijst in een eerder stadium al overgenomen met hier en daar wat aanpassingen en persoonlijke aanvullingen. Hij komt grotendeels overéén, binnenkort zal ik een link in mijn profiel zetten die verwijst naar mijn website, en daar zal o.a. deze paklijst dan te zien zijn.

Voorlopig is mijn website nog "under construction".

Maar er zijn uiteraard meer site's met paklijsten.
Misschien dat er nog iemand wat links wil plaatsen hier.
Maaike Kruyt schreef:Hoi laagrijder,

Misschien ken je het al, maar je kunt ook heel lekkere en voedzame maaltijden bestellen bij de globetrotter via internet. Ruime keuze, heel makkelijk, niet te duur, heel voedzaam (wel handig in de bergen), lichtgewicht en errug lekker. Ze sturen het dan naar je toe. Ideetje... (en reclame, mag dat hier??). Veel plezier!

Maaike.
bedankt Maaike