Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mobiele provider bij lang in buitenland (lees 1jr of langer) - Forum Wereldfietser

mobiele provider bij lang in buitenland (lees 1jr of langer)

Dag allemaal,

Met van alles en nogwat bezig. Nu het onderwerp: telefonie.

Ik heb zelf een simonly van HollandsNieuwe, hiermee kan ik bellen/smsen in het buitenland vanuit m'n bundel, dus ik heb geen buitenbundelkosten. Nadeel HN: in een heel aantal landen hebben ze geen overeenkomst: niet kunnen bellen/smsen (niet handig, bij noodgevallen wil je bereikbaar zijn).

M'n partner gaat denk ik nu voor prepaid van Vodafone met bundel allesin1opreis (voor 2 euro 20 minuten kunnen bellen in de vooredeellanden), maar ook niet ideaal want we zullen vooral verblijven in niet-voordeellanden :)

Iemand een idee welke providers er nog meer aanbieden dat je kunt bellen in het buitenland vanuit de reguliere belbundel? Of een andere slimme oplossing voor lang in het buitenland en toch eigen nummer willen houden?

Dank alvast!
Voor zelf kunnen bellen een lokaal prepaid kaartje?
In combinatie met een wifi geschikte telefoon en voip om op gezette tijden op een bekend nummer bereikbaar te zijn?
Ideaal vind ik een telefoon waar 2 sim kaarten in kunnen. Je houdt gewoon je Nederlandse nummer met een 0 uren abonnement (kost meestal niets, alles wat je belt is buiten de bundel kosten). Op dit nummer kunnen de thuisblijver je altijd bereiken, hoef je niet steeds nieuwe nummers door te geven. Sms berichten terug stuur je met je lokale pre-paid kaartje.
Wij hebben voor onze reis ook gekozen voor een zo goedkoop mogelijk abonnement. (Van Ben in ons geval.) Bellen hebben we eigenlijk niet gedaan op reis, zo af en toe verstuurden we smsjes via onze Nederlandse nummers. En natuurlijk regelmatig even de telefoon aan om te kijken of er belangrijke berichten waren.

Bijkletsen met familie en vrienden hebben we eigenlijk altijd via Skype gedaan. Alleen in Iran hebben we een lokale simkaart gekocht, of liever gezegd gekregen.

Overigens hebben we in alle landen wel bereik gehad (Ik heb het hele lijstje van landen; Welkom in ... uw tarieven zijn.... nog in m'n telefoon staan.) :)
berger schreef:Ideaal vind ik een telefoon waar 2 sim kaarten in kunnen. Je houdt gewoon je Nederlandse nummer met een 0 uren abonnement (kost meestal niets, alles wat je belt is buiten de bundel kosten). Op dit nummer kunnen de thuisblijver je altijd bereiken, hoef je niet steeds nieuwe nummers door te geven. Sms berichten terug stuur je met je lokale pre-paid kaartje.
Lijk me a mooi oplossing.

Zelf doe ik in elke land een sim kaart kopen, kost bijna niks alleen soms is internet aanzetten alleen mogelijk in groter steden.

1 Jaar Afrika nooit langer dan 12 uur zonder bereik, 3 dagen zonder mobiel internet (omdat ik de settings niet kon regelen in kleine dorpen) Of je zo bereikbaar wil zijn is natuurlijk een heel andere discussie waar ik niet op in ga :wink:
hmpf,
De zoektocht is snel over: volgens mij is er geen enkele andere aanbieder naast Hollands Nieuwe die aanbied dat je buitenlandminuutjes ook uit je bundel kunnen...

Ik blijf dus bij Hollands nieuwe, en Sander gaat een prepaidkaart nemen zodat hij iig geen doorlopende kosten heeft.

Her en der zullen we dus ook een plaatselijk simkaartje aanschaffen, in de landen waar Hollands Nieuwe geen telefoondiensten heeft.

pffft, wat een geregel allemaal, maar nog maar 26 nachtjes slapen! :)