Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bandenkeus voor Cuba en nog een andere vraag :) - Forum Wereldfietser

Bandenkeus voor Cuba en nog een andere vraag :)

Hallo :D

Ik heb banden advies nodig van mensen die in Cuba hebben gefietst.
Ik heb twee setjes banden: Dureme en Supreme. Ik had met Dureme willen rijden in Cuba, maar helaas zitten er kleine scheurtjes in. Nu wil ik een setje stevige banden voor slechte wegen kopen, welke adviseren jullie?

En nog een andere vraag:
In januari is het hier koud en in Cuba warm.
We moeten 14 km naar het station in Utrecht fietsen, dat wil ik niet in mijn Teva's doen aangezien ik best een koukleum ben!!! De winterkleding en dichte schoenen gaan in Cuba gewoon in de fietstassen? Hoe is jullie ervaring?


Alvast dank voor de moeite :D
Paar geitenwollen sokken in je teva's? :lol:
Scheelt je heel wat ruimte in je tassen.
veel plezier in Cuba.
Laat je uitzwaaien en geef je winterkleding mee aan de uitzwaaiers. :-)
Ik weet niet of je met fietsdozen reist en of je gepland hebt die weer op de terugweg te hergebruiken, maar wij hebben in vergelijkbare situaties vaak de warme spullen gewoon in de doos gedumpt en bij de terugweg weer aangetrokken. Net als stapels Donald Ducks en ander leesvoer-voor-in-het-vliegtuig.
aFan schreef:Ik heb banden advies nodig van mensen die in Cuba hebben gefietst.
Ik heb twee setjes banden: Dureme en Supreme. Ik had met Dureme willen rijden in Cuba, maar helaas zitten er kleine scheurtjes in. Nu wil ik een setje stevige banden voor slechte wegen kopen, welke adviseren jullie?
Gewoon je Supremes? Geen ervaring mee op Cuba, maar wel op slechte wegen. Met 1 band had ik de pech dat ik er met behulp van een spijker een groot gat in reed, maar er zijn denk ik maar weinig banden die daar tegen bestand zouden zijn geweest, en de andere band gaat inmiddels denk ik zo'n 20.000 km mee, ook onverhard en op brokkelige wegen in Spanje en Myanmar.
De winterkleding en dichte schoenen gaan in Cuba gewoon in de fietstassen? Hoe is jullie ervaring?
Mijn ervaring is dat het me weinig aantrekt een vakantie lang met spullen rond te zeulen die ik gegarandeerd niet gebruik. Ik zou denk ik proberen hoe ver ik kwam met alle kleding die ik wel bij me wil hebben over elkaar heen aan te trekken. Dan misschien nog kijken of je iets kunt met bv. een oude trui die je achter kunt laten, of een paar dunne (thermo?)dingen die je op Schiphol in een paar grote enveloppen of klein pakje kunt steken en opsturen naar familie of vrienden die je bij terugkomst daarmee willen verwelkomen. In geval van die oude trui natuurlijk een mooie nieuwe kopen op de luchthaven. ;) Of lang genoeg op Cuba blijven tot het hier ook weer kortebroekenweer is natuurlijk! :idea:

Veel warm fietsplezier gewenst alvast,

Carl
Dit is is ook nog een optie, de pros draaien hun hand er ook niet voor om. :D
Afbeelding
Supremes zijn prima om door Cuba te fietsen. Maak je daar maar niet druk over.
Stel dikke oude sokken voor je teva's vind ik geen gek idee. Ziet er niet uit maar het is wel ptaktisch :lol:
wegen zijn prima. Mbt spullen wanneer je terugvlucht vanaf hetzelfde vliegveld is kun je toch gewoon je spullen bij de casa (of hotel) neerleggen incl fietsdoos? Hebben we ook gewoon gedaan, scheelt je n hoop gedoe..

veel plezier op Cuba, mocht je strava hebben...ook daar kun je n KOMmetje pakken.. :-)
Hallo :D

Bedankt voor jullie antwoorden!

Aan een paar geitenwollen sokken had ik al gedacht, dan niet in mijn Teva's maar eroverheen :shock: Want mijn Teva's zijn helemaal "dicht" met gaas en niet met 2 klittenbandjes. Dat ziet er dus echt niet uit!! :oops:
Ik lees vaak de fietsdozen bij mensen achter laten (wij gaan fietshoezen gebruiken) maar inderdaad dan zouden we de winterspullen ook wel bij mensen kunnen laten opslaan :D

Wat de banden betreft ik vind Supremes vrij glad om onverhard te rijden, ik ben niet zo'n bikkel! Maar ik ga het denk ik wel overwegen, want dat scheelt weer een paar tientjes, kan mijn vriend op Cuba een paar extra Mojito's nemen haha

Kenben, je had het over Strava, ben gaan googlen, maar daar heb je een GPS voor nodig en dat is verboden. Overigens gaat mijn vriend wel proberen een oude Garmin mee te nemen.
Tot een paar dagen geleden dacht ik mijn mobiel Samsung s5 mee te nemen, maar ik las ergens dat alle apparaten met GPS verboden zijn, dus dat was wel even schrikken. De kans is dat die inbeslag kan worden genomen.
Kan het helpen als je die in bagageruim doet?
tja dat gps verboden is dat zal maar ook jij weet dat die tegenwoordig overal inzit (telefoon, horloge, (fiets)computer)... heb dus gewoon mijn fietscomputer meegenomen en gewoon op het stuur gehad zoals altijd.

Op t vliegveld niet echt n controle op dergelijke spullen (gezien). Veel te druk met al die import van hele grote Led tv's uit de USA...

Op Strava kun je zien dat meerdere mensen zich niet aan het verbod gehouden hebben mbt meenemen GPS...

Persoonlijk hebben we niet heel veel onverhard gezien, de 6baans wegen zijn uitermate geschikt als fietspad. Nauwelijks verkeer.
Goh, ik ben misschien wel wat ouderwets.
Maar wat is er mis met gewoon een papieren kaart en onderweg
met je beste Spaans de weg vragen?
Kan soms hele leuke contacten met de bevolking opleveren, die
graag van alles willen weten.
En zo'n ingewikkeld wegenstelsel heeft Cuba toch niet?
Hoe dan ook, het is een heerlijk land om in te fietsen,
en wij hebben er geweldige herinneringen aan.
Veel plezier.
Je kunt op schiphol ook je winterkloffie in een doos stoppen en per gewoon postpakket naar huis/ouders/vrienden sturen. Dat kost niet echt veel. Ik mag aannemen dat er op Schiphol tegenwoordig een postkantoor is, ik ben er al heel lang niet meer geweest.
@jose gps is niet perse een vervanging ve kaart.. mijn fietscomputer heeft wel n gps maar er zit geen kaart in.. wat dat betreft zijn we ook gewoon old skool fietsers, gewoon met de kaart en soms proberen te vragen waar je bent.
dat is in Cuba niet zo moeilijk (en niet noodzakelijk) maar in andere landen is dat nog best lastig/uitdagend..
Wij nemen naast een oude GPS ook gewoon een kaart mee!!

Helaas spreken mijn vriend en ik allebei geen Spaans, op de mobiel hebben we Google Translate, maar daarnaast nemen we nog een plaatjes boek mee. Dus naast het fietsen wordt dat ook een groot avontuur! :lol:
Even wat ervaringen van vorig jaar delen:
- Onze Supremes deden het prima, zo wild is Cuba nou ook weer niet.
- Winterkleding achter gelaten in het hotel in Havana, inderdaad in de fietsdozen.
- GPS mag inderdaad niet, smartphone is geen enkel probleem. Wel kun je wifi of 3G vergeten, alleen in een paar dure hotels.
- Zonder GPS lukt het ook prima, zoveel wegen zijn er niet in Cuba en met een beetje een behoorlijke kaart en een kompas kom je er ook prima.
- In Cuba vind je heel wat mensen die Engels spreken, met name bij de toeristische plekken. In het binnenland is Spaans wel echt handiger.