Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wereldstekker - Forum Wereldfietser

wereldstekker

Binnenkort gaan wij fietsen in Midden Amerika.
De A.N.W.B. verkoopt "wereldstekkers" met een groot aantal voor ons overtollige uitgangen, een volumineus ding. Bestaan er ook stekkers met alleen de "pootjes" benodigd voor Amerika? Of moet de zaag erin?

Vast bedankt,
Albert

Hoi Albert,

Die bestaan inderdaad. Kijk op de onderstaande link voor meer info.
Dit soort stekkers pluggen in elkaar maar je hoeft maar één segment mee te nemen.
Succes,
Marco

http://www.planetoutdoor.nl/hotdeals.ht ... ct_id=1102
Hoi Marco.

Heb intussen de door jou genoemde wereldstekker aangetroffen voor het zachte prijsje van € 5,50. Een perfecte oplossing.
In ieder geval bedankt voor de tip!

Groet,
Albert

Het betreffende type wereldstekker kost bij Blokker slechts € 2,49. Australië-gangers moeten echter opletten. Bij dit type behoort Australië niet bij de wereld.

Gerd

Hallo albert,

Mijn broer liet jaren terug zijn reiswekker zien. Hij wordt lastig wakker dus heeft echt een krachtige pieptoon nodig.
Zijn oplossing is de gewone stekker afknippen de buitenmantel zo'n 10 cm afstrippen en aan de aders twee zogenaamde bananenstekkers zetten.
Deze zijn te koop in iedere electronica hobby zaak.
De pennen zitten nu flexibel aan elkaar en kunnen in veel soorten stopkontacten.
Zijn voorbeeld heb ik voor mijn batterijlader toegepast, tot nu toe ideaal.

groeten, John.

John,

Aardige oplossing voor een deel van de gevallen, maar bijv. niet voor Australië of andere landen waar de stekkers platte pootjes hebben. Ook geen oplossing voor trafo's en batterij-opladers die rechtstreeks in het stopkontakt gaan.


Gerd

GerdC schreef:Aardige oplossing voor een deel van de gevallen, maar bijv. niet voor Australië of andere landen waar de stekkers platte pootjes hebben. Ook geen oplossing voor trafo's en batterij-opladers die rechtstreeks in het stopkontakt gaan.
Ik zou verwachten dat ze in Australie de zelfde stekkers hebben als in Groot Brittannie. Duw een schroevendraaier in de aarde (middelste poot) zodat de aanraakbeveilig wordt weggeschoven, en steek vervolgens de hollandse stekker in het stopcontact. Als je geen stroom hebt: die schakelaar in de contactdoos is voor het stopcontact

/Marten

Marten,

Ik heb inmiddels begrepen dat je dé expert bent als het gaat om fietstechniek, maar elektriciteit?
Op deze site vindt je de Australische stekker en - naar het mij lijkt - alle andere stekkers die er op de wereld zijn. Het zijn er heel wat meer dan ik had gedacht.
http://users.pandora.be/worldstandards/electricity.htm

Gerd

Goeie reden om niet naar Australie te gaan!

John.