Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waterfilter MSR MIOX - Forum Wereldfietser

waterfilter MSR MIOX

hallo,

Ik ben aan het uitkijken naar een waterfilter. In den beginnne moet ie enkel dienen voor Europese wateren maar hopelijk brengt de toekomst mij verder.

Zelf zat ik te kijken naar de MSR miox.

http://www.msrcorp.com/filters/miox.asp

Het ding is klein licht goedkoop en filtert alles. Per batterijtje kan ie 200 L filteren dus met een beetje planning is dat genoeg.

Heeft iemand ervaringen of bedenkingen bij dit ding? Zo ja laat iets weten.

Bedankt
Hallo,

je gaat toch niet je watersupply afhankelijk maken van een batterijtje??
Ik heb een waterfilter van MSR met zo'n plastic handle eraan waarmee je een pomp aandrijft die het water door het filter hen perst.
In Nepal een maand gebruikt (stop hem snachts in je slaapzak anders bevriest het water dat achterblijft in het filter!!). Daar pomp je in 5 minuten weer een liter water mee, dus ik zou er geen een nemen die batterijen nodig heeft.

j0p

De MIOX is geen waterfilter.
Het is een apparaatje dat mbv keukenzout, chloor aanmaakt. Dit chloor voeg je toe aan je bidon, waarna binnen een half uur alle organismen gedood zijn.

Wanneer je de beschikking hebt over vies bruin water, hou je met de MIOX vies bruin chloor smakend water over. Wel veilig, maar niet lekker.
Een normaal waterfilter filtert de viesigheid en de meeste organismen eruit.

Groeten,

Marco de Wit