Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Persoonlijke webpagina bijhouden en locatie delen - Forum Wereldfietser

Persoonlijke webpagina bijhouden en locatie delen

Ik wil een persoonlijke pagina bijhouden van de komende reis, zodat je kan zien waar ik ben en met foto's, welke site is een aanrader en makkelijk in gebruik zodat familie makkelijk ziet waar je zit, zonder te hoeven inloggen.

Ik heb een etrex 20, kunnen ze ook online zien waar ik ben ?

Als ik footsteps volg, kan ik dan tegelijk opnemen en hoe doe je dat ? Dit zodat ik aan het eind van de dag kan zien hoe ik feitelijk gereden heb, stel dat ik besluit een andere route te nemen ?

En kun je op een tablet randapparatuur aansluiten of is een kleine laptop een aanrader.
Ik slaap over het algemeen in hotels maar niet overal is een computer beschikbaar.
cotweetje schreef:Ik wil een persoonlijke pagina bijhouden van de komende reis, zodat je kan zien waar ik ben en met foto's, welke site is een aanrader en makkelijk in gebruik zodat familie makkelijk ziet waar je zit, zonder te hoeven inloggen.
Een gemakkelijke optie is tegenwoordig facebook. Qua hoeven in te loggen hangt dit af van de privacy settings welk je hanteert.

Als alternatief kun je bijv. denken aan een wordpress.com blog.
cotweetje schreef:En kun je op een tablet randapparatuur aansluiten of is een kleine laptop een aanrader.
Ik slaap over het algemeen in hotels maar niet overal is een computer beschikbaar.
Dit hangt een beetje af van je model tablet, en de gewenste aan te sluiten randapparatuur. Indien het bijv. gaat om het inlezen van foto's en video's vanaf een SD kaart dan hoeft een laptop geen vereiste te zijn. Wel is het met een laptop beter mogelijk om de afbeeldingen fraai te converteren van RAW naar ander formaat. Op een tablet kan dit veelal wel, maar heb je al snel minder instellingen e.d. om mee te spelen.

Wel heb je voor het aansluiten van dat soort dingen nog aparte verbindingstools nodig. MicroUSB SD lezer of lightning SD lezer voor respectievelijk veel non-Apple en Apple producten.
Met de etrex 20 kan niemand je online volgen. alleen als je de track online zet.
Je zult je Etrex eerst moeten aansluiten op een tablet, notebook/laptop/pc om je track te kunnen exporteren (geen idee of dat met een smartphone ook lukt). Met een beetje geluk zou dat met een USB OTG kabeltje moeten kunnen. Soms is het ook nodig om het micro sd kaartje uit de GPS te halen voordat je tablet de interne schijf (waar de tracks worden opgeslagen) van de Etrex kan zien. De oude Etrex had dit probleem niet, daar kon je de data opslaan op het micro SD kaartje. Sommige Garmins werken ook icm een Android app Garmin Exchanger.

Als je de GPX track eenmaal uit het apparaat hebt getrokken zal je die ergens moeten uploaden zodat men je kan 'volgen'. Daar zijn heel veel sites voor, zoals Gpsies, ridewithgps etc.