Additionally, paste this code immediately after the opening tag: toerfiets - Forum Wereldfietser

toerfiets

Beste fietsers,

ik ben van plan me een toerfiets aan te kopen. Ik heb geen jarenlange ervaring en dus kan ik wat hulp gebruiken bij mijn keuze. Zijn er duidelijke verschillen tussen de merken Santos, Snel en Vlerick (België)? Plus-en minpunten zijn welkom... Andere aanraders (ook tweedehands) zijn welkom.

Groeten,
Filip.

Het is misschien raadzaam om eerst eens te vermelden wat je allemaal gaat uitspoken met een fiets.


Doe je een rondje Alaska of ga je dagtochtjes maken in Madurodam?
Wat voor terrein ga je in of blijf je netjes op de fietspaden?

En zo zijn er nog meer zaken van belang die bepalen wat voor fiets je het beste kunt aanschaffen.

Dus als je wat meer relevante dingen beschrijf komen er ongetwijfeld meer tips.

Succes!

Wel, dit jaar heb ik met een oude koersfiets zonder dragers Zweden en Noorwegen aangedaan. Hierbij zijn we wel veilig op het asfalt gebleven. Evident was het rijden met rugzakken (op de rug) niet.
Volgend jaar zou ik graag eens Ijsland doen. Daarbij zullen denk ik maar enkele stroken asfalt zijn.

Ik heb een deftige koersfiets staan waar ik gewone dingen mee kan doen. Dus "rondjes Madurodam" ben ik niet van plan te doen met die fiets.

los van het feit wat je met de fiets gaat doen, maakt het duitse Fahrradmanufaktur prijs kwaliteit zeer goed fietsen. sober en degelijk
bv. de T400 , 26" wielen, stalen frame en dragers en geen overbodige prulletjes. Verkrijgbaar in Brussel bij La maison du velo.

succes met je keuze, ik sta immers voor dezelfde keuze.

en idd je komt weinig jonge mensen tegen onderweg,

stijn (21j)

Op IJsland heb ik nooit gefietst, maar ik ben er wel overheen gevlogen: een Marslandschap. Als je dat soort bestemmingen kiest, dan zou ik voor een heel stevige fiets kiezen, met brede en zware 26 inch banden (Schwalbe Marathon XR 26x2.25?). Verder zou ik in mijn tas enkele vouwbanden willen hebben met hele grote noppen, voor als het erg modderig wordt.. Zet er lichtere en snellere banden op (plus spatborden), en je kunt op die zelfde fiets ook lekker over verharde wegen in de bewoonde wereld touren.
Veel plezier,
Wim