Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De ideale regenjas... - Forum Wereldfietser

De ideale regenjas...

Ben van plan om voorjaar/ zomer 2003 in Scandinavie te gaan fietsen (zuid zweden/ Finland en/of Denemarken). Ben nu opzoek naar de ideale ademende regenjas. Volgens mij moet fietsen in Scandinavie met regen volstaan met een craft-shirt met lange mouwen en een goede ademende regenjas. Wie heeft ervaringen en of ideeen voor mijn zoektocht naar de ideale regenjas...

Wat randvoorwaarden buiten ademend en natuurlijk lichtgewicht: capusjon zou handig zijn, openritsbare oksels, reflector strepen en...

Aanbevelingen zijn van harte welkom!
Groeten,
Paula
Ik heb van Vaude ooit eens een Escape-regenjasje gekregen. Die is leverbaar in vele kleuren, met aparte modellen voor de man en de vrouw. Ze zijn niet al te duur (iets rond de 100 euro).

Heb je erg veel geld dan denk ik dat Gore-tex XCR het beste materiaal is. Laat je weten wat het wordt en hoe het bevallen is?

Eric Schuijt

Eric,
Dank voor je reactie. Je schreef ook al zoiets in het laatste nummer van het Wereldfietser Magazine. Ik zal hier in Utrecht bij de verschillende outdoor winkels 'ns langzaam beginnen met een klein markt onderzoekje... Laat je het resultaat wel weten.
Ciao,
Paula
Begin van het jaar heb ik een regenjas gekocht die aan je beschrijvingen voldoet. De AGU Pro Secco. Heb deze in Schotland iets teveel getest maar is me prima bevallen. Op de site van AGU staat hij volgens mij niet meer mar er zal wel een opvolger zijn.
Prijs was ongeveer 80 euro.
Waarom voor een Scandinavie-trip geen Goretex?