Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rondom middelandse zee, 1 jan 2013 - Forum Wereldfietser

rondom middelandse zee, 1 jan 2013

Hallo,

Ik ga begin januari 2013 een halfjaar alleen fietsen en wil dat graag richting de middellandse zee gaan doen, startend in Spanje bijvoorbeeld. Een rondje hoeft het niet te worden sommige landen zijn misschien te roerig om door te fietsen of nog te koud. Ik vertrek zonder soortgelijke ervaring. Ik wordt een mooi weer fietser die graag wil kamperen. Na Spanje kan bijvoorbeeld oversteken naar Marokko volgen. Het kan ook via eiland hoppen naar Zuid Italie richting Griekenland en Turkije gaan. Ik zoek ervaringsdeskundigen die ook in de winter maanden in deze hoek hebben gefietst en hebben gekampeerd. Gereden routes zijn van harte welkom. Ik hoop hierdoor een wat concreter beeld te krijgen van mijn plan. Alvast bedankt voor jullie reacties.


groet,
Hannie
Een rondje Middellandse Zee, weinig kans. De grens Marokko - Algerije is al vele jaren gesloten. Libië is wellicht nog niet veilig en in Syrië woedt een burgeroorlog. Regelmatig een veerboot nemen lijkt me dus onvermijdelijk.
In januari en februari is het winter in die contreien, dus je kunt alle denkbare weertypen verwachten, ook met veel regen en kou. Zuid-Oost Spanje lijkt mij nog de beste streek die maanden.
Israel en Jordanie zijn vermoedelijk qua weer de beste plekken aan het begin van je trip. maar ook daar kan het in januari koud zijn, ook al duurt de winter er gewoonlijk niet meer dan een paar weken. In de Negev is het gevaarlijk met overstromingen. Marocco is ook populair, maar evenmin warm. Verschuif je tocht een maand en het wordt al een heel ander verhaal.
Wim
Vanuit Spanje oversteken naar Algerije en doorfietsen naar Tunesië. Op de boot richting Sicilië en oversteken naar zuid Italië. Veerboot naar Griekenland.
Verder zijn er niet veel opties: er zijn geen veerboten vanuit bv. Egypte of Israël richting Europa. Misschien vliegen naar Cyprus en dan door naar zuid Turkije?
Bedankt voor jullie reacties mede hierdoor heb ik het besluit genomen om eerst een bezoek van een maand te brengen aan de Canarische eilanden en daarna mijn reis te vervolgen in Marokko. Kampeer mogelijkheden, routes en tips over een verblijf op de Canarische eilanden van harte welkom. Ik kan helaas geen ferry route tussen de Canarische eilanden en Marokko (bijvoorbeeld Agadir) vinden, alles vaart op het vaste land van Spanje. Heeft iemand hier ervaring mee?

groet,
Hannie
Ik sprak afgelopen februari in Sidi Ifni (Marokko) een Duitser die van Gran Canaria naar Dakhla was gevlogen en daarna een aantal dagen tegen de wind in ploeterend richting Agadir was gefietst. Veerboten zijn er bij mijn weten niet, maar in elk geval zijn er wel diverse vliegverbindingen tussen de Canarias en Marokko.
als je op lanzarote bent, neem dan de boot naar het piepkleine eilandje 'la graciosa'. het eiland doet haar naam eer aan. het is zoooo charmant! én je kunt er gratis kamperen aan het strand. daarvoor moet je wel online reserveren bij http://www.reservasparquesnacionales.es ... index.aspx
maar het is een prachtige plek. het enige nadeel is, wanneer het waait, dat je tent gezandstraald wordt :)