Additionally, paste this code immediately after the opening tag: LUCHTKUSSENTJESFOLIE - Forum Wereldfietser

LUCHTKUSSENTJESFOLIE

Fietsdozen voor luchtstransport zijn ondingen. Zeker die dozen die je op Schiphol koopt bieden slechts schijnbescherming. Ik kan je een dia laten zien hoe zo'n doos er uit zag na de vlucht. Wil je perse een doos? Gebruik dan een doos van een fietsenwinkel. Die zijn stukken steviger en compacter! Maar waar laat je die doos als je van luchthaven A naar luchthaven B fietst?
Ik verpak mijn fiets altijd in luchtkussentjesfolie. Om de edele delen van mijn fiets gaat wat karton.
Luchtkussentjesfolie is per meter vanaf de rol te koop bij de firma Ros, Spuistraat 53, Amsterdam (niet ver van het Centraal Station).
Meer praktische tips tijdens mijn dialezingen. Zie www.fietswegen.nl

Lijkt me geen slecht idee Bert.

Onlangs heeft een vriend van mij zijn fiets helemaal niet meer ingepakt.
Voorwiel eruit, tussen het stuur (gewoon naar links gedraaid met een lege voorvork) en het frame vastgezet met een bungy (elastiek) en pedalen aan de binnen kant erop gezet. Natuurlijk de banden voldoende leeglaten.

Niks krom, geen beschadiging, geen sturen los- en vastzetten.

Met de dozen wordt er niet lichtje omgegaan (gegooid). Niemand haalt het in zijn hoofd om met een niet verpakte fiets te gaan gooien, niet?


Volgens mij weigeren echter sommige maatschappijen deze manier van transport. (KLM)

Tip: Aziatische vliegtuigmaatschappijen zijn fietsvriendelijk (en niet alleen voor de fiets :wink: ).

Fietsdozen zijn inderdaad omslachtig. Maar in het geval van de KLM geld het volgende: Indien je de fiets niet in een doos laat vervoeren accepteerd de KLM geen aansprakelijkheid voor eventuele schade. Dus het is gewoon voor eigen risico. Een doos heeft een ding voor. Het is altijd duidelijk zichtbaar als ie beschadigd is en je kan meteen iemand van de maatschappij er bij halen.

Succes,

Yeb
Als de schade duidelijk de schuld van onzorgvuldig handelen van de maatschappij, is een maatschappij altijd aansprakelijk te stellen. Het feit dat je iets tekent, is geen carte blanche dat zij hun gang maar mogen gaan. Verder heb je een reisverzekering als vangnet, als je tenminste je fiets hebt bijverzekerd.
Beter is natuurlijk geen schade. Als je na een vlucht op je bestemming aankomt, wil je natuurlijk op je fiets stappen i.p.v. van eerst te regelen dat je schade verholpen wordt. Nu is de kans op schade juist bij zo'n Schipholdoos-onding groter dan bij luchtkussentjesfolie. Voor mij is de keuze echt niet moeilijk!
Ik ga vrijdag weer de lucht in. Natuurlijk zonder doos om mijn fiets! Zelf de meest arrogante grond-stewardes weet mij hiervan niet te weerhouden.

Groetjes,

Bert
bert sitters schreef:Als de schade duidelijk de schuld van onzorgvuldig handelen van de maatschappij, is een maatschappij altijd aansprakelijk te stellen. Het feit dat je iets tekent, is geen carte blanche dat zij hun gang maar mogen gaan. Verder heb je een reisverzekering als vangnet, als je tenminste je fiets hebt bijverzekerd.
Beter is natuurlijk geen schade. Als je na een vlucht op je bestemming aankomt, wil je natuurlijk op je fiets stappen i.p.v. van eerst te regelen dat je schade verholpen wordt. Nu is de kans op schade juist bij zo'n Schipholdoos-onding groter dan bij luchtkussentjesfolie. Voor mij is de keuze echt niet moeilijk!
Ik ga vrijdag weer de lucht in. Natuurlijk zonder doos om mijn fiets! Zelf de meest arrogante grond-stewardes weet mij hiervan niet te weerhouden.

Groetjes,

Bert
Stop die grond-stewardes anders in die doos, een doos in een doos dicht bij de zwarte doos, kan niet meer stuk volgens mij.
Hallo Bert Sitters,

laatst ben ik bij een dia lezing van u geweest. Ik zou graag iets willen vragen betreffende reisverzekering. Welke gebruikt u altijd en is de fiets tevens goed verzekerd?

Alvast dank voor uw antwoord,

Fabian