Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinnen in het buitenland beperkt? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Pinnen in het buitenland beperkt?

jose de waard schreef:Om even terug te komen op het begin van deze post,
ook ING gaat binnenkort de pas 'uitzetten' voor het pinnen buiten Europa.
Ik heb de brief van de ING al ontvangen met het bericht dat mijn pas standaard beperkt was tot "Europa", maar ik kan aanklikken of ik uitbreidinng wilde voor een bepaalde periode of een onbeperkte periode.
bert sitters schreef: Gibraltar heeft wel degelijk een eigen munt: het Gibraltar Pond!
Vooruit dan 8)

Het pond is de munteenheid van Gibraltar. Eén pond is honderd pence. Het pond is 1:1 gekoppeld aan het Britse pond sterling.


Montenegro zal er gewoon ook onder vallen, het ligt in Europa en er wordt met de Euro betaald,
geen probleem dus :wink:
Michael W schreef:
Roald schreef:En Europa rekent ING nogal ruim, t/m Turkije zelfs, maar Marokko dan weer niet....
Dat scheelt blijkbaar per bank; de ASN sluit Turkije wel uit :wink:
Welke landen worden tot Europa gerekend volgens de ASN?
België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk (inclusief Frans-Guyana, Guadeloupe, Martinique, Réunion), Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Azoren en Madeira), Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief Canarische Eilanden, Ceuta en Melilla), Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales, Noord-Ierland), Zweden en Zwitserland.
Op het lijstje van de ING komen bijna alle landen van Europa (incl. geheel Turkije en Groenland) met slechts twee landen die ontbreken: Rusland en Wit-Rusland)