Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zeil van de gamma - Forum Wereldfietser

zeil van de gamma

Is het slim om gewoon wat bouwfolie als footprint te gebruiken? De echte kost veel geld en is nogal zwaar. Zo'n plastic zeil van de gamma is bovendien licht en 100% waterdicht. Ervaringen?

Niet doen, er zitten weekmakers in die je tent aantasten.

Bij de Bever kan je aquafolie kopen. Best wel duur: 7 euro per meter, maar je kunt er ca 750 dagen op kamperen voordat het op is.

Groeten,

Marco

weekmakers? is er ook een chemische benaming die ik kan tegenkomen?

Hoi Mike,

de chemische benaming ken ik niet.
wel weet ik dat de zeilen bij bever perfect zijn. Iets zwaarder wellicht maar kwa kwaliteit niet te vergelijken met de zeilen van de gamma.
......en nee, ik heb geen andelen bij de gamma/karwei/enz.:)

Suces,
Marco
Dat van die weekmakers klopt inderdaad, het zijn dezelfde weekmakers die voor opschudding zorgen in kinderspeelgoed... ftalaten.

Maar dan over aquafoil van Bever... weliswaar degelijk, maar absoluut schandalig duur, en nog zwaar ook. Ik heb bij mijn lokale buitensportzaak een prima alternatief gevonden: een vel sterk maar licht plasticfolie dat er uit ziet als een branddeken, het is aan één kant bewerkt met een laagje aluminiumfolie. Kost iets van 7 eurootjes en gaat ook jaren mee. Helaas heb ik geen merknaam.

Groetjes,

Astrid

Mike,

Er zijn vele soorten weekmakers maar de meeste weekmakers bevatten fenolen. Fenolen is overigens een verzamelnaam voor vele soorten fenolen, bijv. chloorfenolen enz.

Hopelijk heb je wat aan deze info.

Met vriendelijke groet,
Maikell