Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Budget - Forum Wereldfietser

Budget

In het blad Reizen, http://www.reizen.nl/ is onlangs een oproep gedaan om een reis uit te werken binnen een budget van 1000 euro (voor twee personen). De origineelste drie inzendingen worden beloond met het maken van deze budgetreis. Het gaat er dus niet om wie het verst of het langst op reis is voor 1000 euro, maar wie de mooiste reis maakt met de slimste prijs/kwaliteit-verhouding.

Ik dacht gelijk dat een fietskampeervakantie qua prijs/kwaliteitsverhoudingen hoge ogen zou kunnen gooien, hoewel zo'n inzending weinig kans maakt gezien de doelgroep van de Reizen lezers (te basic?).

Op mijn solo fietskampeervakantie door Oost-Europa gaf ik zo'n 11 euro per dag uit, wat inclusief voor- en natransport per trein resp. vliegtuig was. Op een budget van 1000 euro kom je op die manier dus een heel eind. Ter vergelijking, vorig jaar trok ik per OV rond in Turkije en logeerde ik in hotelletjes, en was ik ongeveer het dubbele kwijt.

Ik ben benieuwd wat jullie gemiddeld uitgeven per dag op een tocht.

Hoi Tovenaar....

Per jaar geven we ongeveer ?5000,- per persoon uit.
We fietsen dan wel met z'n tweeen en dat is natuurlijk goedkopen dan wanneer je allen fietst.

Groet,
Marco
De tovenaar schreef:In het blad Reizen, http://www.reizen.nl/ is onlangs een oproep gedaan {knip}
Hoi,
Ik denk inderdaad dat Oost Europa een erg mooie bestemming kan zijn voor een budgetreis.
Ik heb ff gekeken. Ik vind het een slimme (lees: economische) manier van Yorin om tegelijk aan acteurs ?n cameramensen te komen. Je moet nl. een fotoreisverslag maken voor Yorin.
(Is Floortje Dessing eigenlijk al lid van de WF?)
Leon

Zit Yorin hierachter? Het zou niet verkeerd zijn als ze eens aandacht gingen besteden aan fietsvakanties bij Yorin travel. Bijv. Floortje op pad sturen op een fiets met bepakking. Misschien dat de Wereldfietser kan worden ingeschakeld bij de regie van die afleveringen? :lol:

Een ander idee is een volgende Peking express per fiets. Van het geld dat zo binnenstroomt kunnen we een bejaardentehuis financieren voor Berts oude dag. :wink:

De tovenaar schreef:Een ander idee is een volgende Peking express per fiets. Van het geld dat zo binnenstroomt kunnen we een bejaardentehuis financieren voor Berts oude dag. :wink:
Wat een geweldig idee!!! Ik meldt me aan om met Floortje naar Peking te fietsen. Tegen de tijd dat ik daar ben - het kan even duren - verhuist Bert naar de afdeling voor de "meest ervaren" wereldfietsers en kan ik mijn intrek doen bij de 50+-afdeling :D
Groetjes, Leon (mooi weer h?? Ben net terug en ga zometeen weer stukkie fietsen :D )

Ja, zou leuk zijn een reisprogramma over ECHTE fietsers.
Sinds dat wij in pakistan een filmploeg van discovery tegen kwamen ben ik ietwat sceptisch over de stoere reisprogrammas.
Het eerste was een oproep in het hotelletje waar wij verbleven voor fietsers die voor het reisprogramma gefilmd wilden worden en nu komt het: voor een fiets kon ook nog wel gezorgd worden......
lekker echt dus....
een groepje nep en echte fietsers zijn toen in een vrachtautootje op pad gegaan en zij mochten af en toe 500 m fietsen voor de film onder leiding van een perfect in de makeup en nagellak zittende miep van het reisprogramma die in een totaal onpraktische salwar kameez (die bijna tussen de spaken zat) zat te klagen over de enorme zadelpijn die ze had, terwijl ze in het programma suggereerden dat ze al weken aan het fietsen was.

Ik denk dat er bij de wereldfietsers wel een heleboel mensen zitten die voor 1000 euro een geweldige reis kunnen maken, maar als ik het zo lees betwijfel ik of dit de doelgroep is...

groetjes els
Ha, de Peking express per fiets zou ik zo doen! Maar inderdaad betwijfel ik of heel veel mensen het zouden doen, te basic misschien?

Anderzijds huppelen op dit forum ZAT mensen rond die inderdaad een heleboel kunnen met 1000 euro. Oost Europa is goedkoop maar wat dacht je van Egypte, of nog beter India, of sommige landen in ZO Azie?

Wij leven in dat soort landen met zijn tweetjes van 15 euro per dag, en dat is dan voor alles, zelfs een klein simpel hotelletje kan daarvan af, en misschien 1 a 2 keer "buiten de deur" eten per dag bij simpele eethuisjes kan nog wel!

Nou ja, het ligt er maar net aan welke luxe je nodig hebt en hoe goedkoop het land is!

Ben benieuwd naar de "Floortje-op-de-fiets-met-haast-niets..." show!!!

Heleen, met Robin op weg naar de horizon....

In Thailand was ik vorig jaar 10 euro per dag kwijt.
In Laos dit jaar 12 euro per dag.
Daarin zit: slapen in guesthouses, altijd in restaurantjes eten, en alle extra vervoer tussendoor (trein, bus, boot) op basis van 2 personen.
Met 1000 euro mogen ze mij best de opdracht geven om in deze regio 100 dagen te fietsen, die uitdaging ga ik graag aan.
jim

els schreef:Ja, zou leuk zijn een reisprogramma over ECHTE fietsers.
Sinds dat wij in pakistan een filmploeg van discovery tegen kwamen ben ik ietwat sceptisch over de stoere reisprogrammas.
(knip)
Ik denk dat er bij de wereldfietsers wel een heleboel mensen zitten die voor 1000 euro een geweldige reis kunnen maken, maar als ik het zo lees betwijfel ik of dit de doelgroep is...

groetjes els
Discovery Channel, is dat niet de hoofdsponsor van de ploeg van ene Lance Armstrong? Misschien kunnen ze een deel van het sponsorbudget beter besteden door Wereldfietsers te sponsoren :lol:
In ruil hiervoor kan bijv. gefilmd worden vanaf het zadel, ik denk aan een tv-programma als "The Trip", maar da's weer van MTV...

Overigens moeten in die 1000 euro van de budgetrace van het blad Reizen ook evt. vliegtickets betaald worden, dus Azi? zal wel niet lukken binnen dit budget.

els schreef:... en zij mochten af en toe 500 m fietsen voor de film onder leiding van een perfect in de makeup en nagellak zittende miep van het reisprogramma die in een totaal onpraktische salwar kameez (die bijna tussen de spaken zat) zat te klagen over de enorme zadelpijn ...
O deceptie! ;)
Misschien toch maar geen Floortje en blijf ik in het gezelschap van de ?chte vrouwen van De Wereldfietser!
Groetjes,
Leon

Als je altijd wild kampeert kun je in duurdere landen ok behoorlijk lang rond reizen met 1000 euro per 2 personen. (Scandinavië)

Dat gaan wij dit jaar ook proberen! Wildkamperen in Noorwegen, zo willen we inderdaad de kosten wat drukken.

Groeten,
El & El

fietsjunks schreef:Dat gaan wij dit jaar ook proberen! Wildkamperen in Noorwegen, zo willen we inderdaad de kosten wat drukken.

Groeten,
El & El
proberen?

dat is grandioos! Wakker worden aan een meer waar je de zon op ziet komen en de frisse morgenwind je opfrist :)

Hoi Aart,

Ja, zeker weten!! We kijken er ook al ontzettend naar uit! :)
Als we terug komen, zetten we wel een foto op het forum!

Groetjes,
El & El

Mijn fietsvakanties waren zeker onder de 10 euro per dag. Goedkope campings heb ik vooraf uitgezocht op de gehele route. Goedkope supermarkten zocht ik daar terplekke wel op.

Kosten vooraf aan de vakantie (fiets e.d.) staan uitgewerkt op mijn site www.fietspagina.info.