Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Franstalige website of forum zoals de Wereldfietser? - Forum Wereldfietser

Franstalige website of forum zoals de Wereldfietser?

Op een of andere manier is mijn kennis van de Franse taal te roestig geworden en vind ik niet echt de juiste zoekwoorden of een ingang naar een vergelijkbare vereniging of forum als de Wereldfietser in de Franse taal/in Frankrijk. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat er niet iets vergelijkbaars daar bestaat.

Wat deed ik zelf?
  1. Ik keek al op de FVWiki onder informatiebronnen, maar trof niets aan.
  2. De zoekfunctie van het forum leverde mijn geen resultaat.
  3. Ik weet van het bestaan van de 100-bergpassen-club, maar die club is meer gericht op klimgeiten en daarmee lichtgewicht-racefietsers. Wel vond ik via hen de Fédération française de cyclotourisme en aansluitend VeloEnFrance. Helaas geen forumachtig iets (of ik zie deze telkens over het hoofd).
  4. Als ik via Google zoek op 'cycliste du monde' wordt ik in de eerste zoekresultaten doorverwezen naar de Franse krant 'Le Monde', rubriek 'Cyclisme', wie er wereldkampioen was op de fiets, de UCI en de oudste fietser in de wereld, om maar wat te noemen. Mijn Google-skills zijn uitgeput.
Wie helpt me op weg mijn taalkennis op te frissen en levert me de juiste zoekwoorden (lemmata) of passende weblocaties?
Het antwoord staat nu toevallig pontificaal op onze eigen homepage.
Jim schreef:Wist je dat we een Franse zusterorganisatie hebben? klik hier
Wist je dat we dit jaar een gezamenlijk tocht gaan fietsen in Nederland?
Erik v S schreef:Het antwoord [...] wereldfietser een Franse zusterorganisatie heeft
Tjee, ik ben toe aan een nieuwe bril. Merci mille fois, daar heb ik volkomen overheen gekeken.

:oops: Gaat in een hoekje staan, en schaamt zich.

En nu vind ik met 'cci.asso.fr' op de zoekpagina wel 3 resultaten. Fijn. Alleen vind ik met de zoekfunctie niet de informatie op de homepage, dat is jammer (tant pis).

In Google had ik dus moeten zoeken met de gecombineerde termen 'cyclisme' & 'camping', en had de zusterorganisatie in de eerste resultaten teruggevonden. Nee, daar was ik niet op gekomen, om 'camping' te gebruiken.

Update - 2014.05.08
Bij het doorstruinen van het forum, kwam ik nog deze suggestie tegen: http://voyageforum.com/forum/voyager-a-velo/.