Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar moet ik beginnen - Forum Wereldfietser

Waar moet ik beginnen

Ik ben op dit moment op wereldreis.
In Nieuw Zeeland reed ik rond in een huurauto en onderweg kwam ik heel veel fietsers tegen. Mensen die hun vakantie op de fiets gepland hadden.
Fantastisch lijkt me dat.

Dus nu ik in Australie ben wil ik hier een fietsvakantie van maken.

Een aantal vragen op een rijtje

Wat voor fiets kan ik het beste aanschaffen?
En de andere spullen?
Hoe zit het met het vliegtuig. Ik neem niet aan dat je de hele tijd met een doos onder je arm rond rijd.
Andere tips

Jullie horen t al. Ik ben behoorlijk leek :oops: op het gebied van fietsvakanties.
Toch lijkt me dit moment geschikt om met de kennis die jullie hebben te beginnen met fietsen.

Het doel: Van Melbourne naar Cairns of misschien Darwin.

Hallo Johnny,

Wij hebben een paar jaar geleden hetzelfde gedaan in Australië.
Ik neem aan dat je budget beperkt is. Tweedehands is misschien moeilijk te vinden.
Wij kochten mountainbikes van 600 $aus (met shimano Altus onderdelen). Met een achterdrager en achtertassen. Bovenop de achtertassen lag de rugzak.
Uiteindelijk 12.500 km gereden zonder problemen. (Alleen problemen met de banden, aangezien de fietsen met zwakke banden werden afgeleverd, en in de meeste plaatjes je alleen een speelgoed band in de supermarkt kan kopen.)

Als je nog geen campeer spullen hebt, is de snelste oplossing even bij de K-mart of Budget naar binnen te stappen. (Tent, matje, slaapzak, brander en pannen)

Vliegen was geen probleem tussen Aus, Nw Zeeland, Singapore, Amsterdam. Alleen de trappers eraf was voldoende we hebben ze niet ingepakt.
Maar de regels zijn misschien wat strenger en een beetje verpakking is wel verstandig.
Zoek vlak voordat je gaat vliegen een groot stuk karton. Knip deze in een vorm dat hij over je fiets kan hangen en de boel beschermd. Vastzetten met wat plakband en klaar. (Bubbelfolie kan ook, maar probeer daar maar eens aan te komen.)

Succes,

Marco de Wit