Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Auto parkeren in Denemarken - Forum Wereldfietser

Auto parkeren in Denemarken

We willen deze zomer de fietstocht rond het Limfjord doen. We moeten dus onze wagen een aantal weken kunnen parkeren. Na een heleboel opzoekwerk (ook op dit forum en het landenoverzicht van Denemarken van de wereldfietser) is het me niet echt duidelijk hoe je in Denemarken het best parkeert.

- Mag je je wagen zomaar aan de kant van een weg laten staan?
- Hoe lang?
- Weet er iemand misschien een parkeerplaats die we als startpunt kunnen gebruiken?
- ...

Alle info welkom,
Werner
Dingen die ik zou bekijken:

Kijken of er een camping bij het startpunt is en daar vragen of de auto mag blijven staan.
Kijken of er een hostel/hotel/B&B bij het startpunt is en daar vragen.
Kijken of er een parkeergarage bij het startpunt is En kijken wat het kost.
Via Google streetview een parkeerplaats opzoeken die er betrouwbaar uitziet.
Kijken of er een warm showers adres in de buurt is en die vragen.
Kijken of er een Vrienden op de Fiets adres in de buurt is en die vragen.

Meestal levert de eerst al resultaat op.

Hans
Inmiddels 6x in Denemarken gefietst. Alle keren bij een camping geparkeerd. Soms moesten we een bedrag betalen, soms ook niet.
Mijn ervaring in Denemarken is dat alle VVV's erg behulpzaam en vriendelijk zijn. Ik weet niet wat je startplaats is, maar je kan met google vast een emailadres vinden van die VVV en je vraag voorleggen. Ik heb bijna altijd binnen 24 uur (werkdagen) antwoord en vaker komen ze met meerdere suggesties.
Wij hebben voor overnachtingen gebruik gemaakt van het boekje "Overnatning i Det Fri".
Op ons eerste adres mochten we onze auto 10 dagen op de oprit van de beheerder parkeren. Geld wilden ze er niet voor hebben maar dat wilde wij dan weer niet :D .

Maar los van deze positieve ervaring zou ik het er zonder problemen op wagen om er naartoe te rijden en dan ter plekke iets te zoeken. Denen zijn zo gastvrij en relaxed!
Je kunt vanuit Hirsthals met de boot naar Denemarken.
Wij hebben reeds twee keer de auto bij het Jeugdhotel in Hirsthals geparkeerd (en ook in het Jeugdhotel geslapen). Dit hotel heeft een enorm parkeerplaats. Tegen een kleine vergoeding mocht de auto daar drie weken staan.
markgeerts schreef:Je kunt vanuit Hirsthals met de boot naar Denemarken.
Wij hebben reeds twee keer de auto bij het Jeugdhotel in Hirsthals geparkeerd (en ook in het Jeugdhotel geslapen). Dit hotel heeft een enorm parkeerplaats. Tegen een kleine vergoeding mocht de auto daar drie weken staan.
Hirsthals ligt een stuk noordelijker dan het Limfjord :wink:
En je gaat met de boot naar Noorwegen :D
In 2011 heb ik de Limfjordruten gefietst en ben met de auto naar Viborg gegaan. Overnacht op de DCU camping aan het meer. Auto stallen daar ging niet. Vlakbij de camping is ook een jeugdherberg, maar daar is beperkte parkeermogelijkheid.
Op advies heb ik de auto gezet op de openbare parking bij Best Western Golf Hotel aan de Randersvej in Viborg.
Auto heeft daar 2 weken gestaan, geen problemen. Stonden ook meerdere Nederlandse auto's met fietsendragers.
Vanaf camping Viborg zit je op een afstand van 10-13 km van de Limfjordruten die wat noordelijker begint (ten zuiden van meer via Romlund, Fisbaek naar de Rute).
Viborg is ook een mooie afstand om met de auto vanuit Nederland aan te rijden in 1 dag.
Op advies heb ik mijn auto bij het gemeentehuis van Tønder neergezet en twee weken later stond ie daar nog maar met 4 ingeslagen ruiten. De tas met de kaarten van Noorwegen en de reserve kleding was uit de afgesloten kofferbak gehaald.
Persoonlijk parkeer ik niet meer op een publieke parkeerplaats. Bij de aangifte vertelde oom agent dat ik beter betaald had kunnen parkeren omdat er veel diefstal is uit auto's. De camping wilde absoluut niet dat ik de auto daar betaald parkeerde.
http://www.ericopdefiets.nl/2007Denemar ... c0906.html
Wat een reacties op één dag tijd:)
Er zit vast wel iets bruikbaars bij.

Alvast bedankt!
Werner
Vorig voorjaar is het een week lang goed gegaan: openbaar parkeren bij een bejaardencomplex in Vojens . Maar dat is natuurlijk te ver van het Limfjord. Voor mijn eigen gemoedsrust zet ik de auto het liefst bewaakt weg. Wellicht is het vliegveld van Aalborg een optie.
Ik lees even mee, want ook wij gaan deze zomer de fietsroute rond Limfjord doen en moeten de auto een paar weken kwijt.

Tip over de parking bij het Best Western hotel klinkt interessant.
Had mijn auto ooit bij een klein Hotelletje geparkeerd in de stad Fredericia, waarna we over alle eilanden hadden gefietst en weer terug bij Hotel bleek de auto te zijn gestolen. :shock:

Henk

kunst en fietswerk

http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
Of je gaat er heen op de fiets, en laat de auto gewoon ook eens op vakantie gaan. Desnoods doe je een stuk met de trein.
Wij hebben de auto laten staan op camping bij Nibe (in de buurt van Aalborg). eerste dag heen gereden en meteen even gevraagd. Aardige mensen. Hier het verslag waarbij we trouwens niet de hele limfjordroute hebben gefietst.
[url] http://claarenjoanne.blogspot.nl/2012/0 ... arken.html[/url]