Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trek mtb frame maken naar vakantiefiets - Forum Wereldfietser

Trek mtb frame maken naar vakantiefiets

Dag Wereldfietsers,,,,,

Na lang zoeken kan ik maar niet een vakantie fiets vinden in mijn prijs klase +- 800 Euro,,Nu heb ik een TRek mtb serie 3500 voor 369 euro gezien,,Trek geeft leven langs garantie op de frame,, (ik neem aan dat de frame hartstikke sterk is ).

Is de frame van Trek sterk genoeg om een vakantie fiets van te maken met goede wielen eronder en verder opknappen,,(NL na China fietsen),,
Weet iemand waar ik losse frame Trek kan kopen?
Trouwens ben ik 165m en weeg 60 kilo,, of heeft iemand suggesties voor sterk mtb frames.?????

MVG Meosky
De twijfels over de geschikheid van een budget-mtb voor een reis naar China hebben is je al in een ander draadje uitgelegd. Gelukkig weeg je niet veel, dus dat valt wel mee.
Maar waarom zoek je een los frame?

Het verbaast me vaak dat mensen voor een bedrag wat een minimumloner in een paar weken verdient maanden aan de slag gaan in een poging de fietsenbouwers te overtreffen om op iets uit te komen waarvan het maar de vraag is of het werkt. Mijn advies: neem een extra rotbaantje, werk een week of twee, drie en geniet daarna fietsend van de tijd die je over houdt doordat je met het rotbaantje sneller geld verdient dan dat je met al het geklus zou kunnen besparen en in de jaren daarna van je goede nieuwe fiets.

Leon
Een Trek mtb kopen voor 369 euro vanwege het frame is geen goed plan (en de rest van de onderdelen kunnen bij jouw China plannen zo in de vuilcontainer). Voor die prijs koop je ook een los frame van heus betere kwaliteit. We hebben het al eerder gezegd: zoek iets tweedehands, of ga kijken bij Meilenwet/Imtec/Poppink. Een complete fiets is dan overigens vaak goedkoper dan zelf opbouwen.
Natuurlijk kun je met zo'n Trek een leuke vakantiefiets bouwen om een tocht in Frankrijk of zo te maken. Ik heb er hier nog zo een staan (ooit gekocht als goedkope mtb toen ik in de VS werkte, later gebruikt als vakantiefiets voor de kids, met heel veel nieuwe onderdelen omdat zowat alles de geest gaf zodra het echt gebruikt werd). Voor China is zoiets echt niet goed genoeg.
Wim
Ik heb zelf een tijdje geleden een reisfietsje opgebouwd met een on one inbred stalen mtb frame, deze heb je nieuw al voor 140 pond. Oogjes voorzien alleen denk ik dat bij de nieuwe modellen enkel nog disc brakes op kunnen. Prima fietsje, heb hem verkocht aan een vriend en is er super tevreden van.


http://www.on-one.co.uk/cyclesearch?q=inbred&x=0&y=0

http://www.pbase.com/canyonlands/image/57074694 even van het net geplukt
Zou op zoek gaan naar een 2de hands met magura hs remmen/v-break. Zoiets kun je echt wel voor een goed bedrag vinden..
Meeste atb frames zijn sterk genoeg om de wereld mee rond te fietsen.. het zit meer in de onderdelen die er aanhangen. Denk dan mn aan de wielen en de lagers.
De rest van de onderdelen blijven het wel doen..
Grappig. Ik had ook die zelfde fiets in gedachten om te gebruiken richting Noorwegen. Uiteindelijk niet gedaan door omstandigheden. Je zult wel veel onderdelen moeten vervangen als je richting China wil. (mijn idee was dus Noorwegen en dan gewoon de onderdelen gebruiken tijdens die eerste reis en dan daarna alles vervanger. Vrees alleen dat China dan echt te ver is)