Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opslag - Forum Wereldfietser

Opslag

Hoi,

Volgend jaar gaan wij op reis voor langere tijd, ons huis hebben we drie weken geleden te koop gezet en ongelofelijk maar waar, hij is inmiddels al verkocht!

Nu moeten we op zoek naar een tijdelijke woonruimte, dat komt verder wel goed. Het gaat ons om het 'opslaan' van de spullen.

We willen niet alles verkopen/wegdoen, maar toch een deel van de inboedel bewaren. We hebben gekeken naar Shurgard ed, maar dat is behoorlijk prijzig. Helaas hebben we niet de mogelijkheid om het bij familie te stallen.

Heeft iemand ervaring met een bedrijf dat voor een redelijk tarief opslagruimte biedt? Of zijn er andere oplossingen?

Alvast bedankt!
Ellen, mocht je toch bij shurgard of een van hun collega's terecht komen dan is het goed om te weten dat over de prijs meestal kan worden onderhandeld. Opslag in landelijk gebied is minder duur dan bij de stad.
Tenslotte, de prijs is meestal vast voor een beperkte tijd, ook als het huurconctract langer loopt. Gek genoeg gaat de prijs na die periode zelden omlaag :wink:
Leuk om zo lang weg te gaan, spannend om je huis te verkopen.

Frank
Hoi Ellen,

Ik heb daar ook al vaak naar gekeken in omgeving Rotterdam. Heb ook een tijdje wat gehuurd bij Citybox aan de Stadionweg, maar ook dat is erg duur.

De goedkoopste oplossing leek mij destijds het huren van een garage. Nadeel is dat die dingen populair zijn, maar ze zijn wel te vinden als je zoekt in groot Rotterdam.

Gijs
Een garage kopen of huren zou wel eens het goedkoopste kunnen zijn. Er zitten echter twee nadelen aan: ze worden wel eens opengebroken, en de meeste losse garages zijn onverwarmd en enkelsteens, en dus vochtig.
Wim
Wim schreef:Een garage kopen of huren zou wel eens het goedkoopste kunnen zijn. Er zitten echter twee nadelen aan: ze worden wel eens opengebroken, en de meeste losse garages zijn onverwarmd en enkelsteens, en dus vochtig.
Wim
Vooral dat laatste is een probleem. Mijn broer moest een keer tijdelijk (paar maanden) zijn studentenhuis uit wegens een verbouwing. In het tijdelijke studentenhuis was niet voldoende ruimte voor alle meubels, dus hebben ze tijdelijk (op kosten van de verhuurder) meubels in een container gestald. Daar zat na een paar maanden (in de herfst dacht ik) allemaal schimmel op. Is er natuurlijk wel weer af te halen, en zeker voor een studentenhuis is dat geen ramp, maar als je mooie (dure) meubels hebt, is het wel zonde natuurlijk. Vandaar ook dat er bedrijven als Citybox bestaan. En dat die relatief duur zijn, is daarmee ook meteen verklaard...
Is er dan niemand in een afgelegen oost-Gronings dorpje te vinden die misschien een deel van de schuur van de boerderij aan je wil verhuren tegen een schappelijk prijsje?
:wink:
Als je richting Dinteloord rijdt, zal er toch wel ergens een boer zijn waar je van multiplex een kist mag timmeren en in de hoek mag stallen voor een schappelijk prijsje?

IVM vocht, diverse potten droogkorrels.