Additionally, paste this code immediately after the opening tag: From Bangkok to Kuala Lumpur - Forum Wereldfietser

From Bangkok to Kuala Lumpur

Het vakantiedoel voor deze winter staat vast. De route gaat van Bangkok naar Kuala Lumpur. De voorbereiding tot nog toe bestaat uit het boeken van en vlucht en een hotelovernachting in Bangkok voor de eerste twee dagen.

Bij elke reis komen wel een paar vragen kijken. Sommige antwoorden kan ik snel vinden. Bij andere vragen heb ik wat meer hulp nodig. De belangrijkste vraag die ik nu heb gaat over de route. De kaart laat me zien dat ik vrij veel en vaak over een drukke hoofdweg moet. Dat was natuurlijk niet echt de bedoeling :roll: Ik ben daarom op zoek naar een gps die rustige wegen aandoet. Voor de goede orde, ik ben niet op zoek naar een onverharde route. Af en toe wat gravelwegen vind ik niet erg maar liever nog gewoon asfalt. Mijn fiets is namelijk meer van het type randonneur met 32 mm bandjes. Wie o wie kan mijn helpen aan een mooie route op GPS?? Ook al heb je maar een deel van de route gedaan, dan ben ik ook geïnteresseerd in de GPS.

Een andere vraag gaat over de geldigheid van mijn paspoort. Op de wiki lees ik dat mijn paspoort bij binnenkomst in Maleisië nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn. Dat is helaas niet het geval; deze verloopt in mei 2015. Zou ik de gok kunnen wagen om nu geen nieuwe pas aan te vragen omdat de ervaringsdeskundigen hier weten dat zoiets toch niet gecontroleerd wordt? Of is zoiets een te groot risico :?:

Wellicht komen er bij de planning nog meer vragen bij me op. Maar die stel ik tegen die tijd wel in dit zelfde topic.

Ook alle andere tips zijn welkom :D
bergbeklimmer schreef: Een andere vraag gaat over de geldigheid van mijn paspoort. Op de wiki lees ik dat mijn paspoort bij binnenkomst in Maleisië nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn. Dat is helaas niet het geval; deze verloopt in mei 2015. Zou ik de gok kunnen wagen om nu geen nieuwe pas aan te vragen omdat de ervaringsdeskundigen hier weten dat zoiets toch niet gecontroleerd wordt? Of is zoiets een te groot risico :?:
Ik zou ipv WIKI even bij de ambassade checken wat de regels zijn. En het erop wagen? Tja weet niet of je terugvlucht vanuit Maleisië gaat - maar lijkt me knap vervelend als je het land niet inkomt. :? Wij hebben dit ook aan de hand gehad een paar keer en gewoon ons paspoort vroeger vernieuwd. Tja tis niet anders....
Aangezien een nieuw paspoort niet een vermogen kost, zou ik het risico niet nemen.

Nu is de relatie tussen Maleisië en Nederland goed. Maar als er een of ander politiek akkefietje ontstaat worden de controles over het algemeen aangescherpt.
Je paspoort moet niet bij aankomst, maar bij vertrek uit Maleisië nog zes maanden geldig zijn. Het lijkt me uitgesloten dat je het land binnenkomt zonder aan die voorwaarde te voldoen, je krijgt immers een 30 dagen-stempel en het zou wel heel vreemd zijn als de immigratieambtenaar dan niet gelijk checkt of je paspoort wel aan de voorwaarden voldoet.
Al zou het net wel passen dan zou ik zelf nog steeds het risico niet nemen. Wat als je onverwacht ergens niet verder kunt of langer moet verblijven door pech, ziekte of grensformaliteiten. Dit is een risico dat voor pakembeet 60 euro vermeden kan worden tegenover flink ongemak of kosten als je bijvoorbeeld een land niet in komt en/of een nieuw retourticket nodig hebt. Persoonlijk voor mijzelf een eenvoudige afweging, maar ik snap dat niet iedereen daar hetzelfde in zit.
Wat je vraag naar de route betreft: onderaan mijn reisverslag over fietsen in Zuid-Thailand staat een link naar een pdf met routeaanwijzingen. Wellicht heb je er nog iets aan. Een GPS-track heb ik helaas niet.
OK, dat paspoort ga ik even regelen. Ik had gehoopt dat de werkelijkheid wat minder streng was maar het ministerie van Buza is vrij waarschuwend. Dat zijn ze natuurlijk nogal snel omdat het een overheidsinstantie is die liever voorzichtig is in deze kwesties. Maar ik heb geen zin in gezeur om Maleisie niet in te geraken of gezeik te hebben op Kuala Lumpur airport :?

Tips over de route blijven welkom :D
Het paspoort is geregeld. De route is gepland. Dankzij karinh ben ik een stuk verder. Zij zit nu in Maleisie de omgekeerde route te rijden. Dus dat komt mooi uit. Mijn fiets is op order en de laatste benodigheden voor mijn vakantie zijn gekocht.

Maar ik heb nog een vraag.Ik vlieg naar Bangkok en ga mijn fiets in een doos stoppen op de heenvlucht. Die doos blijft in Bangkok staan en ik vlieg 4 weken later vanuit Kuala Lumpur weer naar huis. De vraag is dan ook simpel.
[*]Hoe de fiets dan weer te verpakken?
[*]Heeft iemand goede tips?
[*]Kan ik een doos kopen op Kuala Lumpur airport?
[*]Of kan ik ergens in de stad een grote doos kopen?
Je fiets niet in een doos verpakken ,maar in een hoes.
Je kan de hoes makkelijk opvouwen en op je bagagedrager meenemen.
Dirk
Ik ga zelf in januari zelf ook weer fietsen in Thailand,maar ben 1 of 2 dagen langer in Thailand dan het standaard 30dagen visum.
Geeft dit problemen ,of is het een kwestie van een paar honderd bath boete betalen bij het uitreizen?

Dirk
dik5 schreef:Ik ga zelf in januari zelf ook weer fietsen in Thailand,maar ben 1 of 2 dagen langer in Thailand dan het standaard 30dagen visum. Geeft dit problemen ,of is het een kwestie van een paar honderd bath boete betalen bij het uitreizen?
In het verlengde van mijn eerdere bericht, het is 3 tientjes voor 60 dagen single entry en 2 tientjes meer als je het uitbesteedt, mijn keuze zou snel gemaakt zijn.
Het eerste dagje "te lang blijven" wordt meestal door de vingers gezien. Bij 2 dagen te lang bedraagt de rekening 500 baht per dag.Dus 1,000 baht.

Zoals Ome Gerrit inbrengt kost een toeristenvisum(single entry 60 dagen) ongeveer 1,200 baht.

Tegenwoordig kan je ook de 30 dagen entree stempeltje met 30 dagen verlengen bij elk immigratieburo in thailand. De kosten zijn evenwel 1,900 baht.