Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waar te kamperen met kerst? - Forum Wereldfietser

waar te kamperen met kerst?

Ook dit jaar heb ik geen zin in het hele circus wat kerst wordt genoemd, iedereen beleeft deze dagen op zijn manier en voor iedereen heeft kerst een andere betekenis. Ik ben zelf niet gelovig en lekker eten of de familie bezoeken/ontvangen kan het hele jaar door. Gezellige momenten heb ik genoeg per jaar.

Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer ieders gedachtengoed, geloof en mening en ik ben niet éénzaam maar na vele jaren met tegenzin kerst te hebben "gevierd" wil ik nu echt weg met de kerst. Ik ga dus ook niet in discussie over de kerstdagen op dit forum, hier zal ik niet op reageren.
Ik heb wel wat andere vragen en info nodig m.b.t. fietsen/kamperen met deze dagen, te weten:

Zijn er enkele rustige campings open, boerderijcamping?
Zijn er plaatsen waar je ongezien kan wildkamperen ook al is het meeste blad van de bomen, bijvoorbeeld een dennebos of iets.
Zijn er mensen met ervaringen in het wildkamperen terwijl het meeste blad van de bomen is?

Alle info en tips zijn welkom m.b.t bovenstaande vragen en onderwerpen.

Er is een draad op dit forum over paalkamperen. Misschien is dat wat.

Bij natuurkampeerterreinen.nl kun je ook eens kijken of er campings 's winters open zijn. Je hebt daar wel een natuurkampeerkaart voor nodig. Die kost 9 euro en vervalt per 1 januari.

Lisette

ja ik dacht dat het maar t/m 31 oktober was dat paalkamperen, ik zal het nog eens nakijken op de site van staatsbosbeheer.nl

allemaal tot 31 oktober en enkele campings tot half of eind november maar ik heb er één gevonden die wel open is. Soort familiecamping maar ik hoef er alleen maar te slapen dus is ok.

http://www.beekenhei.nl/index.html

In het zuiden van Spanje zijn veel campings het gehele jaar open, bijvoorbeeld in de Gabo de Gata, een maanlandschap ten oosten van Almeria. Vol overwinteraars: geen mensen, maar volgels.

ik heb maar enkele dagen vrij dus blijft Nederland, misschien voor een andere periode wel een idee.

Die camping Beek en Hei is best leuk. Het is inderdaad een beetje een familiecamping, maar geen vervelende. Het zal er in december vast erg rustig zijn, en de omgeving is prachtig.
Wim

ja lijkt me inderdaad een prima camping, zal inderdaad lekker rustig zijn in december. Ik heb verder ook niets tegen familiecampings, maar in de zomer bezoek ik ze liever niet.

Hoe was het? Ik vraag het omdat we woensdag voor een paar dagen met de kinderen op de Veluwe gaan kamperen.
groetjes en de beste wensen voor 2005,
Wim

Hoi Willem

Allereerst.....Gelukkig nieuwjaar !

Ik ben niet op de camping Beek en Hei geweest, ik heb "wild"gekampeerd op de Veluwe.

Ik had telefonisch contact opgenomen met Beek en Hei, eerste kerstdag kon ik niet in-checken(wel kamperen) werd mij verteld en moest dit in-checken doen op kerstavond(24e) voor 19:00 omdat ze na 19:00 uur en 1e kerstdag niet aanwezig zijn op de receptie.

Dit kwam echter ongunstig uit voor mij, dus had ik besloten om de fiets thuis te laten en de hond mee te nemen in de auto en zo wat te wandelen op de Veluwe, fotograferen en een leuke plaats uit te zoeken om te slapen.

Het was mij goed bevallen ondanks weersomstandigheden(er zijn slechtere plaatsen op aarde zoals bleek op 2e kerstdag in Zuid-oost Azië)

Ik wil echter camping Beek en Hei nog wel eens bezoeken voor een overnachting. Lijkt me een goede camping in de verhouding prijs/kwaliteit en ze hebben mooie plaatsen zag ik op hun site.

Ok, veel plezier op de Veluwe Willem(en familie).

Groeten, laagrijder.