Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Engeland vanaf Dover - Forum Wereldfietser

Engeland vanaf Dover

Beste allemaal,

Wij willen in de avond van 23 april naar Duinkerken rijden. Om 02:00 de boot naar Dover pakken. Aankomst 04:00 in duinkerken. Eventueel ergens heen rijden (max 2 a 3 uur) om de fietsen van de fietsendrager af te halen en te starten met een rondje fietsen. Eventueel willen we ook wel vanaf Dover fietsen.

We moeten maandag 27 april in de avond weer terug zijn op de plaats van de auto, om vervolgens weer in de nacht van 28 april van Dover naar duinkerken te gaan met de boot.

We hebben dus de hele vrijdag, zaterdag, zondag en maandag om een rondje te fietsen. 4 dagen. We houden van natuur en wildkamperen. Heeft iemand toevallig een soortgelijke reis gemaakt met dezelfde behoeftes als ons in south east engeland, of heeft iemand ideeen?

Gewoon gaan zonder kaart/ gaan met een grote schaal kaart/ gaan met een voorbeschreven route?

Zou gaaf zijn als jullie eventuele ervaringen kunnen delen!
Waarom gaan jullie niet alleen met de fiets over varen kost veel minder en in Engeland heb je de auto niet nodig.
Je kan gelijk op de fiets stappen en een rondje gaan fietsen.
Klaas de Pelgrim
Wildkamperen in Zuid Engeland, ben benieuwd hoe dat gaat...is wel een behoorlijk stedelijk gebied volgens mij. Kunnen jullie je ervaring posten als je het gaat doen?
Hey,

Vorige zomer iets soortgelijks gedaan, ervaring kan je hier lezen: https://belgianfreewheeler.wordpress.com/

Steeds in het wild gekampeerd en zonder een bepaalde voorbereiding qua route, advies van de locals is ook leuk :D
Als je nog vragen hebt, stel gerust ;)
saagstree schreef:Waarom gaan jullie niet alleen met de fiets over varen kost veel minder en in Engeland heb je de auto niet nodig.
Je kan gelijk op de fiets stappen en een rondje gaan fietsen.
Klaas de Pelgrim
Vaak zijn er aanbiedingen voor 5-daagse retours, dan kan een auto met twee passagiers zelfs goedkoper zijn dan twee voetpassagiers met fiets. Raar maar waar...
Leuk verslag Ardo! Dus als jet een beetjetaktiesch uitkiest is wildkamperen daar ook een optie...interesting!
Wij zijn vorig jaar ook met de auto naar Engeland geweest.

De auto geparkeerd in Dover op de bewaakte parking van Purple Parking, van daar gefietst via cycle routes naar Canterbury.

Cycle routes zijn mooie rustige wegen, de gewone verbindingswegen kunnen wel eens tegenvallen, druk en heel smal.
Google: cycle routes kent

Ik doe aan het linkse handvat een wit stukje tape dan weet ik dat ik steeds met die zijde langs de rand van de weg moet rijden.
saagstree schreef:Waarom gaan jullie niet alleen met de fiets over varen kost veel minder en in Engeland heb je de auto niet nodig.
Je kan gelijk op de fiets stappen en een rondje gaan fietsen.
Klaas de Pelgrim
Met de auto (en drie fietsen achterop) was het retourtje 51 euro. Met 3 losse fietsen (lees 3 losse boekingen) kwam ik rond de 150 euro uit. Zal wel een computer technisch verhaal zijn.

Deze 51 euro is wel gebasseered op een nachtelijke 5 retourtocht + kortingscode E120NL15. Deze was te vinden op de homepage van dfds zelf!
Ardo schreef:Hey,

Vorige zomer iets soortgelijks gedaan, ervaring kan je hier lezen: https://belgianfreewheeler.wordpress.com/

Steeds in het wild gekampeerd en zonder een bepaalde voorbereiding qua route, advies van de locals is ook leuk :D
Als je nog vragen hebt, stel gerust ;)
Respect hoor! Bijna een soort 'primitieve' tocht! Dank voor het delen.
lowprofile schreef:Cycle routes zijn mooie rustige wegen, de gewone verbindingswegen kunnen wel eens tegenvallen, druk en heel smal.
Google: cycle routes kent
Wat een routes! geweldige tip. Wel even goed puzzelen om wat routes aan elkaar te knopen.

Ook zitten we nu te twijfelen om met een gedetailleerde kaart, van dorp naar dorp te fietsen. Echter zijn wij bang dat we op die drukke smalle wegen komen te fietsen. Ik heb ergens het idee dat het tijd is om een GPS aan te schaffen, om vooraf al deze mooie wegentjes in op te slaan...
Relative schreef:
Ook zitten we nu te twijfelen om met een gedetailleerde kaart, van dorp naar dorp te fietsen. Echter zijn wij bang dat we op die drukke smalle wegen komen te fietsen. Ik heb ergens het idee dat het tijd is om een GPS aan te schaffen, om vooraf al deze mooie wegentjes in op te slaan...
Heb je een smartphone? Met de gratis gps app Osmand kom je een heel eind. Ik heb mijn Mio verkocht ten voordele van deze app. Ik maak gewoonlijk op http://ridewithgps.com een gpx-track en importeer die in de app. Voordeel van ridewithgps voor het uitstippelen van de track is dat je verschillende kaarten kan gebruiken (incl. OSM cycle met de Engelse national Cycle Routes) én met google streetview kan checken hoe de weg er bij ligt.