Additionally, paste this code immediately after the opening tag: USA visum aanvragen.. one way ticket - Forum Wereldfietser

USA visum aanvragen.. one way ticket

Beste Fietsers,

Ten eerste, mijn excuses als dit onderwerp al eerder besproken is, ik heb wat rond gezocht en het is mij nog niet helemaal duidelijk.

Ik wil door de USA fietsen richting Mexico (en daar dus Amerika verlaten via fiets). Ik heb geen idee wanneer/waar mijn fietstocht eindigt en wil daarom geen vliegticket boeken terug richting Nederland.

Ik zat er zelf aan te denken om een B2-visum aan te vragen (6 maanden) zodat ik zeker weet dat ik genoeg tijd heb. Ik ben alleen bang dat ze tijdens mijn aanvraag hiervoor erg lastig gaan doen aangezien ik geen officieel bewijs heb dat ik het land ga verlaten.

Heeft iemand hier eerder ervaring mee gehad? Hoe kan ik mij hier het beste voor voorbereiden? Is het wel mogelijk wat ik van plan ben?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
een B-2 visum is voor jou een verstandige keuze; ook als je korter dan 90 dagen verblijft.

Alhoewel niet specifiek vermeld staat dat je een retour ticket moet hebben levert een enkele reis meestal toch vragen op.
met een B-2 visum speelt dat probleem een stuk minder imdat je daarvoor al veel informatie moet verschaffen tijdens de aanvraag procedure bij de autoriteiten (lees consulaat amsterdam).

Nogmaals een B-2 is nooit een garantie om maximaal 6 maanden toegelaten te worden; dit wordt bepaald bij aankomst. Meestal is het geen probleem.
Een gedegen fietsplan met contact gegevens en aantoonbare financiele middelen om je zelf tijdens je verblijf te ondersteunen helpen daarbij.

Noot met een b-2 visum hoef je geen esta aan te vragen !

Mocht je meer (specifieke ) vragen hebben kun je altijd bij mij terecht.

http://travel.state.gov/content/dam/vis ... _print.pdf


Walter.
Bedankt voor je reactie Walter. Ik heb a.s. donderdag het gesprek bij de USA ambassade, laten we hopen dat het allemaal goed komt!

Met vriendelijke groet,
Ik had ook geen retourticket tijdens onze fietsreis van 6 maanden in de USA.

Er is me nooit een vraag over een vliegticket gesteld. Niet op de ambassade bij de aanvraag van het B2-visum, en ook niet bij binnenkomst op de luchthaven van Miami.

Ik zou me er niet al te druk om maken.

Ooit schreef ik een stukje over mijn ervaringen op het Amerikaanse consulaat in Amsterdam: http://www.reismetgijs.nl/index.php?opt ... &Itemid=63

Succes van de week,
Gijs